סלומינסקי יבחן את המשך מימון הסינמטק - סרוגים

סלומינסקי יבחן את המשך מימון הסינמטק

מחר תקיים ועדת הכספים דיון דחוף לבחינת המשך התמיכה התקציבית של המדינה בסינמטק תל-אביב. סלומינסקי: "רואה בחומרה רבה, שגוף מתוקצב מזדהה בפועל עם מי שמבקשים לבטל את הישגי המפעל הציוני".

author-image
סלומינסקי יבחן את המשך מימון הסינמטק
  צילום: פלאש 90

מחר (רביעי) תקיים ועדת הכספים דיון דחוף לבחינת המשך התמיכה התקציבית של המדינה בסינמטק תל-אביב, כך הודיע זה עתה, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), לאחר שנענה לבקשת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) לקיים דיון דחוף בעניין.

במכתבו לסלומינסקי כתב מילר: "יש לקיים דיון דחוף לגבי הפסקת התקציבים שמעבירה המדינה לסינמטק תל-אביב, המקיים את 'פסטיבל 48 הבינלאומי השני לסרטי הנכבה והשיבה'. זהו פסטיבל המציין יום אבל פלסטיני, המתקיים בסמוך לתאריך ההיסטורי הכה חשוב לעם היהודי; כ"ט בנובמבר, שבו הוחלט באו"ם על תכנית החלוקה, שכאמור הובילה להכרזה על הקמת מדינת ישראל".

מילר הביע במכתבו תרעומת על-כך שגוף שממומן ע"י המדינה "נותן רוח גבית לציון אירועי הנכבה (האסון הגדול) ביחס ליום שעבורנו, אזרחי המדינה היהודים הוא יום חג".

סלומינסקי נעתר לבקשה והחליט לשנות את לו"ז ועדת הכספים למחר. ח"כ מילר ציין עוד, כי "במידה שהנהלת הסינמטק תבחר לקיים את הפסטיבל, היא תפעל בניגוד לחוק, המאפשר למנוע תקציב מגופים, שבין השאר מציינים את יום העצמאות כיום אבל".

דבריו מבוססים על סעיפים מחוק יסודות התקציב, שתוקנו על-ידו בקדנציה הקודמת בהצעת חוק פרטית ולפיהם רשאי שר האוצר בהסכמת השר הממונה על הסעיף התקציבי שלפיו מתוקצב גוף, ששולל את קיומה של ישראל כיהודית ודמוקרטית, מסית לגזענות או טרור, תומך בטרור או במדינת אויב ומציין את יום העצמאות כיום אבל.

סלומינסקי: "אני רואה בחומרה רבה, שגוף מתוקצב מזדהה בפועל עם מי שמבקשים לבטל את הישגי המפעל הציוני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו