שו"ת: איך קבעו את יום השואה בחודש ניסן? - סרוגים

שו"ת: איך קבעו את יום השואה בחודש ניסן?

בשיעור בערוץ מאיר משיב הרב שלמה אבינר האם מותר להשתתף בטקסי יום השואה שנערכים בחודש ניסן בו אין מתאבלים. "אל תפרוש מן הציבור, אך אל תשתתף בטקסים בהם יש שירת נשים"

author-image
שו"ת: איך קבעו את יום השואה בחודש ניסן?
  צילום: ערוץ מאיר

"חודש ניסן הוא חודש שמח שלא מתאים לקבוע בו את יום הזכרון לשואה", אומר הרב שלמה אבינר בשיעור בערוץ מאיר. "אבל רצו לקבוע ביום של מרד גטו ורשה, המדינה קבעה – אל תפרוש מן הציבור.

"יש בעייה יותר קשה בטקסים האלה – והיא שירת נשים. יש בעייה של מוזיקה כי זה בין פסח לעצרת, אבל הכי חמור זה שירת נשים. כללית צריך להשתתף אם אין דברי עבירה, ולא לפרוש מן הציבור, אע"פ שזה לא מועד מוצלח."

"סיכום, להלכה. זה לא יום מתאים לכתחילה ולכן אפשר להשתתף מטעם לא לפרוש מן הציבור ובתנאי שאין שם דברים אסורים."

צפו בתשובה כפי ששודרה בערוץ מאיר של מכון מאיר

צפו בשידורי ערוץ מאיר בשידור חי ובאיכות HD

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
"ציבור" = תורני. מציבור חוטאים מצווה לפרוש!
טוביה | 15-04-2015 15:32
2
אם אני לא טועה בניסן גם אב הרחמים
אני | 16-04-2015 1:47
ספירת העומר זה זמן עצוב, ולכך אומרים אחר פסח אב הרחמים אפילו שזה ניסן.
3
איך קבעו מנהגי אבלות הנוהגים בספירת העומר בניסן?
mx9 | 27-04-2015 12:03
חודש ניסן הוא חודש שמח שלא מתאים לקבוע בו מנהגי אבלות, והנה הכרת פניהם ושער ראשם של שומרי תורה ומצוות מראים לכל שהם נוהגים באבלות, הם גם לא שומעים מוזיקה, ויש שאף אינם מברכים שהחיינו, אם כן מה הבעיה דווקא ביום השואה?
4
אין מה להשוות
יעל | 05-05-2016 14:54
חז"ל קבעו מנהגי אבילות בימים אלו של ניסן ואייר כי מה לעשות ותלמידי רבי עקיבא הקדושים נפטרו דווקא בתקופה זו ולא הייתה ברירה לכן קבעו בהם מספר מנהגי אבילות, אך השואה התבצעה לאורך כל השנה וממילא לא הייתה שום נחיצות לקבוע את היום הזה דווקא בניסן והיה אפשר לקיימו ביום אחר בשנה.
5
ל1
חן | 05-05-2016 15:37
ציבור = צדיקים בינוניים ורשעים, זה ראשי תיבות ציבור ,
6
מספר 4 בטח שיש מה להשוות השאלה היא מאוד פשוטה מותר או א
אהרון | 05-05-2016 19:21
אם אסור אז אסור וזהו ולא משנה מי נפטר ואם מותר אז מותר וזהו ואז כל השאר זה סתם רצון להיות שונים מהציבור הכללי כי אנחנו "חרדלים" ולא סתם מזרוחניקים
7
חבל שעוד נוהגים אבלות ישנה נושנה
| 05-05-2016 21:20
עם 24 אלף ואילו על 6 מליון רק לפני 70 קשה לזכור יום אחד.
8
ל-6 יחי ההבדל בין אלו לאלו...
יניב | 06-05-2016 11:29
24 אלף הללו מתו על קידוש ה' ו6 מליון מתו בגלל שעזבו את ה'(רובם) איך הם אמרו "אנחנו גרמנים בני גרמנים".
9
ל-8
| 10-05-2016 16:27
מוטב לו לא נחפזתה להפגין את בורותך..............