הפוליטיקה החרדית הגיעה לשפל מוסרי חדש - סרוגים

הפוליטיקה החרדית הגיעה לשפל מוסרי חדש

מצער לראות כיצד שוב הופכת הרבנות הראשית בידי העסקנות החרדית לקרדום לחפור בו לצרכים פוליטיים ואישיים, ללא כל קשר לכבוד התורה ולקידוש שם שמים

author-image
הפוליטיקה החרדית הגיעה לשפל מוסרי חדש
  שיקולים לא עניינים של החרדים. הרב בזק (הר עציון)

ההנהגה הפוליטית החרדית הגיעה במערכת הבחירות לרבנות ירושלים לשפל מוסרי חדש. מלכתחילה, במקום לעסוק בשאלה מי יהיו הרבנים הראשיים של העיר, היא עסקה בשאלה ההפוכה: מי לא יהיו רבני העיר.

תחילה ניסתה העסקנות החרדית להילחם בכל דרך במועמדותו של הרב אריה שטרן שליט"א, שזכה לתמיכה נדירה של הציונות הדתית מקיר לקיר (וזה כמובן 'חטאו' העיקרי), דרך הכפשות והשמצות מחד ותרגילים משפטיים מכוערים מאידך. משנכשל ניסיון זה, ומשהתברר שאין סיכויים רבים למועמד החרדי הירושלמי, נשלף השפן האחרון: עוד בן למשפחת לאו עתירת הקשרים, שזה עתה הפסיד בבחירות לרבנות בנתניה. שאלות מוסריות כגון האם ראוי שלמועצת הרבנות הראשית יצטרף גם אחיו של הרב האשכנזי הראשי (בנוסף לאביו ולחותנו שכבר יושבים שם), והאם בכלל נכון להצניח לעיר מועמד שמעולם לא גר בה, לא התחילו להטריד את העסקנים הללו; העיקר שלא יהיה רב ראשי ציוני-דתי.

בגזרת הרב הספרדי התמונה עגומה עוד יותר. הרב שלמה עמאר שליט"א הוא כנראה גדול הפוסקים בדורנו, בעל ניסיון מוכח כרבה של תל אביב ולאחר מכן כראשון לציון. אולם יש לו 'חיסרון' גדול אחד: הוא מסוכסך עם אריה דרעי והנהגת ש"ס. משום כך, החליטו חכמי ש"ס לזנוח את איבתם הישנה לרב שמואל אליהו שליט"א, וגררו אחריהם את החרדים האשכנזים לתמוך בו על אף היותו ציוני-דתי; העיקר שהרב עמאר יזכה שוב למפח נפש.

מצער לראות כיצד שוב הופכת הרבנות הראשית בידי העסקנות החרדית לקרדום לחפור בו לצרכים פוליטיים ואישיים, ללא כל קשר לכבוד התורה ולקידוש שם שמים.

==

הרב אמנון בזק הוא ר"מ בישיבת הר עציון. הטור נכתב בעמוד הפייסבוק שלו בו ניתן לדון בנושא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
הרב אמנון בזק...
יהודי | 19-10-2014 10:54
אם כל הכבוד, הרב שמואל הוא מועמד ראוי ולא קטן מהרב עמאר בפסיקה
2
כמה "טעויות" בסטאטוס אחד
סתם אחד | 19-10-2014 11:05
זכותו של הרב בזק להתנגד לבחירת הרב אליהו מנימוקים פוליטיים/השקפתיים, ועל הדרך גם להשתלח בחרדים, אבל ראוי שידייק בעובדות בטרם הוא מכפיש אחרים. א. הליטאים מנהלים מאבק בגר"ש עמאר מזה מספר שנים, מאחר והכשיר את חוק קביעת רגע המוות ("שפיכות דמים", לשיטתם) ואת גיורי צה"ל (אגב בפרשיות האלו העיתונות הליטאית לא חסכה את שבטה אף מהגרע"י). מדובר בעניינים הלכתיים עקרוניים ולא בפסילה שרירותית. בכל מקרה, אין לכך כל קשר להעדפותיו של דרעי, שבאותה תקופה כלל עדיין לא חזר לפוליטיקה. ב. ההתנגדות לגר"א שטרן נובעת, בעיקר, מההסכמה שנתן לספרו של הרב אמסלם. גם כאן מדובר בהתנגדות עקרונית הלכתית ולא בגחמה עסקנית. ג. האם בכל מערכות הבחירות לרבנות שנערכו בשנים האחרונות ובכלל, המפד"ל/בית יהודי תמכו תמיד במועמד שהיה גדול יותר בתורה ו/או גר באותו מקום ו/או בעל ניסיון או שגם הם עשו "הנחות" לאנ"ש? ד. הגוש הציוני החליט שיהיה רב ציוני ורב חרדי. דא עקא, הללו שכחו לשאול את החרדים מי יהיה הרב על המשבצת שלהם, ובחרו באופן פטרנליסטי רב גדול בתורה, אך כזה שאינו מקובל על רוב החרדים בתור "הרב החרדי". באו הליטאים בתגובה ובחרו להם מועמד למשבצת הרב הציוני, מועמד משלהם, בלי לשאול את הרב בזק ויתר מתנגדי הרב אליהו מבית. אני לא רואה את ההבדל בין מדינאי הבית היהודי ל"עסקני" החרדים, ושלא יספרו לנו סיפורים. ה. בנוגע למינוי קרובי משפחה - יבדוק הרב אמנון את המצב בישיבתו ובישיבות הסדר נוספות לפני שיהפוך את העניין לנוהג חרדי. ו. אין בכל הנ"ל בכדי להביע עמדה ביחס למי מהמועמדים שכולם תלמידי חכמים מובהקים, וה' הטוב בעיניו יעשה.
3
ל-1 הרב בזק בכלל לא אמר שהוא נגד הרב אליהו
נתנאל | 19-10-2014 12:04
הוא רק אמר שזה עצוב שהרבנים החרדיים תומכים ברב אליהו רק בגלל ההתנגדות האישית שלהם לרב עמאר - שאין חולק שהוא גדול בתורה יותר מהרב אליהו בלא שיעור. אני לא מצאתי בדברים איזו שהיא התייחסות לעמדתו האישית את מי הוא מעדיף ברבנות ירושלים
4
התעסקות אובססיבית בחרדים
אברהם כהן | 19-10-2014 12:09
אמנון בזק מצטרף למקהלת אומללים שאין לה בעולמה אלא לראות את חסרונותיה של החברה החרדית (ויש הרבה כאלו). תחת זה, עדיף שיתרכז בסירחון הצף בחזרה ממנה הוא בא, כל מי שמכיר את שכונת הר נוף יודע שלמנות את רפי פוירשטיין כנציג בתי הכנסת של הר נוף בבחירות הללו, זה דבר פוליטי מסריח יותר מכל הסרחונות שנעשו אי פע בפוליטיקה הישראלית החרדית והחילונית יחד, בבית כנסת שלו יש כמה עשרות מתפללים, ואילו באמרי שפר ויחוה דעת אלפים! (זו לא הגזמה). אבל מה? "החרדים". כן, "החרדים" והמסרחיסטים? צדיקים. הגונים. ישרים שלמים פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
5
נראה שהקינאה מדברת מגרונו של הרב בזק
אלידע | 19-10-2014 12:30
6
והפוליטיקה הדתית לאומית כולה נופת צופים ומנהל תקין לא?
מעצבן | 19-10-2014 13:21
צביעות מחליאה
7
מה אכפת לך מהרבנות בירושלים
| 19-10-2014 13:44
הרב בזק, כל השנים הישיבה שלך פגעה ברבנים ושיטתית פוגעת בסמכויות הרבנים. די לציין את ארגון צוהר ובית הלל שיסודם בישיבת הגוש. מה פתאום אפכת לך מי הרב של ירושלים הרי אתה אפילו לא גר שם!?
8
לצביעות, כנראה, אין גבול
ברוך | 19-10-2014 14:58
בירושלים לפי תוצאות הבחירות רוב הציבור הדתי/מסורתי הוא חרדי.בעזרת תרגילים מלוכלכים מנסים אתהוחבריך לכפות רב שאינו מיצג את הציבור, הצד השני מגיב מחוסר ברירה!
9
להשוות בין הרב עמאר
איש קריות | 19-10-2014 15:05
שהוא פוסק הלכה גדול לרב שמואל אליהו שהוא דרשן בינוני זה חטא שלא יסלח לפוליטיקאים הקטנים.
10
ומה עם מבצע חיסולו של הרב אלון? כנס...
ירושלמי | 19-10-2014 15:27
איך עסקנית ועסקני פורום תקנה סובבו את בכירי רבני הציונות הדתית... זו לא פוליטיקה בגרוש? ההבדל הוא שהם חיסלו בן אדם ומשפחה שלמה ולא טרפדו רק מינוי תקן רבני כזה או אחר. ולשאלתך, מאז שהרבנים ממונים על ידי פוליטיקאים זו התוצאה...
11
כב' הרב, אתה מגוש עציון מה לך ולרבנות ירושלים פוליטיקה?
לא נורא | 19-10-2014 16:07
כבוד הרב בזק, אתה הרי תושב אלון שבות ורב בישיבת הר עציון. הבחירות לרבנות בירושלים לא ישפיעו עליך והם ענין של תושבי העיר בלבד דתיים לאומיים מסורתיים, חילונים וחרדים כאחד- אבל תושבי ירושלים!!- לא תושבי אלון שבות שבגוש עציון.
12
שאלה לרב: עם מי הנך קרוב יותר: עם החילונים או עם החרדים
דוידי | 19-10-2014 18:33
התשובה לשאלה כואבת זו - אותה מוזמן לשאול כל דתי לאומי - תיתן לשואל אינדיקציה על מקומו במערכת עשיית רצון בורא העולם.
13
רק הרב אליהו
יחזקאל | 19-10-2014 19:49
א. הרב אליהו הוא שליחנו בניגוד לרב עמר שהוא שסניק ודבר זה בא לידי ביטוי כרב ראשי. ב. הרב אליהו בעל ענווה ומקרב לתורה, לציונות וליראת שמים לעומת השפלת הילד שרצה להיבחן לרבנות וסולק על ידי הרב עמר. ג.הגיע הזמן שהציונות הדתית תגבה רב ממוצא מזרחי ולא רק ארופאי. הגזענות נגמרה ויש אפשרות זהב להוכיח זאת. לבחור ברב אליהו שליט"א זוהי מצווה לתפארת מרן אביו זצוק"ל
14
הרב בזק - גם אתה בבחירות לכנסת היית בעיקר נגד בן ארי
יערה | 19-10-2014 23:33
נכון ? בקיצור, אתה בונה על כך שחלק מהגולשים אולי לא ממש מכירים אותך ולא מודעים לשנאה הרבה שיש בך כלפי כל החרד"לים בציבור הדת"ל ובעצם כלפי כל מי שלא חושב כמוך. צביעות בהתגלמותה
15
מעניין אם הרב בזק התנצל
היועץ | 20-10-2014 15:16
אתמול האשים את שנואי נפשו שס ודרעי בכך שהם תומכים ברב אליהו וגררו איתם את החרדים האשכנזים, ובינתיים הורו חכמי התורה לתמוך ברב עמאר, ומטה הרב אליהו שחרר הודעה שדרעי רודף אותו ממניעים פוליטיים. האם נזכה להתנצלות מהרב בזק שהכתיב מציאות אחרת?
16
אפליה עדתית במחננו
אברהם | 20-10-2014 15:20
את החרדים אנו כבר מכרים אבל נדהמתי שוב ושוב מהשפל שבו אנו נמצאים מעולם לא חשבה הציונות הדתית להרכיב בראשה רב מעדות המזרח.כנציגה. שפל מוסרי המחזיר אותנו אחורה לשנות החמישים. כך היה בבחירות לרבנות הראשית לפני שתים עשרה שנה .לפני שנתיים והיום ברבנות ירושלים מדוע לא היה טיבעי שהרב שמואל יהיה מועמדה של הצינונות הדתית.??????.
17
כנראה שהפוליטיקה הגושניקית הגיעה לשפל חדש
יהודי | 20-10-2014 20:57
הרב בזק הוא יהודי נכבד וחשוב ויש בי הרבה הערכה כלפיו, אבל הרב בכלל לא גר בירושלים ולהזכירכם הבחירות הן לרבנות ירושלים. מכאן שהכל פוליטיקה. פוליטיקה ריקנית ללא תוכן. בבקשה השאר את הבחירות לירושלמים, אלא אם הרב מעונין לחשוף את כובע הפוליטיקאי בנוסף לכובע הרבני שהוא חובש.
18
במחילה מכבודך
חרדי | 21-10-2014 3:48
לא הבנתי על מה יצא הקצף, כשם שאתה רוצה שלא יבחר לירושלים רב חרדי - אפילו לא אחד, אלא לאומי כמוך, כך הם רוצים שיבחר רב חרדי. אדרבא הם מוכנים שיהיה אחד חרדי ואחד דתי לאומי. הסבר את עצמך יותר טוב!
19
תגובה ל18- לדעתי חוסר הבנה, ממש הפוך
גיל | 21-10-2014 12:14
במידה והציבור שלנו יבחר שהנציג שלו יהיה הרב עמאר, הוא אכן יהיה כזה. כל העניין שיש רבנים חרדים ולאומיים אצל הספרדים זו השפעה של ממש השנים האחרונות. לדעתי בדעות לא קיים הבדל כלל. ברגע שאתה ממנה אותו אליך, קבעת לך גדול בתורה ומנהיג לשנים רבות. אגב הוא ספרדי. כך שלא נראה לי שיש עד כדי כך גזענות. לגבי הרב אליהו, בכל מקרה אין מצב שהוא יהיה 'גדול' בשנים הקרובות. יש יותר מדי חברים שלו הגדולים ממנו.
20
עסקונה דלי"ת במיטבה
אהרון דוב | 22-10-2014 9:54
והנה שוב טירוף השנאה שלך לחרדים מועלה ברשת: הפעם חצית עוד גבול הגיוני. הסתובבתי שם. ראיתי את עסקני הציבור הד"לי תופרים בעזרת שקרים וקומבינות מכוערות ביותר את הגוף הבוחר שיבחר את ה"מועמד הרצוי והנכון" לטעמם של אותם עסקנים. ראיתי אתמול בירושלים איך הם מסתודדים ושולחים מבטי מזרי אימה כלפי חברי הגוף הבוחר שהגיעו לבחור, שמעתי גם אתמול בכיכר ספרא על איומים מרומזים שנשלחו מגלוח הראש הלאומני מרעננה, זו עסקנות מכוערת! זה גם שימוש ציני וזול בדמוקרטיה נשמת אפה החברתית של הציבור החילוני שאתם הרבה יותר גרועים מהם בעניין זה. וזה הרבה יותר מסוכן חברתית ודתית, רק בעזרת שנאת חינם, גזל, גזל דעת, שנאת תלמידי חכמים, לשון הרע, רכילות, גניבת המשרה הצליחה. זה כוחם של אותם גלוחי ראש סרוחי כיפה שהסתובבו והסתודדו אתמול בכיכר ספרא. (כן, מדובר באותם עסקנים ש"החריגו" בחוקים מתוצרת סדום, ישיבות ומוסדות חרדיים ועמותות שמאל.. וגזלו את כספי משלם המיסים הישראלי לטובת מוסדות וג'ובים של אותו מגזר גזור, והכל בשם החוק!!). בוש והיכלם קודם הדיבור על רפש ועסקונה: הבגידה המכוערת בר' שמואל אליהו זה הטינופת עסקנית הדלי"ת בהתגלמותה. בגידות אלו ואחרות מכוונת ומתוזמנות על ידי העסקנים גלוחי הראש והכיפה של הציבור סוחט המיסים הגדול ביותר בישראל!!זה שפל הגועל והרפש אליהם הגעתם! מי שמכם להשתלט על משרות ברבנות הראשית??!! כשר' בן דהאן יושב במשרדו (שהוא בעצם של כולנו ומשכורתו מגיעה ממני!! הוא עובד ומייצג את כולם: שמאל ימין דתיים וחרדים!!!) ועובר שם אחרי שם וממנה משרות אך ורק לפי צבע הכיפה זה בסדר?? זה לא עסקונה חילונית? טול קורה או עדיף קרוון שתמצא באחד ההתנחלויות סוחטות הכספים ומחללות שם השמים, מבין עיניך, וחזור לארצות הברית . שליחת הוד