שטרן אחרי אישור החוק: מודה לצהר ולרפורמים - סרוגים

שטרן אחרי אישור החוק: מודה לצהר ולרפורמים

ח"כ אלעזר שטרן ברך על הצעת המחליטים בנושא הגיור, והודה חוץ מלחברי הקואליציה גם לתנועות שעמדו מאחורי החוק: ארגון צהר, עתים והתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית

author-image
שטרן אחרי אישור החוק: מודה לצהר ולרפורמים
  מודה לצהר ולתנועה הרפורמית. שטרן (פלאש90)

ח"כ אלעזר שטרן נשמע היום שמח על הצעת המחליטים בנושא הגיור מיוזמתו, שעברה בצהריים (א') בממשלה ברוב מוחץ.

דקות ספורות לאחר ההצבעה בממשלה ולאחר הברכות על האישור, כבר פנה שטרן לרבנים הראשיים לישראל, שכבר הודיעו כי לא יצייתו לחוק החדש. "אני רוצה לקרוא לרבנים הראשיים לישראל להכיר בחשיבות הגדולה של החלטת הממשלה היום. הם יודעים כמו שאני יודע שאין כאן שום פריצה של ההלכה והפתרונות הם בתוך ההלכה היהודית ואם חפצי חיים אנחנו ורוצים לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל", אמר שטרן.

"טוב יעשו הרבנים הראשיים אם יודיעו לעם ישראל שכל הגיורים שיצאו מכוח החלטת הממשלה הזאת מקובלים עליהם לא רק בגלל שזו החלטה של ממשלת ישראל אלא בגלל האמת שבה."

בדבריו הודה שטרן, לשרת המשפטים לבני, שלדבריו "ידעה לתת את הליווי לאורך כל הדרך.", לדוד רותם "שלא רק שעזר להעביר את החוק בועדת חוקה אלא הוא היה היוזם המקורי של הצעת החוק בכנסת הקודמת. הצעתי לו להיות שותף בהצעת החוק והוא סייע להעביר אותו." ולשאר הסיעות בקואליציה שהצביעו בעד החוק.

שטרן הודה גם לתנועות החוץ פרלמנטריות שיזמו ועודדו את החוק: "עמיתינו בתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית, ארגון צוהר, מכון עתים, המכון ללימודי יהדות וגופים אחרים. צוהר עתים והמכון ללימודי יהדות היוו לא רק גורם תומך אלא גם גורם מקצועי בתוך עולם ההלכה. בסוף דבריו התייחס שטרן גם להתנגדות בתוך הציונות הדתית לחוק: "אני רוצה לומר עוד דבר – הרבה חברים שלי מתוך הציונות הדתית כאלה שלא הצביעו לתנועה כנראה, שהם מהלב של הציונות הדתית, התמיכה שלהם הייתה לי אבן בוחן לכך שאני לא מתבלבל ושמדובר בעניין בלב של הציונות הדתית."

"הרכבי בתי הדין שהיו מוקמים מכוח החוק ואלה המוקמים מכוח החלטת הממשלה הם אותם הרכבים בדיוק. עכשיו דיבר איתי הרב דרוקמן שיש לו הרבה זכויות במהלך הזה ואמר לי שזה "יום גדול". החוק נשאר במקומו. אנחנו מקווים שהמציאות תשתנה עכשיו. אבל אם חס וחלילה דברים ישתנו, השלב שבו הגענו אליו בכנסת כרגע מוקפא ולא נמחק." הוסיף שטרן איום מרומז

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כל הזדים כרגע יאבדו וכל שונאיך מהרה יכרתו.
| 02-11-2014 15:34
כל הזדים כרגע יאבדו וכל שונאיך מהרה יכרתו. ד' ית' אמור לכל צרותינו די, ובטל מעלינו כל גזירות קשות ובימים אלו הראנו רק נסים ונפלאות כאשר בימי מרדכי ואסתר וכל המחשבות והגזירות יתהפכו כולם לטובה ולברכה. נא ערה עלינו רוח ממרום ופרוש עלינו סוכת שלומך סוכת רחמים וחיים ושלום, ונהיה כולנו כאיש אחד בלב אחד לאהבתך וליראתך ולעבדך בלבב שלם, ונזכה כולנו יחד לראות בהרמת קרן התורה היראה והצניעות בקרוב בשובך לציון ברחמים, בביאת משיח צדקנו בב”א. תראו: אמהות ואבות צעירים מסתלקים בחטף ומניחים יתומים ועוללים רכים, אסונות נוראים פוקדים את בתי ישראל יום יום, לכן באתי להתחנן בפני אלה הנשים החרידות ההולכות בבגדים צמודים צרים וקצרים המושכות את עיני האנשים והבחורים... ומביאות אותם שלא במודע לידי חטא חמור ביותר ר"ל. והן נודע מה שכתבו חז״ל שכל אשה ההולכת בצניעות תזכה שבניה יהיו גדולים בתורה וביראה וכו' וכל להפך. והאם בדור אשר כזה שבעוונותינו הרבים, רבים וטובים נופלים ויוצאים מדרך הישרה, ואסונות נוראים פוקדים את בתי ישראל יום יום, תינוקות מתים בעריסותיהם , אמהות ואבות צעירים מסתלקים בחטף ומניחים יתומים ועוללים רכים , העל אלה לא נבכה ולא נעשה חשבון נפש ? הגיע הזמן שד' ישמור שלא יהיו עוד מקרים כאלו, אבל אך ורק אם נתלבש בצניעות ע"פ הלכות בשולחן ערוך, כדי למנוע אסונות בעם ישראל!!! אנחנו חייבים לחזור ליהדות המקורית (האמיתי) שהיא יהדות החרדית המדקדקים ב-613 מצות. אלו שמחזיקים את עם ישראל ,אלו האנשים שתורתם אמנותם , לא מי שחצי לומד חצי בצבא, מי שמוסר עצמו רק לתורה. לא להתנהג על פי הרגש, זכינו שיש לנו תורה. היום כ"כ קל להבים את שיטת סטאמר, משום שהציונות הארורים למעשה גאווה אחת גדולה של כוחי ועוצם ידי. מי שלא רואה זאת עיוור. עלינו להפסיק כבר עם כוחי ועוצם ידי. תבדקו מאז שקמה הממשלה הרשעה הזאת התחילו הצרות. פתאום ארצות הברית נגדנו, 70 חיילים מתו במבצע האחרון. לא סתם הקב"ה אומר לנו משהו. יה"ר שנזכה בקרוב שכל הזדים כרגע יאבדו וכל שונאיך מהרה יכרתו.
2
צריך לקרוע קריעה ולהכריז על יום צום ומספד, נפל דבר בישר
אוי לנו שכך באתנו | 02-11-2014 16:54
שטרן יזכר לדראון עולם, הוא וחבריו ממיטים עלינו אסון כבד מנשוא שהשלכותיו חמורות כמו חורבן בית המקדש ותוצאותיו יהיו קשות יותר מהשואה. השחצנים הכופרים מדמיינים כי מנהלים את העולם. "היו לא תהיה כי אם באף וחמה שפוכה אמלוך עליכם"
3
אם הפתרון בתוך ההלכה היהודית, למה שתנועת הממזרפורמים
ליברטי | 02-11-2014 17:18
יגבו אותה...הרי הם נמצאים בפירוש מחוץ להלכה היהודית ומחוץ להגדרת ההלכתית של יהודי ברובם לצערי הרב גם מי שאמור לבדוק שאין ניגוד עניינים הוא עצמו בעל ניגוד עניינים ביותר מידי תחומים וקשה לי למצוא את עצמי סומכת על השלטון...
4
אלעזר שטרן=ערב-רב!
יניב | 02-11-2014 18:03
5
אוי לנו שכך עלה במפלגת הבית היהודי
הזועקת מנהמת ליבה | 02-11-2014 18:06
איך איך היד של בנט וחבורת רבני צוהר הלייטים נתנו יד יחד עם הרפורמים לחוק שיפלג את עם ישראל ?? האם מכרתם את נשמתכם "לפולטיקיזם"?אבל יבוא יום והצאצאים שלכם יהיו מחוץ לגדר של העם היהודי והחוק יחזור אליהם כבומרנג !ספרי היוחסין ידחו את משפחות שטרן בנט ואורבך ועוד ..כיהודים !!
6
האם חוק הגיור יפגע בחרדים.....
| 03-11-2014 7:39
לא- החרדים יסתדרו היטב, הם לא ישרתו בגדוד ויתאהבו באיזו קווקזית שהליצנים דרוקמן, סתיו, או רבנית רפורמית "גיירו אותם". יום יבוא והחייל היהודי שלנו יזדקן, ויגלה שהילדים שלו בכלל קוזקים (ואני מאמין שגם יתנהגו אליו כקוזקים) בקצב הזה גם לא ישירו כאן את התקווה. וגם לא תישאר מדינה אז למה החרדים נלחמים??? כי אכפת להם גם מאותו חייל שלא מבין מה מעוללים לו אוהבי הכסאות והג'ובים.