אם לא יקרה נס: הערב תתפצל סיעת הבית היהודי - סרוגים

אם לא יקרה נס: הערב תתפצל סיעת הבית היהודי

אם לא יקרה משהו באמת בלתי צפוי, הפגישה הערב בין נפתלי בנט ואורי אריאל תהפוך למפגש פרידה. בבית היהודי ובאיחוד הלאומי יאשימו אחד את השני באחריות לפילוג

author-image
אם לא יקרה נס: הערב תתפצל סיעת הבית היהודי
  מהערב כבר לא? בנט ואריאל במעמד החתימה לפני שנתיים

אם לא יקרה נס או אירוע באמת יוצא דופן, סיעת הבית היהודי צפויה להתפצל הערב (א').

בעד שעתיים, בסמוך לשעה 19:30 אמורים להפגש שני ראשי המפלגות, נפתלי בנט מהמפד"ל ואורי אריאל מהאיחוד הלאומי, לפגישה שהוגדרה מכרעת ושתחתוך את העניינים לכאן ולכאן. אם בשבוע שעבר עוד נטו הסיכויים לקראת אפשרות של אחדות, הרי שממוצאי שבת הכף נוטה לכיוון הפיצול.

ההצעה האחרונה של בנט לאריאל היא שני שריונים וחצי – כלומר מקום אחד בכל עשירייה ועוד שריון אחד למועמד שמוסכם על שני הצדדים. באיחוד הלאומי רוצים יותר, אבל מה שכנראה שבר את הכלים בנסיונות האחדות הוא חוסר הרצון של הבית היהודי להציב קווים אדומים בסוגיות דת ומדינה. אורי אורבך כבר הגדיר זאת בכך שהמפלגה צריכה להיות יותר ליברלית וקומם עליו את אנשי האיחוד הלאומי. אתמול פרסמנו בפרסום ראשון בחדשות סרוגים את התגובה של הרב דוב ליאור, מרבני תקומה שאומר באופן מפורש למפלגה לרוץ בצורה עצמאית מהבית היהודי.

עוד לפני הפגישה בין אריאל לבנט, צריך לשים לב לדינימיקה שמתרחשת לפני ומאחורי הקלעים. הטונים של חברי הכנסת עולים ונשמעים צעקניים יותר, כך למשל סטרוק מדברת על זה שבנט הגיש הצעות מעליבות, כשבשיחות סגורות – שתי המפלגות מתחילות כבר להריץ את הקמפיין העצמאי. גם העובדה שדווקא ביום מתוח שכזה, בחר בנט להציג את דני דיין, עוד מועמד חילוני שרץ בבית היהודי, בעל השקפות ליברליות בנושאי דת ומדינה, מלמדות שהפור נפל – וככל הנראה הוא לא ייתן לאיחוד הלאומי את מה שהם מבקשים.

מבחינה כספית, האיחוד הלאומי נחשבת כמפלגה, ותקבל את מימון המפלגות שלה – כ-5 מיליון שקלים ואילו הבית היהודי תקבל תשעה מיליון. גם ההצרחה שכל הנראה תעשה בין הרב אלי בן דהן שיתמודד בפריימריז לבין יוני שטבון שככל הנראה יצטרף לתקומה, לא אמורה לפגוע בשתי המפלגות.  כעת יתמקדו בבית היהודי בפריימריז שייערכו בעוד חודש בדיוק, ואילו באיחוד הלאומי ייראו כיצד אפשר להקים גוש מפלגתי עם פורשי ש"ס. הסיכוי להתאחד עם אנשי עוצמה לישראל אפסי. בין לבין ייבחרו גם בתקומה את הרשימה שלהם לכנסת.

יש לציין כי גם הפיצול הערב הוא אינו סוף פסוק, ולא מן הנמנע שבעוד חודש, כשתמונת הרשימות תתבהר, ייתכן ושוב ייפגשו שני הראשים כדי לאחד את הרשימות. המועד האחרון אגב להצגת הרשימות הוא ה-1 בפברואר – שבועיים אחרי הפריימריז בבית היהודי.

אז הערב מתכוננים בנט ואריאל לשיחת פרידה, שיכולה להיגמר בדמעות של אושר או בדמעות עצובות ב-17 במרץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
עצוב וחבל מבחינתי אריאל אשם
חיים | 14-12-2014 18:08
2
דעה
אריק | 14-12-2014 18:36
אשם הוא זה שהתחיל לעשות חוקה בלי לערב את האיחוד הלאומי, כבר משם התחיל הפילוג.. וזה המשיך עם טשטוש ערכי הציונות הדתית בדגש על הדתית!! אין ספק שהצד החלש של הבית היהודי זה הקטע הדתי לצערנו ועל זה האיחוד נפל..
3
תקשיבו מה נרוויח
יצחק | 14-12-2014 19:50
נראה שבמקרה זה פרישת תקומה תביא לנו ברכה . ישנם רבים שלא רוצים להצביע לצערנו לבנט. אך אם אריאל ירוץ ברשימה נפרדת הם יצביעו לו. אמנם אולי נפסיד מנדט שניים אך אריאל יקבל אותם ויתירה מזו חלק מהמנדטים של שס יעברו לצד שלנו כי: אם אריאל לא הולך עם ישי, ישי יהיה שוב עם דרעי. אבל אם אריאל יילך עם ישי, הרבה יצביעו לישי ואף שנפסיד 2 מנדטים בפרישת תקומה תהיה מפלגה של עוד 7 מנדט של הימין