שלילת אזרחות וגירוש לעזה: תכנית לוין למיגור הטרור - סרוגים

שלילת אזרחות וגירוש לעזה: תכנית לוין למיגור הטרור

ח"כ יריב לוין מהליכוד הגיש הצעת חוק שתתן כלים לפגוע במחבלים. בין השאר יגורשו זורקי אבנים ומשפחות מחבלים לעזה. ורעולים פנים ומניפי דגל הרשות יפסיקו לקבל קצבת ביטוח לאומי

שלילת אזרחות וגירוש לעזה: תכנית לוין למיגור הטרור
  יגורש לעזה. טרור פלסטיני (פלאש90)

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין מהליכוד מגיש הצעת חוק למלחמה בטרור, ובה 8 סעיפים שאמורים לתת כלים משפטיים לכוחות הבטחון להפסיק את הטרור העממי של הערבים בחודשים האחרונים בירושלים ובסביבותיה.

"הכלים החוקיים הקיימים היום הוכחו כלא מספיקים, ולעיתים אף תורמים בעקיפין לעידוד הטרור בכך שנוצרת תחושה של אזלת יד בטיפול בטרוריסטים ובתומכיהם." אומר לוין ומפרט את שמונה הנקודות למלחמה בטרור העממי, "תוך שימוש בכלים בעלי אפקט הרתעתי חזק דוגמת גירוש לרצועת עזה והגבלת תנועה".

אחת הנקודות החשובות היא המהירות בה יוענשו המפתרעים: "מטרת התכנית היא להבטיח כי יינקטו צעדים מרתיעים כנגד כל המעורבים במעגל הטרור, לרבות התומכים בו, וביצועם יושלם במרבית המקרים בתוך 24 שעות ממועד ביצוע פעולת הטרור, כך שהמענה העונשי לכל פעולה כאמור יהיה מיידי", אומר לוין.

שלילת אזרחות וגירוש

להלן 8 הנקודות למיגור הטרור:

  1. ענישה ממוקדת של מבצעי פעולות הטרור וסייעניהם (סעיף 2 להצעת החוק): המעגל הראשון בו יש לטפל באופן מיידי הוא מבצעי פעולות הטרור, ככל שנשארו בחיים, וכן בסייעניהם הישירים. כל מבצע פעולת טרור או סייען אשר הועמדו לדין והורשעו, ישלול שר הפנים באופן אוטומטי את אזרחותם או את זכות התושבות. מיד עם תום ריצוי המאסר יגורש כל מבצע פעולה או סייען כאמור ישירות לרצועת עזה או לכל מקום אחר מחוץ לגבולות השטח שבשליטת ישראל.

 

  1. הריסת בתים באופן מיידי (סעיף 3 להצעת החוק): ייקבע כלל מחייב לפיו בתיהם של מבצעי פעולות טרור, בין אם נלכדו במהלך ביצוע הפעולה או לאחריה ובין אם נהרגו במהלכה או לאחריה, יהרסו. הריסת הבית תבוצע באמצעות צו שיוצא מיד עם בירור זהות המפגע. מרגע מתן הצו ניתן יהיה להגיש ערר על הצו לביהמ"ש העליון בתוך 12 שעות. ביהמ"ש העליון ייתן החלטתו בערר בתוך 12 שעות נוספות, והחלטתו תהיה סופית. כך ניתן יהיה לבצע את צו ההריסה בתוך פרק זמן שלא יעלה על 24 שעות ממועד הפיגוע.

 

  1. מניעת קיומן של ההלוויות למבצעי פעולות הטרור (סעיף 4 להצעת החוק): ייקבע כלל מחייב לפיו בכל מקרה לא יועברו לידי המשפחות גופותיהם של מבצעי פעולות טרור והגופות ייטמנו ללא טקס קבורה בבית קברות של המדינה אשר פרטיו לא יימסרו ולא תתאפשר גישה אליו. כך תימנע עריכת הלוויות המפארות את המחבלים.

 

  1. מיגור תופעת זריקת בקבוקי התבערה והזיקוקים (סעיף 5 להצעת החוק): כל מי שהורשע בזריקת בקבוקי תבערה או זיקוקים, ישלול שר הפנים באופן אוטומטי את אזרחותו או את זכות התושבות. מיד עם תום ריצוי המאסר, יגורש ישירות לרצועת עזה או לכל מקום אחר מחוץ לגבולות השטח שבשליטת ישראל.

 

 

  1. מניעת הסתה ויידוי אבנים (סעיף 6 להצעת חוק): ייעצר באופן מיידי עד תום ההליכים כל מי שמסית לביצוע פעולות טרור, מיידה אבנים או מניף במהלך תהלוכה, הפגנה או התקהלות אסורה, את דגלי האויב, לרבות דגל הרשות הפלסטינית. הוראה כאמור תחול גם ביחס למי שמשתתף כשהוא רעול פנים בהפגנה או בהתקהלות אסורה שבמהלכה נזרקו בקבוקי תבערה אבנים או זיקוקים. מי שהורשע באחת מן העבירות כאמור, תישלל באופן אוטומטי זכותו לקבל קצבה מהביטוח הלאומי וזכותו להחזיק ברישיון נהיגה למשך 10 שנים ממועד ביצוע העבירה. כן יוכל ביהמ"ש לתת צו הגבלה על תנועותיו לפרק זמן של עד 5 שנים ממועד שחרורו.

 

  1. ענישת המעגל השני התומך בטרור ובמבצעיו (סעיף 7 להצעת החוק): החוק יורה על שלילת האזרחות או זכות התושבות ועל גירושם לעזה של בני משפחה של מבצעי פעולות טרור המביעים תמיכה בהם או בפעולות עצמן. תמיכה תיחשב, בין היתר בהתבטאות באמצעי התקשורת, בפרסומים ברשתות חברתיות או באמצעות תליית שלטים בזכות המפגע או פעולת הטרור. הוראה דומה תחול גם ביחס למי שמארגן אירוע תמיכה, הזדהות או זיכרון לכבוד מבצעי הפעולה. ייקבע כי צו שלילת אזרחות או תושבות וגירוש לעזה יהא נתון לערר בפני ביהמ"ש העליון שיוגש בתוך 24 שעות מהוצאת הצו. ביהמ"ש יחליט בערר בתוך 24 שעות נוספות. התערבות ביהמ"ש העליון בעניין מתן הצו וביצועו תוגבל רק לשאלה הראייתית האם הומצאו ראיות מספיקות לקביעת תמיכת העורר במבצע פעולת הטרור או בפעולת הטרור.

 

  1. סגירת בתי עסק המדפיסים פרסומי תמיכה בטרור (סעיף 8 להצעת החוק): מפקד המחוז במשטרת ישראל (או אלוף פיקוד המרכז בשטחים שבאחריותו) יורו על סגירה מיידית בצו של כל בית דפוס או בית עסק שבו יודפסו כרזות תמיכה או שבח למבצע הפיגוע או לפעולתו. כן יוחרם ויחולט כל הציוד המצוי במקום כאמור. על צו כאמור ניתן יהיה לערור בתוך 24 שעות לביהמ"ש המחוזי אשר ידון בו בדן יחיד בתוך 24 שעות נוספות, והחלטתו תהיה סופית.

 

  1. הפסקת העסקת בעלי עבר ביטחוני (סעיף 9 להצעת החוק): תיקבע הוראה מיוחדת לפיה מעסיק עובדים יהא רשאי לפנות למשטרה על מנת לקבל מידע באשר לקיומן של הרשעות בגין עברות ביטחון ביחס לכל אדם המועסק על ידו. מידע כאמור יימסר למעסיק בתוך 24 שעות. נמצא כי למועסק עבר ביטחוני, יהיה המעסיק רשאי לפטר אותו באופן מיידי וללא חובת תשלום פיצויי פיטורים.

 

הצעת החוק תובא לאישור הממשלה ולחקיקה במליאת הכנסת. עם זאת לא בטוח שביש עתיד וציפי לבני יתמכו בהצעת החוק, שצפויה גם היא לעורר משבר בתוך הקואליציה שגם ככה עומדת על כרעי תרנגולת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו