גפני: "אם נשלב אישה ברשימה הכוח שלנו ירד בחצי"

גפני: "אם נשלב אישה ברשימה הכוח שלנו ירד בחצי"

חבר הכנסת משה גפני מ'יהדות התורה' מגלה כי השיקול לאי שילוב נשים ברשימה אינו רק הלכתי אלא נובע גם משיקולים אלקטוראליים. "בגלל שנשים חרדיות מתנגדות למהלך כזה. לכן נשים לא יהיו ברשימה שלנו".

author-image
"אם נשלב אישה ברשימה הכוח שלנו ירד בחצי"
  פלאש 90

העמדה של מפלגת 'יהדות התורה' בכל הנוגע לשילוב נשים ברשימה ידועה ומפורסמת לכל, אך כעת נראה כי השיקולים לא לשלב נשים ברשימה אינם רק הלכתיים אלא גם אלקטוראליים.

בריאיון לעיתנאי שמעון איפרגן באתר 'מאקו', התייחס חבר הכנסת משה גפני לסוגיית שילוב נשים ברשימת יהדות התורה לכנסת והבהיר כי מהלך כזה יכול לפגוע בכוחה של המפלגה ולחתוך את כמות המנדטים בלא פחות מחצי.

השאלה שהוצגה לגפני בנושא עימתה אותו עם דבריו של הרב יצחק רביץ בנו של מנהיג 'דגל התורה' לשעבר, הרב אברהם רבי ז"ל, שאמר שאין בעיה למנות אישה חרדית לכהן כחברת כנסת וזאת בתנאי שיש רבנים שמתירים זאת.

גפני ענה על השאלה וטען כי "הבנתי שהוא טען שדבריו הוצאו מהקשרם, שפירשו אותו בצורה לא נכונה".

לדבריו: "אבל אני יכול לגלות לך שהיום הנשים החרדיות יותר חרדיות מהגברים. מה שלא קרה בעבר. אם אישה תהיה ברשימה שלנו מספר המנדטים יצנח בחצי, בגלל שנשים חרדיות מתנגדות למהלך כזה. לכן נשים לא יהיו ברשימה שלנו".

גפני ביקש להתייחס גם לעובדה כי ככל הנראה 'יהדות התורה' תשב בממשלה הבאה, וענה כי  "בניגוד לעבר הפעם אנחנו לא מדברים על זה. נתייחס לזה לאחר הבחירות".

גפני התייחס גם לפילוגה של ש"ס ודחה את הטענות לפיהן מפלגת 'יהדות התורה' מרוויחה מהמהלך הזה: "התרסקות של ש"ס לא עושה לנו טוב. להיפך. היא מקטינה את כוחו של המגזר החרדי בפעילותו בכנסת. הפיצול בש"ס מדאיג אותנו מאוד. חשוב לנו שש"ס תהיה חזקה מאוד. זה טוב לציבור החרדי ונותן לנו עוצמה בניהול משא ומתן לכניסה לקואליציה. אם ש"ס לא הייתה מתמודדת אז מעבר הקולות אלינו היה משמח אותי אבל זה לא מצב העניינים היום. נעשה הכול לחזק את ש"ס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו