הארכה: ההצבעה על חוק הלאום נדחתה בשבוע - סרוגים

הארכה: ההצבעה על חוק הלאום נדחתה בשבוע

בקואליציה מנסים להגיע לפשרה שתמנע פיצוץ ופירוק הקואליציה. כדי להגיע להבנות, ההצבעה על חוק הלאום נדחתה בשבוע. נתניהו שוב מתקפל בפני לבני?

הארכה: ההצבעה על חוק הלאום נדחתה בשבוע
  שוב יתקפל? נתניהו (פלאש90)

בממשלה מחפשים לרדת מהעצים אליהם טיפסו השרים ביומיים האחרונים.

בישיבת הנהלת הקואליציה שהתקיימה היום בצהריים הוחלט על דחיית ההצבעה על חוק הלאום לשבוע הבא, כדי לתת לצדדים אפשרות להגיע להבנות שיאפשרו תמיכה רחבה של כל סיעות הקואליציה בחוק החדש.

הבוקר אמרו שרי התנועה ויש עתיד, ציפי לבני ושי פירון, כי לא יצביעו בעד הצעת החוק, גם במחיר של פיטורים מהממשלה. בקואליציה לא רצו להביא לפירוק הממשלה, בעיקר לאור ההתנגדות של ליברמן לישיבה עם החרדים בקואליציה חלופית, ועל כן הוסכם על הנחת החוק בשבוע כדי לתת לצדדים להגיע להסכמות.

בבית היהודי לא התרגשו מהדחייה. גורמים מסרו ל'סרוגים' כי הידיעה שיש לחוק רוב בממשלה וכי הוא יעבור ברוב גדול בהצבעה הביאו את חברת הכנסת איילת שקד להתחשב במצב הקואליציוני הרגיש ולהסכים לדחות את ההצבעה.

הלחץ עובר כעת לח"כ זאב אלקין, שמשמש כיו"ר הקואליציה והוא יצטרך לקבל את הדין ולמשוך את הצעת החוק מסדר היום של הכנסת, לשבוע הבא. נתניהו כהרגלו מעדיף לנהל את הסכסוך במקום להכריע אותו, ולכן נזכה לשבוע נוסף של איומים בפילוג מצד שני הצדדים בתוך הקואליציה בדרך לפיצוץ אפשרי בשבוע הבא. אפשרות נוספת היא התקפלות של נתניהו והורדת מספר סעיפים בחוק הלאום להם מתנגדים ביש עתיד והתנועה.

בישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה נתניהו "אני מבקש להתייחס היום לשלושה נושאים בעלי חשיבות ראשונה במעלה: הראשון הוא שיחות הגרעין עם איראן. אנחנו עוקבים אחר השיחות האלה בדריכות. אנחנו גם פועלים במגעים הללו, מביעים את דעתנו, גם ישירות, בתקשורת הבינלאומית, גם במגעים שלי עם הממשל האמריקני וראשי ממשלות אחרות, גם במגעים של השר שטייניץ עם גורמי ביטחון שונים וגם עם שרים בממשלות הללו וגם עם פעולות של המועצה לביטחון לאומי.

אני חושב שקרה היום דבר חשוב. אנחנו כל הזמן אמרנו שעדיף שלא יהיה הסכם מאשר הסכם רע וההסכם שאיראן חתמה עליו היה הסכם רע מאוד, הסכם מאוד מסוכן, גם לישראל, גם לאזור, לדעתי גם לעתיד העולם. החשיבות בכך שההסכם הזה ברגע זה נמנע היא גדולה אבל יש לנו עוד מאבק לפנינו ואנחנו מתכוונים להמשיך במאבק הזה על מנת למנוע מאיראן להיות מדינת סף גרעינית שתסכן אותנו וגם אחרים. ישראל תמיד תפעל בעניין הזה ותמיד תשמור לעצמה את הזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה.

הנושא השני החשוב זה נושא חוק הלאום. אני נחוש להעביר את חוק הלאום. אני חושב שהחוק הזה הוא חשוב מאוד להבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל, במדינת ישראל. אני חייב לומר שהצעת החוק והעקרונות שאני מקדם נותנים ביטוי להיותה של ישראל מדינת הלאום של העם היהודי ורק שלו, לצד שמירה על הזכויות האישיות של כל אזרח ואזרח במדינת ישראל. בחוק חשוב כזה, ודאי חשוב למצות את אפיקי ההידברות, אני שמעתי את ההצעה, אני מוכן לתת סיכוי להידברות הזאת. כמובן, אם ניתן להשיג הסכמה רחבה ככל האפשר זה עדיף, אבל אני נחוש להעביר את החוק הזה עם או בלי הסכמה כזאת.

ולבסוף, יש חוק נוסף שביקשתי משר הפנים גלעד ארדן יחד עם מזכיר הממשלה לקדם וזה חוק של שלילת זכויות של תושבים שפועלים נגד מדינת ישראל אם במעשה טרור או במעשה הסתה או ביידוי אבנים או זריקת בקבוקי מולוטוב. החוק הזה מוכן עכשיו להצגה לממשלה, אני מקווה בימים הקרובים והדבר הזה הוא מכשיר ראשון במעלה נגד אויבים של המדינה. לא יתכן שמי שקורא להשמדת ישראל ייהנה מביטוח לאומי. זה אבסורד, אנחנו נפסיק אותו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו