הרב דב ליאור עוזב את קרית-ארבע

הרב דב ליאור עוזב את קרית-ארבע

הרב דב ליאור הודיע במפתיע למועצה הדתית כי בכוונתו לעזוב את תפקידו כרבה של קרית-ארבע, לאחר 37 שנות כהונה, ולעבור לירושלים. עוזרו: "הוא לא ישמש בתפקיד ציבורי"

author-image
הרב דב ליאור עוזב את קרית-ארבע
  הרב דב ליאור. עוזב את קרית ארבע (צילום: פלאש 90)

בצעד מפתיע, הודיע הרב דב ליאור למועצה הדתית כי בכוונתו לעזוב את תפקידו כרבה של קרית-ארבע, לאחר 37 שנות כהונה.

עוזרו אישר הבוקר (ראשון) את הפרטים. בשיחה לאתר כיכר השבת הוא הסביר כי "הרב הגיע לגיל ה-80 ומשכך החליט הוא לעזוב את תפקידו ולעבור לירושלים".

ידיעה על כוונתו לעזוב את קרית ארבע פורסמה לפני שנתיים בחדשות סרוגים

לדברי עוזרו של הרב ליאור, "הרב לא מתכוון לכהן באף תפקיד ציבורי בירושלים וגם לא בתפקיד פרטי, אלא להמשיך ולעסוק בשאלות הלכתיות מצד אנשים ולהשיב להם תשובות".

הרב יעבור להתגורר בשכונת בית אורות בירושלים, מיד לאחר חג החנוכה ויעזוב את דירתו ועם עזיבתו יחל המשרד לשירותי דת בהליך הבחירות למחליפו.

באחרונה התבטא הרב ליאור בחריפות על חוק הגיור. בכנס רבנים שהתקיים בחודש שעבר על רקע הצעת המחליטים בנושא הגיור שמקודמת בממשלה, אמר הרב דב ליאור: "לפני שנים נפלה ממשלתו של רבין בגלל חילול שבת בהבאת מטוסים מאמריקה. במקרה הזה של חוק הגיור מדובר בבעיה גדולה הרבה יותר."

"בעוד חילול השבת היה מאורע חד פעמי, חוק הגיור במתכונתו הנוכחית הוא פוגע במהותו וקדושתו של עם ישראל לדורות. אנשים יצטרכו להיעזר בספרי יוחסין כדי לדעת עם מי מותר להתחתן. העלו ארצה גויים גמורים על פי חוק השבות, וכעת במקום לפתור את שורש הבעיה, מנסים לשנות את הגיור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
משהו לא טוב - קורה אצל הרב ליאור - משהו מושחת שם.
יוסי | 26-10-2014 13:59
הוא קיבל לשכה ממשהו שרוצה להשתיק אותו.
2
רבני ערים: ממנו תראו וכן תעשו. רב עיר צריך הרבה אנרגיות
אליהו | 26-10-2014 18:02
ישר כח לרב הגאון דוב ליאור. על אף שכוחו במותניו, לא כהתה עינו ולא נס ליחו, הוא מפנה מקום לרבנים צעירים. בהרבה ערים יש רבנים שלא מתפקדים, במקרים רבים חולים סיעודיים, אך לא מוכנים להתפטר מתפקידם. זה חילול ה', שירותי הדת בעיר לא נעשים, והתושבים מופסדים. הרב ליאור נתן דוגמא לכל רבני העיר, צריך לדעת לפרוש!
3
מי זה החצוף שמדבר כך על רב וקל וחומר על אחד מגדולי הדור
יהושע | 29-10-2014 16:28