תכירו: מערכת חדשה לגילוי מחבלים ואיתור נעדרים - סרוגים

תכירו: מערכת חדשה לגילוי מחבלים ואיתור נעדרים

יחידת הכלבנים לישראל הציגה היום מערכת תצפית מתקדמת, המשפרת את יכולות האיתור מהאוויר. המערכת החדשה תסייע בפעולות איתור נעדרים וחשיפת ניסיונות חדירה של מחבלים ליישובים. צפו בטיסת המבחן

תכירו: מערכת חדשה לגילוי מחבלים ואיתור נעדרים
  המערכת החדשה, הכוללת רחפן ומצלמה תרמית (צילום: דוברות יחידת הכלבנים לישראל)

יחידת הכלבנים לישראל הציגה היום מערכת תצפית מתקדמת, המשפרת באופן דרמטי את יכולות האיתור מהאוויר של היחידה. המערכת החדשה כוללת מצלמה טרמית, שיובאה לארץ במיוחד עבור יחידת הכלבנים, ומותאמת להתקנה על גבי רחפן של היחידה. הרחפן המאובזר משפר את יכולות היחידה בפעולות איתור נעדרים, במיוחד בשעות הלילה.

תסייע באיתור נעדרים ותפיסת מחבלים. המצלמה הטרמית החדשה (צילום: דוברות יחידת הכלבנים לישראל)

בנוסף ליכולות איתור נעדרים, הציוד החדש משדרג גם את יכולותיה של היחידה לחשוף ניסיונות חדירה לישובים, עוד לפני כניסת המחבלים לתחומם, או לאתר את המחבלים לאחר חדירה בתוך תחומי הישוב.

בהשקת המערכת הוצגו סרטונים מטיסת מבחן של רחפן הנושא את המצלמה החדשה, שנערך במסגרת תרגיל לאיתור של מחבל ושל נעדר. במסגרת התרגיל הרחפן הוטס בחושך למרחק של קילומטר, למקום שהוגדר בתרגיל כ'קצה חוט' של המחבל או הנעדר. כלבן וכלב לחיפושים עקבו אחר תנועת הרחפן על הקרקע. מתנדב של היחידה שכב על הקרקע ליד עץ במרחק של כ-200 מ' מנקודת קצה החוט, ודימה מחבל מסתתר.

צפו בהדגמה של המערכת החדשה של יחידת הכלבנים לישראל

המצלמה הטרמית קלטה את חום הגוף שנפלט מהאנשים ובעלי החיים שבשטח, ושידרה לכלבן אותות שהוצגו כנקודות לבנות. כתוצאה, הכלב מוביל את מפעילו היישר אל הדמות הלבנה המכורבלת.

"עבודת חיפוש מיטבית משלבת את כוחות האוויר והקרקע, ויכולה להכווין את הכלבן והכלב אל מושא החיפוש במהירות וביעילות, על פי התמונות הנקלטות מהרחפן, ולהציל חיים" אמר דובר יחידת הכלבנים לישראל. "לדאבוננו, במקרים רבים, כגון טבח משפחת פוגל באיתמר, למרות שהתקבלה התרעה בחמ"ל על נגיעה חריגה בגדר, לא הצליחו הכוחות שהוזעקו לשטח לעלות על עקבות המחבלים, ואלה המתינו במחבוא עד עזיבת הכוחות, ורק אז נכנסו לבית והחלו במסע הרצח".

הדובר הוסיף כי הטבח באיתמר לא היה הכישלון היחיד באיתור מחבלים. "הסיפור האומלל הזה חזר על עצמו גם באסון של משפחת סלומון בנווה צוף. החמ"ל קיבל אזעקה על חדירה, ובכל זאת המחבל הצליח לשוטט בישוב כ-20 דקות מבלי להתגלות, עד שחיסל את כל בני המשפחה שראה בבית. כלבי גישוש ופישפוש בשילוב עם מצלמה טרמית על גבי רחפן, היו יכולים לסייע רבות באיתור וניטרול המחבלים לפני שהצליחו לרצוח אנשים".

בהשקה ציינו כי המערכת החדשה מובאת כדי לשפר את יכולת הפעילות של היחידה. "הפעלת כלבים, בשילוב עם רחפן ומצלמה טרמית היא נוסחה מנצחת" אמר דובר היחידה. "עכשיו, במקרה של קריאה לסייע לישוב כלשהו לאתר מחבל שחדר לישוב וטרם נתפס, נוכל בנוסף להפעלת כלב גישוש גם להעלות רחפן לאוויר בכדי לאתר את המחבל המסתתר במהירות האפשרית. אנו מאמינים שהמערכות המשודרגות עשויות להציל נפשות רבות בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הכבוד ליכ"ל
שמחה | 19-12-2017 14:22
אשרכם פעילות קודש בתחום הנעדרים חזקו ואימצו