השר פרץ:"מתעללים בתרנגולות שלא לצורך" - סרוגים

השר פרץ:"מתעללים בתרנגולות שלא לצורך"

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, מתנגד לשימוש בתרנגולות לצורת מנהג הכפרות. "רבנים רבים לאורך השנים יצאו נגד המנהג וקראו לציבור להעדיף את פדיון הכפרות תרומת כסף לצדקה"

author-image
השר פרץ:"מתעללים בתרנגולות שלא לצורך"
  השר פרץ נגד המנהג (פלאש90)

נראה שהפולמוס סביב האופן בו צריכה להתבצע מנהג הכפרות, אינו נגמר רק בשיח בין רבנים וכבר הגיע למחוזם של הפוליטיקאים.

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ (התנועה), התייחס היום (חמישי) גם הוא לסוגייה ואף יוצא נגד המנהג להשתמש בתרנגולות לצורך הכפרות.

לדבריו: "במנהג עתיק זה נעשה שימוש בעשרות אלפות תרנגולות חיות הסובלות מהתעללות שלא לצורך".

עוד הוסיף פרץ כי"רבנים רבים לאורך השנים יצאו נגד המנהג וקראו לציבור להעדיף את פדיון הכפרות תרומת כסף לצדקה, במקום ביצוע הכפרות על בעלי חיים".

בתוך כך, הבוקר פרסמנו דברים שאמר הרב דוד סתיו ל'סרוגים' בעניין הכפרות והבהיר  כי "הסימוכין לטענות הללו לא הגיעו מהיום, כבר רבה המיתולוגי של תל אביב, הרב חיים דוד הלוי מחשובי הפוסקים הספרדים במאה העשרים התייחס למנהג השחיטה 'אף שהתירה לנו התורה את השחיטה לשם אכילת הבשר, וגם זה אינו למהדרין, אבל להרבות בשחיטה ללא צורך אכילה למה לנו' אמר הרב הלוי, והמשיך בדבריו  'ולמה צריכים אנו דווקא בערב היום הקדוש, להתאכזר על בעלי – חיים ללא כל צורך, ולטבוח בהם ללא רחמים, בשעה שאנו עומדים לבקש חיים על עצמנו מאת אלקים חיים'.

בהתייחס לרבנים שיצאו נגד החלטת ארגון רבני צהר שלא לקיים את מנהג השחיטה אלא ליתן צדקה ובכללם הרב אפרתי, אמר הרב סתיו "חבל שאנשים המכהנים כרבנים מזלזלים בערכים של תורה 'צער בעלי חיים דאורייתא' ומטילים רפש בתוספת בורות בגדולי עולם תוך האשמתם רחמנא ליצלן בדבקות בערכים אוניברסאליים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אם כבוד הרב פרץ פסק ....מי אנחנו......
| 02-10-2014 15:03