צפו: הרמטכ"ל מעניק צל"ש לקומונדו הימי - שייטת 13

צפו: הרמטכ"ל מעניק צל"ש לקומונדו הימי - שייטת 13

author-image
צפו: הרמטכ"ל מעניק צל"ש יחידתי לשייטת 13
  הרמטכ"ל גנץ בטקס (דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ העניק היום (ב') צל"ש לקומנדו הימי, שייטת 13, בבסיס השייטת בעתלית.  בטקס השתתפו מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, חברי פורום המטה הכללי, מפקדי השייטת ולוחמיה.  הצל"ש הוענק ללוחמי הקומנדו הימי בעקבות רצף של פעולות מבצעיות וחשאיות בעומק שטח האויב, אשר נחלו הצלחה מרובה.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ: "מה שמאפיין את השייטת הוא היוזמה המבצעית. השייטת לא בוחלת בשום משימה, מחפשת איך להשתלב, מחפשת איך להשפיע, איך להיות מעורבת. לוחמיה יוזמים מבצעים חשאיים, חסויים, גלויים ופחות גלויים. יש בשייטת עושר מבצעי גדול, תרבות מבצעית ענפה, יוזמת וחשוב לומר צנועה. יחידה לא מגיעה פתאום לצל"ש, יחידה מגיעה לצל"ש כי יש בה שורשים, יש בה יסודות, יש בה מורשת מקדימה שעל תשתיתה צומחת המורשת אחר כך, ואיתה היא מתבשלת. מלוא הערכתי, מלוא הערכת המטה הכללי, משוכנעים שתמשיכו לבצע את המשימות באשר תהינה".

צפו בטקס הענקת הצל"ש

(צילום: דובר צה"ל)

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג אמר בטקס: "הצל"ש, למרות שאינו חלק מאופיינו וצניעותנו מגיע כאות הערכה על ביצוע עשרות מבצעים במערכה שבין המלחמות. מבצעים פורצי דרך וייחודיים במינם, פעילות מאומצת המבוצעת לאורך תקופת זמן קצרה במספר זירות ותוך מימוש מספר מבצעים מקביל. הצל"ש מעיד על יכולות התכנון, היכולות הקרביות והיכולות האישיות של כל אחד ואחד מאנשי השייטת. עומקה של היחידה, המתבטא בעומק אנשיה הוא הסיפור מאחורי ההצלחה וכולל את הלוחמים, תומכי הלחימה, אנשי המודיעין וכלל הגורמים המלווים את היחידה בפעולותיה. ערכים של שילוביות ויוזמה, קרביות וחדשנות, תעוזה ונחישות, הם ערכי היחידה".

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו