מומחה אבטחה: "ברקת עשה עבודה טובה, את המאבטח יש לפטר"

מומחה אבטחה: "ברקת עשה עבודה טובה, את המאבטח יש לפטר"

בראיון לרדיו גלי ישראל ניתח אל"מ (במיל') בני טל את אירוע הדקירה בירושלים בו ראש העיר עצר את המחבל ומודיע "היה פה מחדל. מטרת המאבטח היא לאבטח את ראש העיר. למאבטח לא מגיע צל"ש אלא פיטורים מידיים"

author-image
"ברקת עשה עבודה טובה, את המאבטח יש לפטר"
  צילום מסך מתוך אתר ynet

אל"מ (במיל') בני טל בעלי חברת האבטחה בי.טי.אס שוחח בצהריים עם מנחם הורביץ ברדיו 'גלי ישראל' על אירוע הדקירה במרכז ירושלים והתנהלות האבטחה של ראש העיר ניר ברקת באירוע.

"איך שאתה לא מסתכל על זה, היה פה מחדל", פתח טל את דבריו והוסיף "מטרת המאבטח היא לאבטח את ראש העיר. אם למשל ראש העיר היה נהרג שם, אם למשל היו מסתתרים שם עוד מחבלים שהיו יוצאים ושוחטים את ראש העיר, איך היינו נראים".

"תפקיד המאבטח הוא למלט את ראש העיר משם, להזעיק כוחות ביטחון אחרים. הוא מטרתו לאבטח את ראש העיר".

טל ציין לטובה את פעולתו של ראש העיר ברקת אך קרא לפיטורי המאבטח לאלתר. "במקרה הזה ראש העיר הוא בחור רציני, לוחם, בחור שעושה מרתונים, מרגיש כילד ועשה את שעשה, חתר למגע ועשה עבודה טובה. אבל בבייסיק היתה פה נפילה ואני כבעל חברת אבטחה ומאבטח וותיק של 35 שנה ואלוף משנה בצבא, אם היה לי בחור כזה שהיה פועל כך, הוא היה עף מהעבודה אצלי לפני שהוא הגיע למשרד. לא צל"ש אלא פיטורים מידיים".

"אם ראש העיר היה נהרג חס וחלילה, מה היה קורה. איזה אבטחה, איזה מאבטח, מי הכין אותו, מי לא הכין אותו, למה זה קרה, למה הוא היה אחד, למה הוא לא הלך עם אפוד מגן וכדומה וכדומה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
צריך לפטר את המומחה הזה
| 24-02-2015 19:49
2
שמח שיש עוד אנשים כאלה
מאיר | 24-02-2015 21:24
חשיבה מערכתית וישרה שלא בוחנת רק את התוצאות של המקרה המסוים. לא חכמה גדולה לומר לאחר מעשה שהסתיים בכי טוב "כל הכבוד למאבטח".
3
מומחה? אדיוט!
ברוך | 24-02-2015 23:05
לתפוס כותרת בכל מחיר
4
דרום
מאיר | 25-02-2015 8:56
ראשית כל הכבוד לראש העיר והמאבטח על תעוזתם ואומץ ליבם,כפי שראש הממשלה עשה זאת.בדיעבד..אפשר לחדד הוראות אבטחה הידועים לאנשי ביטחון ומאבטחים.למקרים הבאים:להורות למחבל,לזרוק את הסכין,או את נשק אחר לצד.להורות למחבל הוריד את המכנסיים,ולהעלות את הבגדים העליונים,כדי לוודות שאין חגורת נפץ,ונשק נוסף מוסתר.ולאחר מכן,אם המחבל נכנע,להורות לו,לשכב על הארץ,עם ידיים על הראש,ובמקביל להזמין כוחות ביטחון.
5
חבל שמפרסמים בתקשורת כאלה אנשים קטנים
אזרח פשוט | 25-02-2015 9:25
אני לא יודע באיזה צבא הוא היה האל''מ הזה אבל בצה''ל אין הבדל בין טירון לבין אלוף בקרב וכולם מסתערים ביחד ובטח שלא בורחים וגורמים לעוד הרוגים
6
חבל שהם לא כתבו הכל
| 05-03-2015 13:32
ראש העיר ביקש מהמאבטח לצאת ולהתנפל אז שלא יתחילו להמציא
7
מאבטח לא אמור להקשיב לברקת אלא להגן עליו בכל מחיר
בני | 09-03-2015 11:04
ברקת יצא ממש גיבור, אבל מאבטח לגמרי איבד