לא כניעה לחרדים אלא הזדמנות לתיקון/ תגובה - סרוגים

לא כניעה לחרדים אלא הזדמנות לתיקון/ תגובה

עומדת בפתחנו האפשרות להוביל את החקיקה הדתית במדינה לכתחילה ולא בדיעבד. בואו נחזק את ידי שליחינו בכנסת לשנות את מה שקולקל ולחזק ולתקן את עניני הדת במדינה יחד עם הרבנות הראשית מכאן ולהבא

author-image
לא כניעה לחרדים אלא הזדמנות לתיקון/ תגובה
  הזדמנות לתקן את חוק הגיור (מארק סלם/פלאש90)

הבוקר פורסמה קריאתם של ארגון נאמני תורה ועבודה לא להיכנע לדרישות החרדים בבקשתם לשינוי ההחלטות בענין הגיור שהתקבלו בכנסת הקודמת.

אך אם נשים לב להתבטאויות של רבנים מרכזיים בציונות הדתית בעבר נמצא שאף לדעתם ההחלטות שעברו הם התפשרות ובדיעבד.

הרב חיים דרוקמן אמר "לא התלהבנו גם מהחלטת הממשלה כמו שהיא אך היא עדיפה פי כמה מהחוק הגרוע והנורא. אנחנו לא הצענו לא את זה ולא את זה, אבל במציאות הקיימת שהיה צורך לקבוע בתי דין לגיור של רבני ערים, העדפנו את החלטת הממשלה שאין להשוות אותה לחוק."

אף הרב זלמן מלמד הסביר לרב יוסף את הדילמה הקשה של "הבית היהודי" במצב שהיה קיים בכנסת הקודמת .באומרו כי בפני המפלגה עומד חוק גרוע מאוד, כלשונו או "החלטת ממשלה" גרועה אבל גרועה פחות, וניתנת לשינוי, ולכן בסופו של דבר מפלגת "הבית היהודי" ממליצה לתמוך בהחלטת הממשלה.

אף דברים שנכתבו בשם הרב יעקב אריאל בראיון ערב חג הצביעו על יחסו להחלטה שהתקבלה. הוא יצא נגד הרעיון שכל שלושה רבנים יוכלו לגייר, זאת מכיוון שלדעתו הדבר יערער את המערכת, ולטעמו כל הגיורים חייבים לבוא דרך הרבנות הראשית. "הגיורים חייבים לבוא אלי לפני שהם רוצים להתחתן. לפני שעה ישבה כאן גיורת שאמרה שהיא רוצה להתחתן והביא המלצה מהרבנות הראשית. כך אני יודע שהיא באמת רוצה להתגייר. אם כל שלושה יוכלו לגייר אני לא אוכל לקבל את הגיור כי אצטרך לראות מיהם אותם שלושה אנשים. לכן חייבים שרק הרבנות הראשית תהיה הכתובת".

על פי פרסומים בתקשורת גם הרב בן דהן מודה כי מבחינתו הצעת ההחלטה היא בדיעבד. כך פורסם בעיתון בשבע "מי שפועל בנושא חוק הגיור מטעם סיעת הבית היהודי הוא סגן השר לשירותי הדת, הרב אלי בן דהן. בשיחה עם 'בשבע' מודה הרב בן דהן כי מבחינתו הצעת ההחלטה המובאת לממשלה, שעליה הסכימו הרבנים, היא בדיעבד…".

על כן אין פה כניעה לחרדים אלא הזדמנות לתקן את הדברים שעברו עקב לחצים רבים ממפלגות שמאל בכנסת הקודמת. עומדת בפתחנו האפשרות להוביל את החקיקה הדתית במדינה לכתחילה ולא בדיעבד. בואו נחזק את ידי שליחינו בכנסת לשנות את מה שקולקל ולחזק ולתקן את עניני הדת במדינה יחד עם הרבנות הראשית מכאן ולהבא.

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
החרדים - האם הם ח"ו אויבינו?! כך זה מצטייר אצל רבים!!
אבי | 13-04-2015 18:37
2
הצבעת יחד ולא עברתם את אחוז החסימה
| 13-04-2015 19:00
שיהיה לך לבריאות ותן לבית היהודי להתנהל בדרכו
3
גם מצביעים ליחד...
יעל | 13-04-2015 19:47
וגם נותנים הוראות לבית היהודי. מדהים! אכפת לך? תצטרף למפלגה משמעותית ותתקן מבפנים.
4
ל-2 ו-3. גם אם אתם צודקים תגובתכם ילדותית
יעל | 13-04-2015 19:58
הרי במאמר הובאו דברים מפורשים של רבנים שהבית היהודי מתהדר בהם.
5
מי שלא הצביע בית יהודי לא יכול למחות?
אבי | 13-04-2015 21:03
ל3. גם כשהייתה התנתקות לא יכולת למחות נגד כי הליכוד הוביל זאת,ואתה הצבעת בית יהודי? אולי תצטרף לליכוד לימנוע גרוש נוסף? טענת הבל..
6
חזק וברוך
יהודי פשוט | 13-04-2015 23:09
סוף סוף להגיד את האמת. זו ש"נאמני תורה ועבודה" מנסים לטשטש... האמת שזה קומץ שולי מאוד בציבור הדתי לאומי, רק יש להם הרבה כסף. "איסתירא בלגינא קיש קיש קריא" - עושה הרבה רעש עם הרבה כסף. בע"ה לא יצליחו להזיק למדינת ישראל כלל.
7
ל-4 הכותב רואה בלתת את ההובלה לחרדים "תיקון"
| 13-04-2015 23:54
וזה בודאי לא הדרך של הבית היהודי אלא הדרך של מפלגת יחד. אולי לא כל ה שנעשה בממשלה הקודמת היה מושלם גם לפי הבית היהודי וחלק מהדברים היו סוג של פשרה עם יש עתיד אבל המגמה היתה בהחלט שלא להמשיך את המצב הקיים מזה 20 שנה של שיתוק חרדי בכל מערכות הדת במדינת ישראל בניגוד לעמדת הכותב ומפלגת יחד.
8
ומה לאיילת שקד ולשו״ע
ציון במהרה תיבנה | 14-04-2015 12:38
שהיא כל כך מתנגדת לתת את משרד הדתות ורוצה שהוא ישאר בבעלות המפלגה שלה האי היא אוכלת שקצים לא ? אז איך לא איכפת לנו ?
9
חבל שבמקום דיון ענייני מצטטים כאן רבנים ומפלגות
רמי | 14-04-2015 15:31
יתכבד הכותב ויסביר לנו באיזו סמכות הלכתית או מוסרית יכולים הרבנות או בתי הדין לכפות על מתגיירים חינוך חרדי או מוצרי מזון של בד"ץ(העיקר הנאמנות לרבנות...)
10
יש גבול לגועל נפש
ל-8 | 15-04-2015 7:38
אכלתם יחד במסעדה? אתה הטבח בביתה?