חוק הגיור - למה לא הרגו אותו כשהיה עדיין קטן? - סרוגים

חוק הגיור – למה לא הרגו אותו כשהיה עדיין קטן?

הבית היהודי יכולה הייתה למנוע את חוק הגיור עוד לפני שנה בהטלת וטו כפי שמעוגן בהסכם הקואליציוני. אלא שהסינדול של 'ברית האחים' עם לפיד ושרשרת של טעויות הביאו למצב הנוכחי

חוק הגיור - למה לא הרגו אותו כשהיה עדיין קטן?
  למה לא הטילו וטו על החוק? (צילום מסך מסרוגים)

הכשלון של הבית היהודי בכל ההתנהלות סביב חוק הגיור, שאושר היום בועדת החוקה לקריאה שניה ושלישית, לא התרחש היום בועדת החוקה, אלא לפני קצת פחות משנה בועדת השרים לחקיקה, שם הצביעה הבית היהודי בעד.

אלעזר שטרן מהתנועה העלה הצעת חוק לועדת השרים שמבקשת לערוך שינויים בבתי הדין לגיור. בבית היהודי לא עמדו על המשמעות המלאה של הצעת החוק, וללא התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל, גמגמו כשהם מנסים לרצות את האגף הלייטי במפלגה שטראומת ההפסד ברבנות עדיין הייתה צרובה בבשרו, ולעומת זאת חששו להצביע נגד כדי לא להרגיז את הרבנים שהתנגדו לרפורמה במערך הגיור.

התוצאה של הגמגום הייתה פשרה מפאייניקית – הבית היהודי מסתייגת מן החוק אך מצביעה בעד ומקימה ועדה בראשות הרב אלי בן דהן שתבחן את סעיפיו ותאשר אותם, ובמקרה הצורך תחזיר את החוק בחזרה לועדת השרים לחקיקה לדיון מחודש. יש לציין כי אלמלא הפשרה וההסכמות עם התנועה  – יכולה הייתה הבית היהודי לקבור את החוק על ידי הטלת וטו, כפי שמקנה לה ההסכם הקואליציוני בכל סוגיה של חוק בנושא דת ומדינה.

אלא שהימים היו ימי 'ברית האחים' בין בנט ללפיד – המו"מ המדיני של לבני התנהל בפול גז בניוטרל, והבית היהודי חששה להשתמש בוטו כדי לא להרגיז את שתי השותפות הקואליציוניות שהיו עשויות לטרפד את 'חוק משאל העם' ו'חוק המסתננים' שהיו באותה עת על שולחן הכנסת.

התוצאה – מרגע שהחוק יצא מועדת השרים לחקיקה, הבית היהודי איבדה את יכולת השליטה על החוק ואת היוזמה. שטרן וליבני בגיבוי יש עתיד וליברמן, היו נחושים להעביר את החוק, ולאורך מושב החורף הוא הלך והתקדם בקריאה ראשונה, ובועדות הכנסת, עד שאושר בועדת החוקה לקריאה שניה ושלישית.

בבית היהודי עוד הספיקו לדרוש ריבזיות על החוק ולתקוע אותו לחצי שנה, כשתוך כדי נתניהו החליט למשוך אותו ולהעביר אותו להצעת מחליטים – שגם היא נמרחה במשך חודשים ארוכים (בגלל חטיפת הנערים ומבצע 'צוק איתן'), עד שגם הצעה זו נפלה, וההחלטה עברה בחזרה לכנסת ואושרה היום, למרות מחאות קולניות של חברי הבית היהודי.

יש לציין כי במצב דומה נמצא גם חוק הפונדקאות – המקל מאוד בסחר בנשים לצרכי הריון ומתיר גם לזוגות חד מיניים לקנות את גופן של נשים מסכנות כדי שישאו ברחמן את הילד וימסרו אותו אחר הלידה. גם שם לא הטילה הבית היהודי וטו – בתמורה להפשרת כספים מצד לפיד לישיבות ולהתנחלויות.

"תחילתו בפשיעה וסופו באונס  – חייב" קובע התלמוד במסכת בבא קמא, ומי שלא הרג את היזמה בתחילתה, ולא הטיל וטו כשהייתה לו אפשרות, לא יכול להאשים אחרים בכך שהחוק עבר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
תמיד לחפש אשמים...
א | 27-10-2014 16:12
אפשר להמשיך לחפש אשמים. המצב הוא שלא מדובר בחוק שהממשלה יזמה, ולכן סיכויו לעבור במליאה תלויים מאוד בארגון בזמן ההצבעה, ובשאלה האם ראש הממשלה (ליתר דיוק: יו"ר הקואליציה, בתיאום עם רה"מ) יורה על משמעת קואליציונית נגד החוק, בגלל שהוא לא עבר בצינורות הממשלתיים. צריך לעבוד על כך קשה, כי רה"מ גם לא מעוניין לפגוע בשותפיו הקואליציוניים מהתנועה ויש עתיד. אחרי שנעבור את זה, נוכל לחלק ציונים ולראות מי אשם ובמה (ויתכן שתתגלנה הפתעות...).
2
למה לא הרגו אותו כשהיה עוד קטן?
סתם אני | 27-10-2014 16:21
כי הבית היהודי ואפילו הרבנים לא ממש הבינו מה מתרחש סביבם, במקום זה התחילו במשאים ומתנים,כדי לסחוב אותם ולבלבל אותם. אם כי בבנט אני חושדת שהבין היטב ולא כ"כ התכוון להרוג את החוק בכלל.
3
ועכשיו רבני ערוץ 7 ותומכיהם אוכלים את הכובע
נץ- בן ארי | 27-10-2014 16:52
הרי הם אלו שאמרו שהבית היהודי לא יעשה דבר נגד התורה הרי הם אלו שאמרו שהחשש של הרבנים החרדים הוא מוגזם וודאי שהבית היהודי ישמע לדעת תורה ועכשיו הם רואים וכולם רואים ביחד איתם איזו רמת ראיה יש להם אשרינו שמעולם לא הלכנו בדרכם וראינו נכוחה לאן הדברים מובילים איזהו חכם הרואה את הנולד
4
איזה מאמר שקרי ומגעיל!
freebird | 27-10-2014 16:57
יש רק אשם אחד בכל המצב הזה וזה בנימין נתניהו. הפחד של המחנה חרד"לי ממנו פשוט מבחיל. נכון יש לנו רבנות ראשית לעומתית לציונות הדתית וזה בגללכם! אתם הרצתם את הרב שפירא הלא ראוי בעליל לתפקיד רק כדי לחסום רב ליברל בעל סיכויים שבעד גיור מקל, תנועת נוער מעורבת וראה בישראליות המסורתית דבר טוב וקדוש. כך קיבלנו רב ראשי על מגזרי אשכנזי וראשל"צ שהוא סמרטוט של דרעי והרב שטיינמן. עכשיו תאכלו את פרי הביאושים שבישלתם. הגיעו להצעת מחליטים טובה, דרעי וגפני מתנגדים, ביבי מתרפס בפניהם כי הוא חושש לאבד אותם לכחלון והרצוג בכנסת הבאה ולכן מפיל הצעה טובה. ראש ממשלה שמזלזל בנושא ולא ראוי לתפקידו.
5
פעם אחרונה שאני מצבי לבנט!!!!
nadav | 27-10-2014 17:20
6
ל-4 משפת הדיבור שלך ניכר הרבה
ד | 27-10-2014 18:42
במיוחד העבודה שאתה דתי סופר " ליברל" שמוכן למכור את האומה היהודית בשביל הקידמה על פושעי ישראל כמותך כבר נאמר "היזהרו בגחלתן..."
7
ספר היוחסין מחכה כבר בפתח
פרח | 27-10-2014 20:24
עם רבני צוהר הלייטים "בנט שקד את לפיד "היהדות האורתודוקסית צוללת לאבדון בלי תקנה ה' ישמור מי נתן להם רשות להגיע ליום שבו ספרי היוחסין יהיו בכל קהילה וקהילה האם אנו חוזרים לגלות האפילה מה קורה? חרדלים התעוררו!
8
אין לפחד מספר יוחסין
צחי | 27-10-2014 22:11
ספר יוחסין יברר מי לד' אלי ומי שחייב להתחיל לארוז ולרדת לחו"ל ארץישראל לעם ישראל עם תורת ישראל כל נסיון אחר יכשל
9
ל- 6
freebird | 27-10-2014 23:27
נכון אני ליברל גאה. להבדיל מלייטים, אני מקפיד על ההלכה ומנסה להציל את העם היהודי מעמי ארצות כמוך.
10
הבית היהודי בגדו בהרב שמואל אליהו ומי שבוגד ברבו יבגוד
דוד | 28-10-2014 0:31
מי שבוגד ברבו יבגוד גם בבוחריו בתורתו בעמו ובארצו
11
ל-9 חמודי אין הבדל בין לייט לליברל
האחד מתגובה 6 | 28-10-2014 7:21
שניהם לוקחים את התורה ומעקמים אותה בהתאם לרצונותיהם לימינו אנו אז אם כבר מי שמביאים חורבן ליהדות האמיתית ולא זו ששיניתם כדי להידמות לגויים ולא להיראות "פנאטיים" -אלו אתם ..... דבר נוסף איך בכלל אדם ליברל יכול לקרוא למישהו עם הארץ
12
לחכמים
למך | 28-10-2014 15:53
מישהו מכיר את צאצאי הצדוקים? מישהו מכיר רפורמי/קונסרבטיבי/ ליט/ליברל דור חמישי? עצוב ממבט של עם ישראל, אך לחרדים כנראה לא תהיה בעיה.