סוכלה הברחת זיקוקים ונשק קר למזרח ירושלים - סרוגים

סוכלה הברחת זיקוקים ונשק קר למזרח ירושלים

המשטרה ורשות המסים תפסו מכולות שיועדו לשכונת בית חנינא במזרח ירושלים, בהן נתפסו 18,000 זיקוקי דינור, 5,200 סכיני קומנדו, 10,00 שוקרים ו-1000 חרבות

author-image
סוכלה הברחת זיקוקים ונשק קר למזרח ירושלים
  חרבות, סכיני קומנדו וזיקוקים (פלאש90)

במסגרת פעילות משותפת של רשות המסים/מכס אשדוד ובלשי ימ"ר ירושלים, כנגד הברחות ושימוש בזיקוקין במהלך הפרות הסדר, עצרו לפני כעשרה ימים בלשי וחוקרי היחידה המרכזית בירושלים 5 חשודים ערבים תושבי צפון הארץ ותפסו 2 מכולות ובהן ציוד רב הכולל אמצעים פירוטכנים כגון נפצים רבי עוצמה, וזיקוקין וכן אמצעי לחימה קרים מסוג סכיני קומנדו, אגרופנים, דוקרנים ושוקרים חשמליים.

הפעילות החלה בעקבות מידע מודיעיני שהועבר לימ"ר ירושלים ע"י מכס אשדוד, אשר מבצע פעילות סמויה ומגוונת לאיתור הברחות. בלשי וחוקרי הימ"ר החלו בפעילות מבצעית סמויה, בשיתוף אנשי מכס אשדוד, פעילות שנמשכה מספר ימים עד לביצוע המעצרים אתמול.  מדובר בשתי מכולות שהגיעו מסין דרך הים, עם תכולה מוצהרת של קישוטי חג מולד ומיועדות היו להגיע לתושב בית חנינה.

שלושת החשודים הגיעו עם 2 משאיות הובלה, העמיסו את המכולות והובילו אותן למחסן בעפולה שם התכוונו לפרוק את תכולתן. בלשי ימ"ר ירושלים תפסו את המכולות טרם פריקתן, עצרו את 3 החשודים שהגיעו לשחרר את המכולות וכן את בעל המחסן בעפולה ועובד נוסף במחסן. בתום חקירתם הוארך מעצרם של שניים מהם עד ליום רביעי הבא. עוד עיכבו הבלשים והחוקרים את נהגי המשאיות וכ – 12 פועלים שהמתינו לפריקת תכולת המכולות, המעוכבים נחקרו ושוחררו בתום חקירתם. מיד עם פתיחת המכולות נדהמו הבלשים והחוקרים לגלות כמות עצומה של נפצים, כ – 18,000 זיקוקין בקוטר 20 מ"מ ואמל"ח קר.

במהלך פריקת המכולות עלה כי לצורך טשטוש והטעיית אנשי המכס, הועמסו קרטונים עם קישוטי חג מולד בסמוך לדפנות המכולה ואילו בחלק הפנימי הוסלקו והוברחו אמצעים פירוטכניים ואמצעי לחימה קרים רבים, חלקם מוסלקים בתוך קרטוני קישוט ומכוסים בנורות קישוט, בהם: כ – 16,000 אמצעי לחימה קרים הכוללים 5,200 סכיני קומנדו, 4,300  פנסים אשר באמצעות כפתור נסתר משמשים כשוקר חשמלי רב עוצמה, 5,500 שוקרים, 1000 חרבות, מאות אלפי נפצים עוצמתיים וכ – 18,000 זיקוקין בקוטר 20 מ"מ.

לאחרונה נעשה שימוש רב בירי זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוחות משטרה ולוחמי מג"ב במזרח ירושלים, תופעה אשר מתרחבת ברחבי הארץ ומהווה סכנה של ממש לשוטרים, לוחמי מג"ב ואזרחים. האמצעים שנתפסו ונחשפו מעידים על כוונות לפגיעה ממשית בכוחות הביטחון ואזרחים. חקירה משותפת לימ"ר ירושלים ורשות המסים נפתחה וצפויים מעצרים נוספים.

מנהל בית המכס אשדוד, רפי גבאי, שיבח את שיתוף הפעולה הפורה עם ימ"ר ירושלים והוסיף כי "היכולות הטכנולוגיות העומדות לרשותנו, לצד מגוון הפעילויות הסמויות שאנו מבצעים מאפשר לנו לאתר הברחות, גם כשהן  מוסלקות בתחכום לכאורה", וציין כי "אנשי מכס אשדוד ימשיכו בפעילות החשובה למניעת הברחות".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את היחידה המרכזית ואנשי המכס באשדוד על פעילותם המשותפת שהניבה מעצר חשודים ותפיסה חסרת תקדים בהיקפה של אמצעים פירוטכניים ואמל"ח קר וציין כי "מדובר באמצעים שכבר גרמו לפציעות בדרגות שונות של שוטרים ולוחמי מג"ב ותפיסתם היא צעד חשוב ומשמעותי בתקיפת הפרות הסדר ושמירה על ביטחון אזרחי ירושלים ומבקריה". עוד הוסיף כי " המשטרה תמשיך לפעול בשילוב כוחות עם גורמי האכיפה האזרחיים, לאסוף מודיעין שיוביל לתפיסת אמצעים מסוכנים ולעצור את העבריינים הפועלים למען העברתם לפורעי החוק המסכנים חיים".

מפקד המחוז הדגיש כי פעילויות אלו נעשות לצד המאמץ המשפטי להחמרת הענישה כנגד יורי הזיקוקין ומיידי האבנים לעבר שוטרים ואזרחים והוסיף כי "משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב ימשיכו בפעילותם הנחושה, גלויה וסמויה, להחזרת השקט והביטחון לעיר ירושלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו