הרב שלזינגר: "מי שהתגייר אצל הרפורמים הוא גוי גמור"

הרב שלזינגר: "מי שהתגייר אצל הרפורמים הוא גוי גמור"

רבה של שכונת 'גילה', תוקף את הרבנים הרפורמים ואת הממשלה שהתנצלה בפניהם. על הבחירות לוועדה למינוי דיינים: "אנשים שאין להם הבנה ביהדות ממנים רבנים"

"מי שהתגייר אצל הרפורמים הוא גוי גמור"
  (צילום מסך; מתוך ערוץ היוטיוב MrTvforpc)

סערת הרפורמים. רבה של שכונת 'גילה', בירושלים הרב אליהו שלזינגר, התייחס אמש (ד') בראיון למהדורה המרכזית של רדיו 'קול ברמה' עם ישורון תורג'מן לסערה סביב התבטאותו של השר לשירותי דת, דוד אזולאי, ותקף את הרבנים הרפורמים: "הם לא יודעים צורת אות, בוודאי לא בתורה, אז הם יפסקו הלכות?".

הרב שלזינגר התייחס גם לגיורים שעורכים הרפורמים וקבע כי "אם אדם התגייר בגיור רפורמי הוא נשאר גוי גמור והוא לא יהודי. מי שיסתכל בתשובות של הגאון הרב משה פיינשטיין הוא פוסק שכל נישואין שעושים רפורמים אפילו אם יש עדים כשרים האישה אינה אשת איש, היא לא צריכה גט, הנישואין שלהם אינם נישואים, ואי אפשר להתייחס למה שהם עושים כאילו זה מעוגן בהלכה".

הרב שלזינגר תקף את הרבנים הרפורמים ואמר: "מה שאנחנו נלחמים שאנחנו לא מוכנים לקבל שיש להם רבנים לזה שהם מקבלים אותם כרבנים פוסקי הלכה כאשר הם לא יודעים איך פותחים סידור, האם סידור נפתח מימין או משמאל או ישר, הם לא יודעים צורת אות, בוודאי לא בתורה, אז הם יפסקו הלכות? שהם יפסקו הלכות ויגידו דעות ביהדות, לא יקום ולא יהיה".

האזינו לראיון עם הרב אליהו שלזינגר

(באדיבות רדיו קול ברמה)

הרב שלזינגר תקף גם את התנצלותה של ממשלת ישראל בפני הרפורמים בעקבות אמירתו של השר אזולאי: "הממשלה יש לה בעיה, הרפורמים הם אנשים עשירים הם תומכים גם בפוליטיקאים באופן אישי וגם במדינה, הם תורמים. זה לא נותן להם לגיטימציה להביע דעות בענייני יהדות, כמו שאנשים שלא מבינים בענייני צבא, זה שהם עשירים זה לא נותן להם לגיטימציה להתערב בענייני צבא שהם לא מבינים בו, וכך גם הרפורמים וכך אנשי הממשלה, במחילה מכבודם אין להם הבנה בענייני גירות או לחופה וקידושין יש להם הבנה בעניינים אחרים שאנחנו לא מבינים בהם. אבל בדברים שאנחנו מבינים והם לא, מוטב היה שישאירו את זה לאלה שמבינים. הרפורמים בוודאי ובוודאי רחוקים כמרחק מזרח ממערב בכל מה שקשור להבנה בדברים שקשורים ליהדות".

הרב שלזינגר התבטא גם כנגד הדיל של נתניהו וליברמן לקראת הבחירות לוועדה למינוי דיינים: "בגוף הבוחר של רבני ירושלים לא היה אפילו רב אחד, היו ראש העיר, אנשי התעוררות, היו כל האלה שמביאים את התועבה לירושלים, היו אנשי הבית היהודי, יכול להיות מצב כזה שלכולם יש דעה, רק לא לרבנים, רבנים בירושלים לא יכולים להביע דעה מי יכול להיות רב בירושלים?".

"אני חושב שכל הנושא הזה של בחירות לרבנים ראשיים גם של ערים וגם של שכונות, אם היה לנו מספיק כח היה צריך לעשות פה מהפכה לשנות את הדבר הזה מהקצה לקצה, לא יכול להיות שאנשים שאין להם שום הבנה לא ברבנות, לפעמים גם לא ביהדות, בוודאי לא בדיינות שהם יחליטו מי יהיה הרב, מי יהיה הדיין, זה פשוט אבסורד שאני לא יודע אם יבוא זמן ומישהו יתקן את העוול הנורא הזה כפי שהוא נראה היום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה הרב שדיבר על כל שהרב שטיינמן "לא צלול"
| 09-07-2015 9:36
2
לגבי הרפורמים - הוא צודק
freebird | 09-07-2015 11:41
לגבי הועדה למינוי דיינים והרבנות - איזה לוזר עלוב. הגוף הבוחר בחר ברבנים שטרן ועמאר שהם ת"ח פי כמה גדולים ממנו. כנראה שהם יודעים מה הם עושים ולא רוצים עסקן חצר של הרב אלישיב כמוך.
3
גיור רפורמי
גיור רפורמי | 10-01-2023 9:57
מה זה גיור רפורמי?