"להתחבר לארץ ישראל דרך הפירות" - סרוגים

"להתחבר לארץ ישראל דרך הפירות"

הרב נתנאל יוסיפון, מייסד מיזם טו"ב הארץ, מספר על החיבור של יהודים רבים לארץ ישראל דווקא דרך סדר ט"ו בשבט והקפדה על אכילת פירותיה של ארץ ישראל

author-image
"להתחבר לארץ ישראל דרך הפירות"
  להתחבר דרך הפירות. (פלאש90)

כבר מספר שנים שהרב נתנאל יוסיפון, כיום רב בגרעין התורני בנתניה, מפעיל את מיזם "טו"ב הארץ", המשווק ערכות של פירות ארץ ישראל לקראת ט"ו בשבט.

"הרבה פעמים החיבור לארץ ישראל בא מתוך קשיים ומאבקים, כמו שאומרים שארץ ישראל נקנית בייסורים", אומר יוסיפון. "לכן דווקא בט"ו בשבט מאוד יפה לראות שזו הזדמנות של רבים להתחבר לארץ דווקא דרך הפירות ודרך הטוב והשפע שארץ ישראל מביאה לנו. "זה לא פשוט שאנחנו זוכים אחרי הגלות הארוכה לאכול וליהנות מהפירות הקדושים האלו ולהתחבר לאדמה".

מלבד מכירת ערכות הפירות, הנמצאת כיום גם במכולות ברחבי הארץ יחד עם ספר על עניין פירות הארץ, יוסיפון שופע סיפורים ודברי חז"ל על מעלת הארץ, ומעביר מדי פעם שיחות לבני נוער. ביום רביעי, ט"ו בשבט, ידבר יוסיפון במהלך התוועדות של תנועת הנוער 'בית דוד' ותנועת 'דרך חיים', באולם הכנסים של בית יד שרה בירושלים. באירוע ישתתפו גם הנגנים הראל טל ועובד מוניס.

הרב נתנאל יוסיפון גרעין נתניה

הרב נתנאל יוסיפון (באדיבות גרעין נתניה)

אחד הסיפורים השגורים על פיו הוא על רבי אהרון מבעלז אשר הקפיד לאכול מפירות ארץ ישראל. "עד היום חסידי בעלז עושים לחיים על ליקר בננות משום שבתקופתו של רבי אהרון הליקר היחיד מפירות ארץ ישראל היה ליקר בננות", מספר יוסיפון. "בתקופת הצנע ערך רבי אהרון מבעלז "טיש" ט"ו בשבט ועל השולחן היו תפוחים לא יפים במיוחד. רבי אהרון ראה שני גבירים מתלחשים ביניהם, קרא להם וביקש שיספרו על מה התלחשו. הגבירים אמרו לו שדיברו בניהים על כך שהתפוחים אינם יפים ובמסעם הבא לארץ ישראל יביאו מחוץ לארץ תפוחים יפים. רבי אהרון מיד הורה להם לשטוף את הפה כיון שדיברו סרה על פירות הארץ, ולאחר מכן הורה להם לאמר מספר פעמים כמה התפוחים יפים ונאים…".

"בט"ו בשבט זה הזמן להתחבר לארץ, לשבת יחד ולהנות מהטוב שהקב"ה מביא לנו", הוא אומר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד , יוזמה מבורכת, איפה אפשר לקנות ערכות?
מ | 03-02-2015 11:48