היסטוריה תחבורתית נרשמה היום בעיר חולון עם חנוכת שיקוע קוגל, פרויקט תשתיתי חדשני ששם קץ ל"כיכר הדמעות" המיתולוגית – כיכר קוגל. הטקס, שהתקיים במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, ראש עיריית חולון שי קינן, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, מנכ"ל נת"ע איתמר בן מאיר ונכבדים נוספים, סימל צעד משמעותי במהפכה התחבורתית של גוש דן.
השיקוע, מעבר תת-קרקעי מתקדם באורך כ-400 מטרים, מחליף את כיכר קוגל שהוקמה לפני עשרות שנים בכניסה המרכזית לעיר. הפרויקט מאפשר תנועת כלי רכב ממזרח למערב ללא עצירה בצומת מרומזר, מפחית משמעותית את עומסי התנועה ומקצר את זמני הנסיעה. במקביל, הוא מהווה הכנה מרכזית לעבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי לחצות את האזור במפלס העליון משדרות לוי אשכול לשדרות קוגל ולהיפתח ב-2028.
מהפכה תחבורתית בחולון שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לחשיבות הפרויקט: "חנוכת שיקוע קוגל היא אבן דרך במהפכה התחבורתית שאנו מובילים בגוש דן ובישראל כולה. השיקוע ישפר את איכות החיים של תושבי חולון והסביבה, יקצר זמני נסיעה ויסייע בהכנת התשתית לקו הירוק של הרכבת הקלה".
הפרויקט הוא חלק מההכנה למטרו
הפרויקט, שהוא פרי תכנון הנדסי מתקדם, כולל חפירות, עבודות בטון, סלילה, שדרוג תשתיות תת-קרקעיות ועיליות, וכן הקמת שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית. במסגרת העבודות בוטלה כיכר קוגל, ששמה הרשמי "כיכר הלוחמים" לזכר חללי צה"ל והמחתרות מחולון, והוחלפה בצומת מרומזר חדש המותאם לצרכי התחבורה המודרניים.
הגישה לרחובות הלוחמים ומקווה ישראל מתבצעת כעת דרך השיקוע. סוף ל"כיכר הדמעות" כיכר קוגל זכתה לכינוי "כיכר הדמעות" בשל מיקומה ליד משרד הרישוי בחולון והיותה חלק ממסלול מבחני הנהיגה ("טסט") של תושבי גוש דן. שלושת נתיבי התנועה שלה, בשילוב עומסי תנועה כבדים, הפכו אותה למכשול מורכב עבור נבחנים, שרבים מהם נכשלו בניסיון לנווט בה – מה שהוליד את שמה העממי. הקו הירוק ומבט לעתיד שיקוע קוגל הוא חלק מההיערכות להפעלת הקו הירוק של הרכבת הקלה, שיחבר בין ראשון לציון, חולון, תל אביב והרצליה.

הקו, שצפוי להיפתח ב-2028, ישדרג את התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב ויהווה בסיס למערכת תחבורה משולבת שתכלול בעתיד גם את המטרו.ראש עיריית חולון, שי קינן, הוסיף: "השיקוע הוא בשורה של ממש לתושבי חולון. הוא לא רק מקל על התנועה, אלא גם ממצב את העיר כמובילה בתחום התחבורה המתקדמת. אנו גאים להיות חלק מהחזון התחבורתי של ישראל".עם השלמת הפרויקט, חולון נפרדת מסמל תחבורתי ישן ומאמצת תשתית מודרנית שתשרת את תושביה ואת המטרופולין כולו לשנים רבות.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים