"חוק הלאום - שיבוש מגילת העצמאות לצרכים פוליטיים" - סרוגים

"חוק הלאום – שיבוש מגילת העצמאות לצרכים פוליטיים"

את הדברים אמר נשיא המדינה לשעבר בטקס האזכרה הממלכתי לדוד בן גוריון. נתניהו: "חוק הלאום הכרחי לשמירת האיזון של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

author-image
"חוק הלאום - שיבוש מגילת העצמאות לצרכים פוליטיים"
  צילום: פלאש 90

בזה אחר זה עלו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, לשאת דברים בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון. בדבריהם התייחסו פרס ונתניהו לחוק הלאום, המאיים לפרק את הממשלה ולשלוח את מדינת ישראל לבחירות.

לאחר ראש הממשלה נתניהו, שטען כי "חוק הלאום הכרחי לשמירת האיזון של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", עלה שמעון פרס ותקף בחריפות את החוק וטען שהוא נועד לצרכים פוליטיים בלבד.

"לצערי, הניסיון לשבש את המגילה לצרכים פוליטיים חולפים, מנתק אותנו ממנה", אמר פרס.

לדבריו: "הפולמוס סביב מה שמכונה עתה חוק הלאום נראה כספיח פוליטי שאינו דרוש, ופוגע בערכי היסוד של מדינת ישראל. התנצחות מיותרת, במקום הסכמה לאומית רחבה. ועלולה להפוך סכסוך מדיני לזעזוע דתי, שקשה יהיה לעוצרה".

פרס הזהיר מפגיעה במעמדה הדמוקרטי של מדינת ישראל: "היום אנו פוקדים את קברו של בן גוריון בלב רועד. כי בימים אלה התגלעו, לחרדתי, סדקים העלולים לפלג את העם. לערער את מגילת העצמאות, מגילת העם. לזעזע את מעמדה הדמוקרטי מבית ומבחוץ. זוהי מגילת העצמאות שנקבעה על ידי כל חלקי העם. אינני מכיר בעולם אומה דמוקרטית המתכחשת ומשכתבת מגילה כזו. אינני מכיר מדינה דמוקרטית הפוגעת בעקרונות היסוד שלה. ללא צורך וללא הצדקה".

"הצעות החוק המונחות על סדר יומה של הכנסת – אין בכוחן להוריד להבות ואין באפשרותן לקרב שלום שיבטיח את עתידן של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נעלם מהן העיקרון של שיוויון האזרחים. אין בכוח הצעת חוק כלשהי לבוא במקום העיקרון המנחה את הדמוקרטיה, שהיא הכרעת רוב", חתם הנשיא התשיעי את דבריו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אין לנו מדינה.. רק יהודית.. אתה עוד מבקש..
אורי ציון | 27-11-2014 17:55
2
מר פרס
גלית | 28-11-2014 11:25
שב בשקט-בבקשה אל תתן שזקנתך תבייש את צעירותך. יש נשיא חדש תן לו לעבוד -אתה עשית את שלך -הבאת לנו את אוסלו....