פלסטינאי שרף לעצמו את העדר והאשים את המתנחלים - סרוגים

פלסטינאי שרף לעצמו את העדר והאשים את המתנחלים

מה עושה פלסטינאי ששריפת קוצים שלו יוצאת משליטה ושורפת לו את העדר? מאשים את המתנחלים. ההאשמה כמובן קיבלה חיזוק מארגוני השמאל והתפרסמה בתקשורת העולמית כדי להשחיר את מדינת ישראל. בחקירת המשטרה נשבר הרועה והודה כי בדה את הסיפור. וזה לא המקרה הראשון.

פלסטינאי שרף לעצמו את העדר והאשים את המתנחלים
  העדר השרוף (בצלם)

 "בצלם" ו"יש דין" נתפסו עם המכנסים למטה.

הוצאת הדיבה נגד מדינת ישראל מצד ארגוני שמאל קיצוני, הם לא דבר חדש. גם בעקבות "עופרת יצוקה", התברר כי מספיק שני חצאי משפטים של פלסטינאים כדי לחבר כתב אישום נגד מדינת ישראל וצה"ל.

בשבוע שעבר התקבלה דוגמה נוספת להסקת המסקנות הנמהרת ולמשפט שדה מהיר, כשתלונה שקרית של פלסטינאי הפכה לכותרת בכלי התקשורת בישראל, בלי לברר יותר מדי את העובדות.

ביום ראשון הפיץ "בצלם", ובמקביל ארגוני שמאל קיצוני נוספים, לעיתונאים ישראלים רבים ולכתבים ממדינות זרות, סיפור מזעזע לפיו רועה צאן ערבי בשם סמיר אבו לחייה רעה את צאנו יום קודם לכן סמוך לכפר מג'דל בני פאדל באזור הישוב מעלה אפרים, כשלפתע ירדו מתנחלים מהישוב, תקפו אותו והציתו את הכבשים שרעה בעודן בחיים.

מערכות העיתונים קיבלו את טענות "בצלם" שטענו כי 17 כבשים נשרפו חיים ו-12 מתוכן אף מתו, והעלו אותן על הכתב,  תוך שהם מאשימים את המתנחלים במעשה.

למקום "האירוע" הובאו עיתונאים רבים, חלקם גם מכלי התקשורת הזרים, אשר צילמו תמונות קשות ויצרו סערה כנגד מדינת ישראל במדינות שונות בעולם. אף אחד לא האזין להכחשות הגורמים בהתיישבות, שעמדו על הנקודה שההצתה לכאורה התרחשה בשבת.

אי הדיוקים לא הסתיימו רק בקבלת סיפורו של הפלסטינאי כאמת מוחלטת. ב"ועד מתיישבי השומרון" מספרים כי אחד מארגוני השמאל הקיצוני ידע להפיץ בין הכתבים כי "מדובר במתנחלים מאיתמר".

הכותרת בוואלה! (צילום מסך)

"לאחר שהבהרנו לכתבים כי הכפר מג'דל בני פאדל בכלל לא נמצא באזור השומרון והוא מרוחק מהישוב איתמר כ-50 דקות נסיעה, השתנה פתאום הסיפור וה'עדויות' סיפרו פתאום על מתנחלים ממעלה אפרים".

לך תאמין לערבי

בעקבות תלונתו במשטרה, הוזמן הערבי ה"מותקף", סמיר אבו לחייה, לתת עדות במשטרה, שם בעקבות שאלות החוקרים הוא נשבר והודה כי בדה את הסיפור.

לדברי אבו לחייה, כשרעה את צאנו הצית ערימת קוצים ולפתע איבד עליה שליטה והיא שרפה כמה מהכבשים.

כדי להמנע מהפאדיחה החליט אבו לחייה להאשים את המתנחלים בשריפה. בכך ביקש להפוך ל'גיבור מעונה' ואולי אף להנות מפיצויים ממס רכוש של מדינת ישראל. הוא פנה אל ראש המועצה של הכפר העוין עקרבה והשניים קיבלו סיוע נרחב וצפוי בהחלט מארגוני שמאל קיצוני, אשר הפיצו את הסיפור, שמתגלה כעת כעלילה, לכלי התקשורת בישראל ובכל העולם.

יוסי דגן, יועץ ראש המועצה האזורית שומרון ומנהל היחידה האסטרטגית במועצה (יחידה העוסקת בין השאר בפעילות מול הכפשות ארגוני שמאל קיצוני בתקשורת) טוען כי לא מדובר במקרה בודד:

"צריך להבין את השיטה. לא מעט ארגוני שמאל קיצוני בישראל מתקיימים מתרומות ומענקים של מדינות וממשלות זרות, חלקו עוינות דיפלומטית למדינת ישראל. מדובר בכסף גדול מאוד, ע"פ דו"חות שפורסמו, השקיע האיחוד האירופי בארגוני שמאל קיצוני בשנים האחרונות מיליארדי שקלים."

הפרובוקציות האלו מכוונות וממומנות במיוחד מכסף זר:

"המשכורות ניתנות בתמורה לייצור סדר יום עוין למדיניות ולאינטרסים של מדינת ישראל ע"י דו"חות ותלונות שמגיעות דווקא מארגונים המכונים 'ארגוני זכויות אדם ישראליים'."

"הבעיה היא שצה"ל והמתיישבים אינם פוגעים ומציקים לערבים תושבי יו"ש, וכך אין לארגונים אלו כמעט שום עוולות כלפי ערבים לעסוק בהן. כתוצאה מכך מסתובבים ביהודה ושומרון פעילי שמאל קיצוני רבים אשר מתגדרים בכל סיפור קלוש ומעלילים לפרנסתם עלילות שווא כלפי המתיישבים."

דגן מאשים את התקשורת בישראל בשיתוף פעולה עם ארגוני השמאל: "כיום, על כל רכב של ערבי שנשרף בלילה בכפר כלשהו עקב תקלה מכנית או סכסוך שכנים יוצא ארגון שמאל קיצוני אחר בהאשמות בכלי התקשורת בכל העולם כי מתנחלים שרפו, הציתו או פגעו. רבים מאותם ארגונים אף יוזמים פרובוקציות מכוונות למטרת צילום והפצה לכלי תקשורת בכל העולם".

בעקבות הדברים אומר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה כי ארגוני השמאל הקיצוני, הופכים לבעיה אסטרטגית למדינה:

 "כבר תקופה אנחנו טוענים שארגוני שמאל קיצוני לא מעטים מייצגים אינטרסים של מדינות זרות ופועלים תודעתית כנגד מדינת ישראל תמורת תשלום מאותן ממשלות זרות. רוב השנה עסוקים ארגונים אלו בקעקוע תוקפו המוסרי של צה"ל, כשבשיא פעילותם חיברו ארגוני השמאל הקיצוני מסמך הלשנה מפורט לועדת גולדסטון אחרי מבצע 'עופרת יצוקה'."

"מספר חודשים בשנה, בעיקר בעונת המסיק, מפנים ארגונים אלו את מרצם להכפשת המתיישבים. את פעילותם זו עושים אותם אגרונים במסווה של פעילות 'זכויות אדם'. על מדינת ישראל להבין כי ארגוני שמאל קיצוני הפכו לבעיה אסטרטגית למדינה ולפעול מולם בהתאם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אתר סרוגים היחיד עד כה שטוען שהפלסטיני נשבר והודה
דניאל | 26-12-2010 10:14
וכמובן שאתר סרוגים מביא את הידיעה של עצמו לאתר רוטר.נט כדי לקדם את הידיעה הבודדת הזו מתוך נסיון לעשות מזה כאילו זה פורסם בעוד מקומות. ואולי אני טועה. רק שגלשתי בשעה האחרונה בכמעט כל אתר חדשות קיים ולא ראיתי בנושא הזה שכתוב שהפלסטיני הודה ונשבר בחקירה ואמר שהוא שרף את העדר של עצמו. שוב לא אומר שזה לא נכון פשוט רק אתר סרוגים קובע ככה.
2
גם באתר של ערוץ שבע
רוב | 26-12-2010 10:58
3
פשש ערוץ 7 עכשיו זה נכון...
רועי | 26-12-2010 23:52