משלושה יוצא אחד: איתור המועמדים למנכ"ל הרבנות יוצא לדרך

משלושה יוצא אחד: איתור המועמדים למנכ"ל הרבנות יוצא לדרך

אחרי קרוב לחצי שנה בלא מנכ"ל לרבנות הראשית, ואחרי קרב כיפופי ידיים בין הרבנות למשרד לשירותי דת ועדת האיתור יוצאת לדרך עם שלושה מועמדים מרכזיים לתפקיד

סוף הסאגה: איתור המועמדים למנכ"ל הרבנות יוצא לדרך
  הסאגה הסתיימה, המנכ"ל בדרך (פלאש90)

אחרי סאגה שלמה וכיפופי ידיים בין המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל, סוף סוף יוצא לדרך מינוי מנכ"ל חדש לרבנות.

בסוף שנת 2013 הסתיימה כהונתו בת שתי הקדנציות וחצי של מנכ"ל הרבנות הקודם, עודד וינר, אך בשל חוסר הסכמה בין המשרד לשירותי דת לבין הרבנים הראשיים לגבי איוש ועדת האיתור שתבחר את המנכ"ל החדש, ועל רקע ביקור האפיפיור בארץ, הוארכה כהונתו באופן חריג בחמישה חודשים נוספים.

גם התקופה הזו חלפה, ובינתיים ועדת האיתור לא התכנסה, כשגם על איושה ניטש ויכוח מר בין הרבנות והמשרד לשירותי דת. מי שמילא את מקום המנכ"ל הוא מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שבחמשת החודשים האחרונים מכהן בשני הכובעים במקביל.

כעת לאחר חודשים של ויכוחים, הגיעו הצדדים להסכמה וועדת האיתור לבחירת מנכ"ל תצא לדרך, בעיתוני החג תתפרסם מודעה בה מתבקשים מועמדים לשלוח קורות חיים לאתר נציבות המדינה.

לסרוגים נודע כי ככל הנראה מנכ"ל הרבנות הבא ייבחר מבין שלושת המתמודדים הבאים.

עו"ד תומר מוסקוביץ', משמש כיום כמנכ"ל רשת הבנייה 'משהב' של הפועל המזרחי. בעבר שימש כיועץ המשפטי של משרד העבודה והרווחה בתקופת השר שלמה בניזירי וכיועץ המשפט של משרד התעשייה והמסחר בזמן אהוד אולמרט. לאחר מכן בזמן ההתנתקות מונה למשנה למנכ"ל מועצת סלע, והיה סגנו של יונתן בשיא, ובתפקידו שימש כיו"ר הוועדה לפיצויים מיוחדים עבור המגורשים.

המועמד השני הוא ד"ר דורון דנינו, מרצה  באוניברסיטת בר אילן החוקר את מקומה של הזהות הספרדית במדינת ישראל. דנינו חבר בארגון רבני צהר וחבר בבית היהודי כנציג הקיבוץ הדתי. בפריימריז האחרונים התמודד לרשימת המפלגה לכנסת ולא הצליח להכנס למקום ריאלי, הוא הוצב ברשימה לכנסת במקום ה-20 . לאחר הבחירות מונה לראש מטה השר לשירותי דת, אך לאחר תקופה קצרה הוחלף בתפקידו ומונה לדרגת יועץ לשר.

המועמד השלישי הוא אל"מ במיל' יונתן ברנסקי, שהשתחרר לאחרונה בצה"ל לאחר שירות ארוך בו כיהן כמפקד גדוד הנח"ל החרדי 'נצח יהודה', כראש מטה הרבנות הצבאית במקביל להיותו מפקד חטיבת מילואים אותה הוביל במבצע 'עופרת יצוקה, לאחר מכן שימש כסגן מפקד אוגדת עזה וכמפקד מגמת יבשה בפו"ם.

בעוד חודש תסתיים ההרשמה והועדה תצטרך לבחור בין המועמדים השונים.

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תיקון חשוב מאוד
אבנר, נווה דקלים תותב"א | 07-10-2014 7:03
תומר מוסקוביץ עבד במנהלת סלע רק אחרי ההתנתקות. מי שעבד במנהלת לפני הגירוש הוא שותף לגירוש. מי שהצטרף אחרי שהגירוש כבר בוצע, בא לעזור ולסייע למגורשים.