פרשת הרב מהצפון; המגזר התבגר או 'הצטהב'? - סרוגים
מבזק

פרשת הרב מהצפון; המגזר התבגר או 'הצטהב'?

זהו, אז לפחות בימים הראשונים, היחס לפרשה היה יחס מאד ענייני, של טיפול במה שצריך לטפל והפקת לקחים. חבל שבימים האחרונים כבר מתחיל דיון קצת יותר צהוב על למה הרב ההוא לא חשב מראש ולמה המכון ההוא הזמין את המדובר להרצות.

פרשת הרב מהצפון; המגזר התבגר או 'הצטהב'?

בקשר לפרשייה שהתרגשה עלינו השבוע. מעקב אחרי הקולות בתקשורת המגזרית, מלמד על יחס ענייני ובוגר.

לפחות בימים הראשונים. הגישה לא היתה איך לסגור חשבונות ואיך להצטהב, אלא איך לטפל בעניין בצורה הטובה ביותר, ואיזה לקח עלינו ללמוד מהפרשה.

מבחינת הלקח, כמובן ששתי הנקודות המרכזיות שעלו הן זהירות מהתבטלות מוגזמת כלפי אדם אחר, וזהירות מהיצר הרע שאיש אינו חסין ממנו. בשני המקרים האלה חשוב לזכור לא ללכת על שפת הצוק, כי מי שהולך על שפת צוק נופל. יש להקפיד על סייגים וטווחי בטחון מכל מה שעלול לגרום נפילות.

ועם זאת, לא כל כך מעניינת תגובתם של אנשים (גילוי נאות: כמוני) שכבר מזמן סולדים מתופעת האדמו"רות והביטול העצמי. אך טבעי שאנשים כאלה יכתבו שצריך לחנך לחשיבה עצמאית. מעניינות תגובותיהם של אנשים שסוברים שיש דבר חיובי בתופעת האדמו"רות. ועם זאת, גם הם ביקשו השבוע להציב סייגים.

גם הבריחה מהיצר, גם כאן בימים הראשונים היה כדאי להקשיב לאנשים לא כמוני. אבל רק בימים הראשונים.

אלה שלא אוהבים להפריד גברים ונשים התעשתו ראשונים, ומיהרו להאשים (בנוסף לאדמו"רות והיצר) גם את האוטובוסים הנפרדים

והמדרכות הנפרדות אצל החרדים. גם אלה כמובן אשמים. וואלה. איך עוד לא האשימו את הכיבוש?

ואיך החילונים עוד לא הכריזו שהכל בגלל שכל הרבנים הם אנשי זימה? ואיך נשים עוד לא הכריזו שזה בגלל שכל הגברים הם אנשי זימה? ואיך בכלל היחס הוא ענייני ולא צהבהב?

אולי לא נעים לכם לשמוע, אבל זה בזכות הרב שמואל אליהו. יש כאלה שמשבחים את הרב הנאור ששלח את הנשים להתלונן במשטרה. (וכפי שיאמרו מיד מי שיאמרו: בניגוד לרבנים החשוכים שלא שולחים נשים להתלונן). שוכחים נקודה חשובה. מה שאפשר לנשים להתלונן, הוא העובדה שהרב שמואל אליהו נפגש עם מפקד משטרת צפת, וסיכם איתו שאת כל הנשים תחקור חוקרת דיסקרטית, ולא חוקר זב-ריר ממין זכר שימהר לשאול על כל הפרטים ולרוץ לספר לחברה'. בעיקר לחבר ההוא, שעובד בעיתון, שכל השוטרים מתים להיות חברים שלו.

אלמלא הסיכום הזה, שום רב לא יכול להמליץ לשום אשה ללכת להתלונן. אבל בעקבות הסיכום הזה, נשים כבר הלכו להתלונן, והתקשורת עדיין לא מלאה בסיפורים צהובים כגון סיפורה של א. ב. ג. שהיה כו"כ, וכולל כל מיני פרטים צבעוניים. הפרטים הצבעוניים
והצהובים לא פורסמו. ולמרבה הפלא, גם בלי הפרטים הצבעוניים והצהובים אנחנו יודעים על הפרשה כל מה שאנחנו צריכים לדעת.

זהו, אז לפחות בימים הראשונים, היחס לפרשה היה יחס מאד ענייני, של טיפול במה שצריך לטפל והפקת לקחים. חבל שבימים האחרונים כבר מתחיל דיון קצת יותר צהוב על למה הרב ההוא לא חשב מראש ולמה המכון ההוא הזמין את המדובר להרצות.

וכמובן שלא יכלנו השבת גם בלי פרשת השבוע. אז מה דרשנו השבת? אמרנו שבניגוד לבלק שחושב שאת בעיות החיים פותרים ע"י עושי מופתים למיניהם, מבין פינחס שאת העבודה מול היצר צריכים לעשות אנחנו. זוהי העבודה. זה מה שאמרנו השבת.

ואם כבר, נזכיר קוריוז נוסף. האיש המדובר למד במחזור שלי בנתיב מאיר. רוב החברים במחזור קראו לו בשמו. אבל כמה פושטקים במחזור כינו אותו זמרי. כשקוראים את פרשת השבוע, לומדים שלפעמים רוח הנבואה שורה דוקא על הפושטקים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מי הכותב? סליחה על הבורות.
ישר | 07-07-2015 9:31
2
די לתמימות!!
אני | 07-07-2015 14:32
אשמח לשתף בבתגובה לתשובות לשבע עשרה שאלות שנענו ע"י הרב שמואל אליהו. השאלות מפורסמות כעת בערוץ 7 סרוגים ואתרי חדשות נוספים. 17 דברים שחשוב שכולם ידעו! 1. שמעתם מאותו רב שהוא ביקש מהרב שמואל והרב בזק לבדוק את העובדות? לא.. כי אני יודעת בוודאות שהם כפו עליו לבוא לדין תורה כביכול, ביום של צינטור. הרב עשה את המצווה עליו מתוך כבוד לרב שמואל והרב שמואל ניצל זאת באכזריות!! איזו סמכות יש לו להעמיד רב לדין ביום של צנטור? לאיים עליו? לקחת לו פלאפון ומחשב? לצרוח על אשתו בפלאפון? להעמיד דיינים משל עצמו כשכולם נגועים בעניין?? 2. בית הדין הרבני ברשות הרב שמואל החתים את הרב ואשתו על מסמך שהכל נסגר בלתיים סגורות! לכו לרב שמורל ותדרשו לראות מכתב זה! בנוסף הרב שמואל הבטיח לרבנים גדולים שבאו אליו כי לא יערב את המשטרה ויעשה הכל כדי למזער את הנזק בעוד שבתקשורת הוא מעודד נשים להגיש תלונה. הרב הורחק מהעיר בכפיה ואיומים! הרב שמואל דרש מהרבנית לטוס לחו"ל! 3. חילול ה' הגדול ביותר שקיים פה הוא מהצד השני.. נורא לגלות שאנשים מעדיפים להאמין שרב ככ גדול שהציל אלפים עבר על עבירות מין ולא לשמוע לכך שהרב שמואל נגוע בעניין ומנסה להפיל את הרב! הוא בעצמו אמר: "פגעתם בי אישית, שברתם לי את המילה". 4. אין שום עניין להסתיר את מעשיו, אך במקביל אין שום מצווה להפיץ את השמועות כאילו היו עובדות! עדיין לא הוכח שום דבר!! 5. רק האנשים הקרובים באמת יכולים להעיד על מידות טובות שאין כמותן!! בשילוב מדהים של תורה וכוחות רוחניים אדירים!! ואם כבר מדברים על מידות.. הייתי שמחה לדבר עם הרב שמואל על הקנאה והגאווה. 6. הוא רב! ענק! צדיק! חכם! הרב מרדכי אליהו סמך עליו את ידיו!! וידע מהכל!! ומי הרב שמואל שישפוט אם רב עשה תשובה או לא?! 7. היה צדיק! עכשיו צדיק! ויהיה צדיק! מתביישת בשביל כל האנשים שייאלצו לבקש ממנו מחילה.. אבל מה שאני יודעת בוודאות.. וזה מכעיס אותי - שהוא ימחל! הוא אפילו לא נכנס לכעס ולקטנוניות! 8. אכן זה לא יכול להיות! הוא לא מושחת!! 9. אם תשאלו את הרב שמואל על כך שאבא שלו סמך עליו את ידו הוא יענה לכם - אבא שלי טעה! אם הוא מוכן להפיל את מילת אביו זצ"ל בשביל להפיל את הרב.. ה' יעזור לו! 10. שהאמת תצא לאור כולנו נראה על מי אפשר לסמוך ועל מי לא. 11. אני יוצאת נגד אנשים שמשתמשים בסמכות שלהם כרב עיר וכאב בית דין רבני ועושים דין לעצמם. 12. כל השמועות הן בגדר שקר עד שיוכחו כאמיתיות. הרב שמואל אפילו נתן את הסכמתו לספרים (מצורפת תמונה). כך שהיה צריך לבדוק אז בשבע עיניים. 13. הוא בעל כוחות רוחניים עצומים! עד שיגיעו לרמה הרוחנית שלו.. אין שום זכות להעיד עליו כספר תורה פסול - חומש מעיד על ספר תורה?! 14. הציבור שלנו ניזון משמועות. עליו להזהר ולגבש דעה לעצמו ללא כל תלות והערצה עיוורת. 15. בעניין המחלוקת והבלבול הגדול שקיים עכשיו, אחד המקובלים ביקש להפיץ כי כל מילה שנאמרת בעניין היא בגדר לשון הרע! ובמיוחד כל עוד לא נשמעו שני הצדדים! אם הרב אליהו היה בין החיים - היה אומר אותו דבר! 16. אין שום קשר לכלום! ועד שלא הוכח הקלקול.. הוא לא קיים. 17. שהאמת תצא לאור! את ההקלטות שהרב מודה בהן הרב שמואל הקליט ביום של צנטור של הרב.. ותקשיבו טוב טוב למה הרב מודה שם ועל מה הרב שמואל טוען שהוא הודה.. יפתור לכם המון! בשורות טובות!
3
אזי הפכנו סופית למגזר ולא לתנועה אידיאולוגית
אם ההאשמות נכונות | 07-07-2015 18:17
למזרחי, לפועל המזרחי, לרב קוק, לרב סולובייצי'יק ולכל דרך שנבחר בציבור הדתי לאומי היו רעיונות. כיום הרעיונות הפכו לעסק ולמשהו שמוכר. רוצה למכור בתים? קרא לזה אורות. רוצה לפתוח ישיבה? קרא לזה אורות. אנשים טובים רבים סובבים סביב כאלה שיודעים שהרב קוק מוכר טוב. אורות השיווק. הרי כל מי שמכיר קצת את דבריו של הרב קוקו יודע שהוא התנגד ללימוד קבלה באופן שהפיץ אותו רב. אבל את מי זה מענין? קרא לזה אורות וזה ילך טוב. ליבי על האנשים והנשים הטובים שמנוצלים על ידי רעי לב ובעלי אינטרסים.
4
כל הפוסל במומו פוסל
אי אפשר בלי הפסקה האחרונה | 08-07-2015 8:35
מאשים את הציבור ברכילות צהובה ואז מוסיף את הפסקה האחרונה...