כ"ץ: עובדי הנמלים עשו טעות; נכריז מצב חרום - סרוגים

כ"ץ: עובדי הנמלים עשו טעות; נכריז מצב חרום

שר התחבורה ישראל כץ הזמין את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד לטקס החתימה על הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד, והתייחס לשביתה הפתאומית בה פתחו העובדים "אין לאף אחד זכות למנוע מאזרחי מדינת ישראל את התועלות שבהקמת הנמלים החדשים"

author-image
כ"ץ: עובדי הנמלים עשו טעות; נכריז מצב חרום
  לשבור את השביתה (מרים אלסטר/פלאש90)

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, נאם היום (ה') בטקס החתימה על החוזים להפעלת נמל המפרץ ונמל הדרום שנערך בתל אביב.

לטקס הוזמן גם שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, כדי להראות חזית אחידה של קואליציה ואופוזיציה נגד ועד העובדים של הנמלים שפתח בשביתה ומסרב לציית להוראות בית הדין לעבודה המחייב את העובדים לחזור למשמרתם.

כ"ץ אמר בטקס: "אני נחשפתי כמוכם לשביתה הפראית שאירעה – יש כללים במדינה. הוועדים והעובדים בחיפה ובאשדוד עשו את כל מה שלא קרה בשנים האחרונות – להשבית את הנמלים. הם עשו טעות משמעותית ואין לי ספק שהם יחזרו לעבודה מהר מאוד. יו"ר ההסתדרות התקשר אלי והודיע לי שהוא לא מקבל את ההתנהגות הזו. אם יש צורך נכריז על מצב חירום ונאכוף את החוק על מי שלא מכבד אותו.

אין לאף אחד זכות למנוע מאזרחי מדינת ישראל את התועלות שבהקמת הנמלים החדשים, הרחבת הפעילות, תוספת של אלפי מקומות עבודה, הוזלת המזון בכל בית בישראל, ההנחה הייתה שמעבר לפוליטיקה כולנו עובדים עבור אזרחי המדינה ומי שלא מבין את זה מושלך מעבר לשוברי הגלים – סימלית ומעשית. לא ייתכן שהרצון שלהם להשבית את השאלטר יגרום להם להשבית את העבודה."

לפיד התיחס גם הוא בטקס לשביתה ולעובדי הנמלים: "אתמול פרצו עובדי נמל אשדוד וחיפה בשביתת פתע הכי פחות מפתיעה שיש. רגע לפני החתימה. זאת לא פעם ראשונה שבה מוכנים ועדי העובדים להשבית את המדינה, לגרור את המשק כולו להפסדים אדירים, רק כדי לשמור על מעמדם כמונופול.

הם צריכים לדעת שבנושא הזה אין אופוזיציה וקואליציה. המחוייבות של כולנו היא לציבור, ואסור להיכנע לביריונות. לא לוועדים, לא לטייקונים ולא לבעלי אינטרסים כאלו ואחרים. המלחמה הקשה להורדת יוקר המחייה כרוכה בשינוי כללי המשחק ונקיטת צעדים אגרסיביים יותר. גם כאלו שלא העזו לגעת בהם עד היום. אסור לתת לאיומים ולשביתות לעצור את מה שהתחלנו יחד לטובת אזרחי מדינת ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו