הרב ריסקין: הבית היהודי צריך לדאוג לכולם, לא רק לחרד"לים

הרב ריסקין: הבית היהודי צריך לדאוג לכולם, לא רק לחרד"לים

הרב של אפרת מגיב לדברי ח"כ סמוטריץ' ואומר כי על הבית היהודי לדאוג "לכל היהודים ולא רק לחרדים ולחרד"לים, שאינם לוקחים אחריות לכלל ישראל בעניין של חוק הגיור"

author-image
"הבית היהודי צריך לדאוג לכולם, לא רק לחרד"לים"
  לא רק לחרד"לים. הרב ריסקין (יח"צ)

בעקבות דבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ מ'הבית היהודי' שפורסמו הבוקר (ג') בסרוגים, לפיהם, המפלגה מסרבת לקבל "הטפות מוסר" מהרב סתיו, הרב שלמה ריסקין, רבה של אפרת, אומר כי "הבית היהודי צריך להיות הבית לכל היהודים ולא רק לחרדים ולחרד"לים, שאינם לוקחים אחריות לכלל ישראל בעניין של חוק הגיור".

הרב ריסקין מוסיף כי "נדהמתי שמתקיפים יהודי כמו הרב סתיו. אני הייתי מצפה ממנו שיגיב לדברי הרב סתיו שבכוונתו לעמוד איתן לצד הנושא החשוב של חוק הגיור. בלי החוק הזה בעוד 20-30 שנה החברה הישראלית תתפצל ליהודים כהלכה ולישראלים שאינם יהודים כהלכה, המצב הזה יהרוס את החזון המתממש של קיבוץ הגלויות ושל שיבת יהדות רוסיה למולדת".

כזכור, בראיון שהתקיים עמו אתמול באתר כיפה אמר הרב סתיו כי "אסור שהבית היהודי תשב בממשלה שתקבור את חוק הגיור. גאולתם של ישראל והחזרת הילדים הביתה חשובה לתהליך הגאולה לא פחות מכל ישוב או ישיבה. הגיור היא מצווה מהתורה לא פחות מיישוב ארץ ישראל ואני מאמין שהבית היהודי יתעקשו בנושא".

בתגובה לדברים אמר ח"כ סמוטריץ' צר לי שהרב רסקין לא שמע את הראיון המלא שלי בגלי ישראל לפני שיצא 'לתקוף אותי' אלא הסתפק בקריאת ידיעה קטנה שהתפרסמה על חלק קטן ממה שאמרתי בראיון ובעיקר על כותרת פרובוקטיבית שניתנה לו.

הבית היהודי היה ועודנו בית לכל היהודים והוא לוקח אכן אחריות על ענייני הגיור לא פחות מארגון צהר ומהרב רסקין עצמו, וזאת לצד שמירה על עקרונות ההלכה ועל מעמדה של הרבנות הראשית כסמכות הלכתית עליונה בעניינים כלל ישראלים".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ
דני | 14-04-2015 17:33
כמה קישקוש אדם יכול להוציא מפיו מה גם על רבנים ! דבר ישן מתחיל
2
החרד"לים לוקחים אחריות לכלל ישראל גיור כזה אינו תופס!!
| 14-04-2015 17:48
כזכור גם הרבנים (מלמד דרוקמן) שתמכו בחוק הגיור אמרו שזה בדיעבד ולא לכתחילה אז מה אתה רוצה?
3
סליחה הרב ריסקין, רבים רבים חושבים שרק
סתם אני | 14-04-2015 18:24
החרדים והחרד"לים דואגים לעם ישראל בהקפדתם על דיני גיור כדת וכדין. רבים חושבים שדוקא אתה ודומיך מחלקים את עם ישראל ע"פ סוגי הגיור שלהם. זה יהיה אסון לעם היהודי. אך תמיד נשארו להמשיך את העם דוקא הגרעין הקשה והאמיתי, לא המשתלב בכוח החוצה, מה לעשות? זו המציאות, תלמדו הסטוריה
4
זה הפתרון היחיד שיציל את החילונים
| 14-04-2015 18:31
הפרדה ליהודים שאינם כהלכה. כך ימנעו מקשר נשואים עם דתיים
5
אם הוא יפסיק להיות רב עיר , אפשר לסדר את הגיור
לאה | 14-04-2015 19:17
הוא אורתודוקסי? כדאי לבדוק את ההסטוריה שלו!!!!!!!!!!
6
נראה לי סתיו קצת התבלבל
רפי | 14-04-2015 19:56
יחס טוב וחם לגר הוא מצווה מן התורה. הגיור הוא ממש לא מצווה אדרבה הגיור היהודי הוא הנוקשה מכולם בגלל העובדה שלא כולם מקבלים עליהם או ליתר דיוק לא מוכנים לקבל את כל המצוות. הטיעון שיש חילונים שלא שומרים שום מצווה הוא רק מחזק את דעת ההלכה, אם ישנם יהודים שאינם מוכנים לקיים תורה ומצוות קל וחומר שאינם יהודים. ה״גיור״ התרבותי הזה שמנסים לדחוף פה בכוח הוא קטליזטור להתבוללות בדיוק בגלל הפסקה למעלה, אם ״נגייר״ עוד חילונים אז מה בעצם עשינו בזה? תשאל מתוך ה״מתגיירים הפוטנציאליים״ של סתיו כמה מתוכם יהיו מוכנים לשמור שבת, כשרות ונידה? (אולי שלושת עמודי הדגל של כל גרות - מקצת המצוות הקשות נקרא להן) או שאלה יותר פשוטה כמה מתוכם בכלל מאמינים באלוקים?
7
כמעט סידרו לך לגייר בחוק - וברגע האחרון - התפספס
יוסי | 15-04-2015 0:10
8
מה הועלנו?
אחינעם | 16-04-2015 9:46
עם החוק הזה, בעוד 20-30 שנה החברה הישראלית תתפצל ליהודים כהלכה ולישראלים שאינם יהודים כהלכה אך רשומים בתעודת הזהות כיהודים.