שמעתי את דבריה של גב' אורית סטרוק, אשר טענה ש 'התורה של הציבור החרדי אינה התורה שלנו'.
לצד הערכתי לפועלה בתחום א"י, כרב ציוני דתי אני חש חובה למחות בכל תוקף על דברים אלו שיש בהם ליקוי מאורות ואובדן דרך. התורה הקדושה היא של כל אוהביה, מקיימיה ולומדיה. הדבקים בנותן התורה הם בני התורה, ללא קשר לכיפה של ראשם ולכובע הקיים או החסר.
יש לנו מחלוקת עם הרבנים החרדים ביחס למדינתנו ולצה"ל. יש לנו מחלוקת עם חלקם על קולות או חומרות אצלם שחורגות ממנהג ישראל, ועל כן אנו נזהרים שלא לוותר על עמדתנו הציונית דתית כמלא נימא. אולם זו מחלוקת בתוך הבית, בין חרדים לדתיים, מחלוקת שכולה בקשת דבר ד'. אין הבדל עצמי בין ישיבת הר המור והר עציון לישיבת חברון וכסא רחמים. יש מחלוקת אמיתית, אולם אין הבדל עצמי. הרצי"ה והגר"א שפירא דיברו על כך יומם ולילה, הגר"מ אליהו דיבר על כך.
צפו בדבריה של אורית סטרוק
[[[http://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2015/03/VID-20150309-WA0016.mp4]]]
לעומת זאת, המחלוקת עם עם חלק מחברי מפלגתה של גב' סטרוק, היא מחלוקת על עצם חיינו- האם יש ריבון לעולם שציווה אותנו לשמור שבת במבואר בגמרא ובשולחן ערוך, או אין. זו מחלוקת יסוד היסודות. אנו אוהבים את כל ישראל, ובכללם את חייבי מיתות בי"ד מביניהם, מתוך אמונה בסגולת ישראל שבהם שיום יבוא ותשיבם למוטב. אולם הם אינם תורה אלא עיוות נורא שאי אפשר להשלים איתו בשום פנים ואופן.
אם רוצים לומר משפט נכון, יש לומר שהתורה של הנציגים החילוניים שאינם שומרים שבת, ומעוניינים לשנות את הסטטוס קוו לכיוון ליברלי (כפי שהצהירו לאחרונה), תורתם אינה תורתנו. למען האמת, היא אינה תורה בכלל, אלא מרידה בתורה. ראוי שתשאל בזה את רבה הגאון הרב ליאור שליט"א, האם דעתו היא שתורת החרדים אינה תורתנו. ודאי היא תשמע מגאוננו תשובה הפוכה מדבריה.
להבא ראוי שמי שלוקה בבריאות ליבו הפוליטי, לא יצביע על מומים אסתטיים של חברו.
מה דעתך בנושא?
15 תגובות
0 דיונים
אברהם
סוף סוף רואים אמירת אמת ברורה - יש תורה אחת, וכל תלמיד "שבי חברון" ותלמיד "מיר" שייתקעו ביחד יוכלו להוציא גמרא וללמוד חברותא דף יומי. ב99% מהתורה כל אדם ירא...
סוף סוף רואים אמירת אמת ברורה - יש תורה אחת, וכל תלמיד "שבי חברון" ותלמיד "מיר" שייתקעו ביחד יוכלו להוציא גמרא וללמוד חברותא דף יומי. ב99% מהתורה כל אדם ירא שמיים יסכים, אבל על מחלל שבת בהגדרתו שום רב לא יסכים - אולי לא ימחה, שגם זאת בעיה - התורה היא של כל מי שרוצה בה ואף אדם - כולל כבוד ח"כ אורית סטרוק שיכול להגיד "התורה הדתית לאומית" ו"התורה החרדית".
המשך 23:25 11.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אפרים
דברים אמיתיים ונוקבים. יישר כח
13:43 11.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלעד, ירושלים
כבוד הרב אפרתי, טרחת במסגרת זו להגיב ו"למחות בכל תוקף" על דבריה של גב' סטרוק. עיקר טענתך ברורה - מקור התורה ונותנה ית' אחד הוא, וע"כ אין הבדל בין התורה ה'חרדית'...
כבוד הרב אפרתי, טרחת במסגרת זו להגיב ו"למחות בכל תוקף" על דבריה של גב' סטרוק. עיקר טענתך ברורה - מקור התורה ונותנה ית' אחד הוא, וע"כ אין הבדל בין התורה ה'חרדית' לתורה ה'ציונית'. ודאי שנכון הוא הדבר, אך לדאבוננו - אין בכך כדי לסתור לגמרי את דבריה של גב' סטרוק. הערה חשובה - כן; מחאה "בכל תוקף" - לא. עוד לא. ומדוע? כי אנו רואים במציאות, גם בימינו וגם בדורות עברו, שמחלוקות תורניות גוררות עמן - אינני יודע אם בהכרח - פילוגי דעות ולבבות קשים ומצערים, עד כי נעשית תורה כשתי תורות. הלוואי וכל תופשי התורה היו מכירים בכך ש"התורה הקדושה היא של כל אוהביה, מקיימיה ולומדיה", כמו שתיארת. מי ייתן ותשרור הסכמה שקודם כל "הדבקים בנותן התורה הם בני התורה, ללא קשר לכיפה של ראשם ולכובע הקיים או החסר". היסוד הזה נכון כשלעצמו!! אבל האם הוא נכון תמיד? האם זכרו אותו גם בעלי הריב בגבעת הישיבה בבני ברק (למשל), כשהתירו לעצמם להפריע האחד את תפילתו של השני? האם מיישמים אותו אותם ראשי כוללים המשתייכים לפלג א' בציבור, כאשר (עפ"י הפירסומים בתקשורת) הפסיקו את לימודיהם של אברכים שבמוסדותיהם, רק מפני שתמכו בהצבעה לרב של פלג ב'? ישנן המון מחלוקות תורניות "פרווה", שבאמת מתנהלות עפ"י העיקרון שכתבת, ובעלי המחלוקת יודעים לכבד האחד את דרכו של השני, גם מבלי להסכים איתו (לדוגמא: שימוש במעלית בשבת. יש אוסרים ויש מתירים). אלא שלצד אלו, אי אפשר להתעלם מכך שישנן גם מחלוקות שבמסגרתן צד א' שולל את תורניותו ומקעקע את הלגיטימיות של צד ב' בשלל טענות. המחלוקת ביחס למדינה בין הציבור החרדי לציבור הדת"ל היא אחת מאלו (שהרי בעיני החרדים, אין לך, הרב אפרתי, כח להביע דעה בנושאים הללו, שהרי אינך באמת 'רב', והתורה לא שייכת לך; וגם לרצי"ה זצ"ל אין כזו זכות, שהרי גם הוא לא מספיק 'רב' לעומת מרן רה"י הרב שך זצ"ל, שהיה באמת 'רב', ו'דעת תורה' נתונה רק לו; וגם למרן הרב קוק זצ"ל אין דעה בעיניינים הללו, שגם הוא לא היה מספיק 'רב' לעומת מרן החזו"א, ולכן אין צורך ללמוד את ספריו...), וישנן עוד מחלוקות בסגנון כזה (למשל: הפילוג ההיסטורי בין 'אגודה' ל'דגל', הפילוג הליטאי בשנתיים האחרונות ועוד). לאור כל זאת, מה כ"כ חמור במשפט שאמרה גב' סטרוק תוך כדי איזה פאנל? מדוע כ"כ יצאת מגידרך? יש צדק בדבריה - התורה של אלו הלומדים את דברי הרב קוק זצ"ל אינה אותה התורה של אלו הפוסלים על הסף את הכנסתו לבית-מדרשם. ואין כאן לא "ליקוי מאורות" או "אובדן דרך", אלא רק נסיון לחדד את ההבדלים כדי להציג עמדה ברורה וכנה בפני הציבור.
המשך 01:10 11.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אמת
כל מילה אמת
19:46 10.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יובל
להציג את ההבדל ביננו לחילוניים כמחלוקת לענ"ד הצגה לא נכונה. אפילו החזון איש הגדיר אותם כתינוקות שנישבו וודאי הרב והרב צבי יהודה זצ"ל הדגישו את החיוב על השלילה. ודוקא הכניסה...
להציג את ההבדל ביננו לחילוניים כמחלוקת לענ"ד הצגה לא נכונה. אפילו החזון איש הגדיר אותם כתינוקות שנישבו וודאי הרב והרב צבי יהודה זצ"ל הדגישו את החיוב על השלילה. ודוקא הכניסה שלהם למפלגה דתית הוא סוג של תשובה.
המשך 20:24 09.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גאון הדור
שכל האחרים טועים ורק הוא צודק. מה לא?
20:01 09.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גיא
שברוך אפרתי הרחיק אותם מהציבור הדתי לאומי
19:56 09.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דני
כך היא אמרה: ""אז מה שאמר כאן הדובר שלפני, זה שאתם נכנעתם לתפיסות העולם החרדיות, ותמשיכו להכנע להם גם בתחומים אחרים" ובקיצור - יחד נכנעים לתפיסת העולם החרדית בעוד החילונים...
כך היא אמרה: ""אז מה שאמר כאן הדובר שלפני, זה שאתם נכנעתם לתפיסות העולם החרדיות, ותמשיכו להכנע להם גם בתחומים אחרים" ובקיצור - יחד נכנעים לתפיסת העולם החרדית בעוד החילונים בבית היהודי כפופים לתפיסה הציונית דתית של הבית היהודי. אין שום אמירה כאילו היא מסכימה עם הדת החילונית. כל האומר זאת או שלוקה בהבנת הנשמע או משקר כמו שנהוג בקרב תומכי מפלגת יחד.
המשך 16:51 09.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רז
בניגוד לחרדים ביחד שהציונים דתיים מתבטלים בפניהם.
16:35 09.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מוריה
עם נישואים אזרחיים כמו שאיילת מציעה אפשר לחיות מצויין, נכון אורית?
16:12 09.03.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר