ישיבות ההסדר התאחדו לתפילה מרכזית בכותל - סרוגים

ישיבות ההסדר התאחדו לתפילה מרכזית בכותל

אלפי תלמידי ישיבות ההסדר בראשות זקני רבני הציונות הדתית הגיעו הבוקר לתפילת שחרית בכותל המערבי להודות על שחרור ירושלים. צפו בתיעוד מהריקודים

author-image
ישיבות ההסדר התאחדו לתפילה מרכזית בכותל
  עוצמה ציונית דתית בכותל (צילום: דוברת הרב אלי בן דהן)

בכותל המערבי נערכה הבוקר תפילה מרכזית וחגיגית לציון יום ירושלים בהשתתפות אלפי רבנים תלמידים מישיבות ההסדר.

בתפילה השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו רבני ירושלים הראשון לציון הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן, זקני רבני הציונות הדתית: ראש ישיבת אור עציון ויו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ההסדר ברכת משה במעלה אדומים הרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת בית אל הרב זלמן מלמד ראשי ישיבות מעשרות ישיבות הסדר וגבוהות עם אלפי תלמידיהם.

את התפילה המרכזית יזם הרב אלישע אבינר מישיבת ההסדר במעלה אדומים ולפני התיבה עבר יצחק מאיר. בסיום התפילה אמר הרב עמאר: "יום יום אנו זוכים להתגשמות הפסוק "בונה ירושלים ה'" , הקב"ה בונה את ירושלים יום יום , לא רק שבנה בעבר, לא רק שיבנה בעתיד אלא בונה בהווה, יום יום ושעה שעה ואשרינו שזכינו לראות זאת.

הריקודים בכותל בסיום התפילה

(צילום: ישיבת הכותל)

unnamed (2)

(צילומים: ישיבת הכותל, דוברות לשכת הרב אלי בן דהן)

unnamed (1) unnamed תפילת יום ירושלים 2 תפילת יום ירושלים הרבנים דרוקמן ורבינוביץ כותל של חיבור ישיבות יום ירושלים rikudim

סגן השר הרב בן אלי בן דהן אמר: "אין להשוות את ירושלים היום לירושלים של לפני 50 שנה", אמר הרב שטרן. "עם ישראל בנה, אבל הוא לא צריך רק לבנות בתים אלא לבנות את ה'לשכון בתוכה'. את הכמיהה הזו מרגישים בירושלים, בכך שהיא לא רק בנינים יפים".

"זהו היום שבו ממשלת ישראל צריכה להבטיח לתושבי ירושלים את המשך פיתוח העיר, טיפול בלתי מתפשר בטרוריסטים והחזרת הביטחון האישי. זהו היום שבו אנו חוגגים את ירושלים המאוחדת לנצח".

לאחר מכן עלו התלמידים לישיבת הכותל, שם אמר הרב אריה שטרן: ״לא קל לנו שהגויים תפסו לנו את  מקום המקדש ויש הלכה שצריך לעשות קריעה , רוב העולם לא עושה קריעה, ואפילו הרב כשהגיע לאחר מלחמת ששת הימים לכותל שהייתה כזו התרוממות רוחנית שלא היה שייך קריעה. ויש לשאול מדוע?

לגבי ערי יהודה נפסק שזה קשור בדין של מי ששולט. וכאשר השלטון ישראל זה לא מצב של חורבן. אבל עיר המקדש זה מצב נתון ולכאורה צריך לקרוע״. הרב שטרן הסביר שלא קורעים מכיוון שקורעים כשאין מה לעשות כפי שעושים לא עלינו באבלות אבל כל עוד נשמה באפו משתדלים להציל וכך גם בדורנו שהוא דור של עשייה ואנו בכותל ובדור של עשייה לא שייך קריעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מה עם בנט הוא לא התפלל היום?
דוד | 17-05-2015 13:00
כנראה שאין לו זמן היום
2
זה כל אלה שחברו ללפיד ובנט
יוסי | 17-05-2015 13:02
3
מהמם! נוף כזה יש רק בישראל !
| 17-05-2015 13:46
תוכן
4
למה בנט צריך לדווח לך כל יום איפה הוא התפלל?
| 17-05-2015 14:03
תוכן
5
שימו לב לכבוד וההערכה בין הרבנים
נתן | 17-05-2015 16:24
גם אם הם חלוקים בדעותיהם מחלוקת שהיא לשם שמים- סופה להתקיים