מעקב סרוגים: נפתח מחדש המקווה בחיפה - סרוגים

מעקב סרוגים: נפתח מחדש המקווה בחיפה

בשורה משמחת לנשות חיפה. אחרי ארבע שנים ללא מקווה, ובמאמצים גדולים של המועצה הדתית בעיר והרב אלי בן דהן, נפתח מחדש המקווה בשכונת אחוזה בעיר

מעקב סרוגים: נפתח מחדש המקווה בחיפה

בשורה טובה לנשות חיפה, אחרי ארבע שנים בהן נאלצו אלפי נשים בשכונות רכס הכרמל להסתדר בלי מקווה טהרה מסודר בשכונתן, נפתח לאחרונה המקווה מחדש.

במאמץ משותף של המועצה הדתית בפיקוחו הישיר של סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן הסתיימו השיפוצים ובעיקר בעיות הכשרות במקווה. בסרוגים העלנו לפני כחודש את המצב העגום, בו המקווה שפעל עד שנת 2011 נסגר ומאז נאלצו תושבות שכונות רכס הכרמל בציר שבין מרכז הכרמל לאוניברסיטת חיפה: אחוזה, (הוד הכרמל) דניה, רמת אשכול, רמת אלמוגי, רמת גולדה, רוממה ועוד להשתמש במקוואות המרוחקים, כשעיקר הבעיה הייתה בשבת ובחג, בה נאלצות נשים רבות לדחות את הטבילה ביום בגלל שאין מקווה פעיל במרחק הליכה.

המקווה הועבר מהעמותה שניהלה את בית הכנסת 'אליהו הנביא' לידי המועצה הדתית, אולם בעקבות רשלנות פושעת במהלך שיפוצו, גרמה לנזילה שפסלה את כשרות בורות הטבילה. במשך חודשים ארוכים נמרח הטיפול במקווה, עד שועד תושבים הקים קול זעקה, שהגיע עד לאוזנו של הרב אלי בן דהן שהבטיח ערב הבחירות כי עד לפורים ייפתח המקווה מחדש.

בן דהן עמד בהבטחתו ואכן המקווה החל לפעול מחדש בליל שבת – שושן פורים, התאריך הראשון בו ניתן הכשר הלכתי למקווה, עוד בטרם הסתיימו הגימורים של עבודות השיפוץ.

בהודעה שפרסמו אנשי הועד למען המקווה הם כותבים: ""אנו רוצים להודות בראש ובראשונה לקב"ה שסייע בעדנו לפתוח את המקווה. וברצוננו להודות  למר חיים ברגר (המפקח מטעם המועצה הדתית, ג"ק) שעמל רבות לפתיחת המקוה, והגיע לעבוד אפילו בעודו צם את תענית אסתר על מנת לסיים את כל העבודות הנדרשות. כן גם לרב דוד זולדן שליט"א (הממונה על המקוואות במועצה הדתית, ג"ק) שדחף מצידו לפתוח את המקוה מיד כאשר ההלכה מאפשרת, למרות שהאסתטיקה לא היתה מושלמת. ותודה לדוד מצגר יו"ר המועצה הדתית שהוביל ואפשר את שיתוף הפעולה איתנו לטובה, ולשר הרב אלי בן דהן שהסיר את כל המכשולים התקציביים שבדרך."

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן מסר  לסרוגים: "בבואי למשרד קיבלתי פניות מנשות שכונת אחוזה בחיפה שטענו שהמקווה סגור משך 4 שנים! מבירורים שעשיתי עלה שהמקווה שייך לגוף פרטי הקרוי "ועד בית הכנסת באחוזה" ולכן המדינה אינה יכולה לקחת אחריות על שיפוצו ותפעולו של המקווה.

מצאתי לעניין פתרון יצירתי שבמסגרתו הועד יחכיר את המקווה למועצה הדתית. מאותו רגע המשרד אישר קצוב מאות אלפי שקלים לטובת שיפוץ המקווה והורה למועצה הדתית לקבל אחריות על תפעולו השטוף וכך נעשה.

לצערנו התברר כי הקבלן ששיפץ את המקווה התרשל ובמקווה התגלו נזילות מים שפסלו אותו. שוב פנו אליי והנחיתי את המועצה הדתית להשקיע סכום של כ 40 אלף שקלים עבור שיפוץ נוסף שנבע מהתקלות שהתגלו וב"ה בערב שבת קיבלתי את הבשורה שהשיפוץ הסתיים והמקווה החל לפעול. אני שמח שיכולתי, יחד עם צוות המשרד, לסייע לנשות אחוזה לתקן עוול מתמשך שהחל עוד בכהונות של השרים הקודמים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
זה גם לגברים?
אני רק שאלה | 30-03-2015 19:01