הצעת חוק: למנוע מימון מקבוצות התומכות בטרור - סרוגים

הצעת חוק: למנוע מימון מקבוצות התומכות בטרור

בעקבות טקס ההוקרה של בני סכנין לעזמי בשארה , הגיש יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת, ניסן סלומינסקי, הצעת חוק חדשה שמטרתה למנוע מימון קבוצות התומכות בפעילות טרור. "הספורט בישראל צריך להיות ספורטיבי ולא טרוריסטי".

הצעת חוק: למנוע מימון מקבוצות התומכות בטרור
  צילום: פלאש 90

טקס ההוקרה שערכה קבוצת הכדורגל בני סכנין למרגל עזמי בשארה, שהואשם בבגידה, ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית.

בעקבות טקס ההוקרה של בני סכנין לעזמי בשארה, הגיש היום (שני) יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת, ניסן סלומינסקי, (הבית היהודי), הצעת חוק חדשה שמטרתה למנוע ככל הניתן מימון קבוצות התומכות בפעילות טרור.

לאחר הגשת הצעת החוק אמר סלומינסקי כי "הספורט בישראל צריך להיות ספורטיבי ולא טרוריסטי .יש לשים קץ לתופעה המבישה שקבוצות ספורט בישראל מקבלות תמיכה מהמדינה והם משתמשים בכך לעידוד הטרור".

כזכור, לפני פתיחת משחק הליגה האחרון שנערך בשבת מול הפועל תל אביב, ערכה קבוצת הכדורגל, בני סכנין, טקס הוקרה לספונסרים המסייעים לקבוצה. במהלך הטקס הודו ראשי הקבוצה גם לחבר הכנסת לשעבר, עזמי בשארה, שנמלט מישראל לאחר שהואשם בבגידה.

מטבע הדברים, הטקס השנוי במחלוקת עורר סערה במערכת הפוליטית ויצר תגובות רבות.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר לאחר הטקס כי ״כשקבוצת כדורגל בליגה הישראלית מודה למי שחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה, שברח מהארץ ומסית נגד מדינת ישראל, יש לנקוט נגדה בצעדים חריפים. אני מציע להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה לשקול להשעות את פעילותה של בני סכנין בליגת העל ולנקוט נגדה באופן מיידי בצעדים חריפים כגון קנסות כבדים ומשחקי רדיוס ללא קהל לתקופה ממושכת".

עוד הוסיף ליברמן כי "להנהלת הקבוצה אני מציע לשקול אפשרות לעבור ולשחק בליגה הפלסטינית או בליגה הקטארית״.

שרת הספורט, לימור לבנת אמרה: "אני רואה מקרה זה בחומרה רבה. מדובר לא רק בפרובוקציה אלא בחציית קווים אדומים של ממש, שאין להם מקום במגרשי הכדורגל".

"זו לא הפעם הראשונה שהאצטדיון בסכנין בחסות ראשי הקבוצה משמש במה לגילויים אנטי ישראליים. אבל האירוע הערב שבו קבוצה בליגה הישראלית מעניקה תעודת הוקרה לאדם שנחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה, הוא בלתי נסבל", הוסיפה לבנת, ואמרה כי "אני קוראת להתאחדות לכדורגל לנהוג במלוא חומרת הדין נגד הקבוצה והגורמים שאחראים לשערורייה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו