הרב דב ליאור: ארץ ישראל צריכה להיות נקייה מערבים

הרב דב ליאור: ארץ ישראל צריכה להיות נקייה מערבים

הרב דב ליאור בכנס שהתקיים בגבעת 'עוז וגאו"ן': "לא היה ולא יהיה שלום ולא בגללנו אלא בגלל שאין עם מי לדבר. הם מבינים בדמוקרטיה כפי שאני מבין בהנהגת גמלים"

הרב ליאור קורא: לנקות את ארץ ישראל מערבים
  הרב דב ליאור באירוע (צילום: באדיבות תכנית ההוראה בקריית ארבע חברון)

בגבעת 'עוז וגאו"ן' הסמוכה לצומת גוש עציון התקיים היום (שלישי ו' תשרי) הכנס השנתי של תכנית ההוראה בקריית ארבע חברון שליד מכללת אפרתה.

הכנס שהתקיים תחת הכותרת 'את פניך ה' אבקש' ובו השתתפו מאות סטודנטיות ונשים מישובי הסביבה, נפתח בדבריו של הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע חברון שעסק בערכה של התשובה הלאומית בחיי עם ישראל.

הרב ליאור ציין את מעמדה של התשובה כערך יסוד יהודי המעניק תקווה לתיקון שאם לא כן יאבד החוטא אמונה ותקווה לשינוי. "מראשית היווצרות העולם קבע הקב"ה כמה יסודות ובהם יסוד התשובה ההכרחי לקיומו של העולם. מאחר והאדם קרוץ חומר הוא עלול לחטוא, ואפילו משה רבנו טעה וחטא. אם היינו יוצאים מתוך נקודת הנחה שלאדם החוטא אין יכולת לשוב ממעשיו היה הדבר מכניס אותו לייאוש ולדיכאון, תחושה שאין לו עוד סיכוי. התשובה מעניקה לו חיות ויכולת לשוב לעצמו ולתקן. אין מקום לייאוש", אמר הרב ליאור.

בהמשך דבריו ערך הרב ליאור השוואה בין התשובה הפרטית לתשובה הכללית, תשובת הדור שלנו, התשובה אל ארץ ישראל. "אנחנו בדור של שיבת ציון, דור שזוכה למה שלא זכו דורות קודמים", אמר הרב ושלל מכל וכל שיח על ויתורים ונסיגות בארץ ישראל. "לא היה שלום ולא יהיה שלום, לא מפני שאנחנו לא רוצים אלא מפני שאין עם מי לעשות שלום", אמר והזכיר את הפסוק בתהילים 'אני שלום וכי אדבר המה למלחמה'. "זו תכונתם, המה למלחמה, ותכונתו של עם אינה משתנה", אמר וציין כי "תכונתו של ישראל היא ביישנים רחמנים וגומלי חסדים מאברהם אבינו ועד היום", תכונה שכאשר אינה מופיעה בחיבור לקודש מובילה לעיתים לרחמנות על אכזרים.

"אנחנו צריכים לתקן את חטא המרגלים. כל מי שחושב על מסירת חלקי ארץ ישראל לא יודע שנצטווינו על ישיבת הארץ וכיבושה. יש לנו צבא וכוחות ביטחון לשם כך ובעניינים לאומיים אין מקום להיות ענוותנים".

עוד הוסיף הרב ליאור ובנימה צינית הדף את התקוות בשמאל הישראלי לכונן דמוקרטיה במדינות ערב. "השמאל רוצה לתת לערבים משטר דמוקרטי. הם יודעים להנהיג משטר דמוקרטי כמו שאני יודע להנהיג גמלים…", אמר וציין: "בסעודיה בעל חנות יכול לעזוב חנות פתוחה כי מי שישלח יד יכרתו את ידו. זו השפה היחידה שהם מכירים".

"אנחנו חיים בדור שצריך לחזור בתשובה לאומית. עם ישראל חוזר לארצו וצריך ליישב אותה ולאחוז בה", אמר הרב ליאור והזכיר את דברי הגאון מוילנא ולפיהם בדור עקבתא דמשיחא מתמקדים מאמצי הסיטרא אחרא דווקא בגדולי הדור ואף בגדולי התורה על מנת להסית אותם למחשבות על מסירת חלקי הארץ בתואנות של פיקוח נפש. זאת בה בשעה שהמציאות הוכיחה כי פיקוח הנפש נובע דווקא מעזיבת השטח. לדברי הרב ליאור קללת "יככה ה' בשיגעון בעיוורון ובתימהון לבב" מתקיימת באותו עיוורון לאומי שבו השמאל מתרץ בדברי סרק את דבריו הברורים של האויב המעיד על מטרותיו להשמיד את ישראל.

unnamed

הרב דב ליאור נושא דברים באירוע

"צריך לשאוף לניקיון ארצנו כולה. צריך להעניק להם את זכות השיבה לארצם בחצי האי ערב ולתת לנו את זכות השיבה לארצנו", הוסיף הרב ליאור ובירך את ראשי תנועת 'נשים בירוק', נדיה מטר ויהודית קצובר מנהלת תכנית ההוראה ויוזמת הכנס. את השתיים הגדיר כממשיכות רוחן ודרכן של בנות צלופחד שנאבקו לקבלת נחלה בארץ ישראל, ודווקא בארץ ישראל המערבית, בה בשעה שיכולות היו הסתפק בנחלה בעבר הירדן המזרחי, משום שקדושת חלקה המערבי של הארץ גדול יותר.

עוד נשאו דברים בכנס הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון וראש תכנית ההוראה, הרב צבי רימון, הרבנית עידית איצקוביץ' והרב דוד מתוקי. את האירוע כולו הנחתה ראש תכנית ההוראה, יהודית קצובר, שנשאה על נס את רוחו המיוחדת של העם כפי שהתגלתה בחודשים האחרונים, החל מימי האחדות סביב המאמצים להשבתם של הבנים החטופים ועד מבצע 'צוק איתן' והתגייסות העורף למען חיילי החזית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אין מילים- גדול הדור וגאון עוזינו, מרן הגר
| 30-09-2014 20:11
2
בגרמנית זה נשמע יותר טוב
דור שני לשואה | 01-10-2014 9:01
בגרמנית יש מילים מתאימות לאיש הזה עם הדם על השפתיים... אפשר לדבר על "ערב-ריין" על "לבנסבראו" ושאר מינוחים נפלאים מההיסטוריה המלבבת שלנו. ואולי פשוט לדלג ישר לשורה התחתונה ולדבר על "פתרון סופי" לבעיית ערביי ארץ ישראל.
3
חבל שבקרב אנשים כל כך חכמים זו בושה
נירית | 01-10-2014 15:39
חבל שאצלם זו בושה להרחיב את המשפט ''ואהבת לרעך כמוך'' גם לאנשים שהם לא יהודים. מדוע רבנים שרואים בערבים בני אדם צריכים היום להתבייש ולהידחק הצידה ליד הגזענים האלה!? להיפך, אנשים כמו הרב דב ליאור צריכים להתבייש בדעות חשוכות כשלהם. איך אפשר להיות אדם חכם כל כך עם עולם צר כל כך?
4
מקור דברי הרב
מקור | 04-10-2014 22:18
בקול התור להגר"א פרק ה'. שגם המרגלים היו גדולי ישראל, ובכל זאת נענשו קשות. רחמנא ליצלן. - וכל מי שמדבר על מסירת שטחים מהארץ - יש בו קליפת ערב רב, מרגלים, ועמלק
5
הרב ליאור חזק ואמץ!!!!!
א | 12-10-2014 16:18
ולכל המתיפיפים שחושבים שאפשר לחיות אם ערבים שתזכו לטיפול מחמאס ודעש חברים שלכם
6
ל2 חבל שיש דור שני לשואה
| 13-10-2014 10:46
שלא מבין מה ההבדל בין הלאומנית הפשיסטית המוסלמית לבין יהודי גרמניה -אזרחים למופת (ולצערנו גם) גרמנים למופת. אם אתה לא מבין את זה ,זה מצער מאוד! ואת הנאצים אתה הופך ליהודים נרדפים ואת היהודים לנאצים.