נשיא המדינה רובי ריבלין: "פתחתי דף חדש עם ראש הממשלה, לא עם נתניהו"

נשיא המדינה רובי ריבלין: "פתחתי דף חדש עם ראש הממשלה, לא עם נתניהו"

בריאיון ראשון מאז נבחר לתפקידו כנשיא המדינה, מדבר ראובן (רובי) ריבלין על מלחמת 'צוק איתן', על פרישתו של חברו הקרוב, גדעון סער ועל יחסיו עם ראש הממשלה

author-image
"פתחתי דף חדש עם ראש הממשלה, לא עם נתניהו"
  צילום: פלאש 90

בריאיון ראשון מאז נבחר לתפקיד נשיא המדינה, מדבר הנשיא הנבחר, ראובן (רובי) ריבלין על הנושאים שעל סדר יומה של מדינת ישראל. החל במלחמת 'צוק איתן', דרך יחסיו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכלה בפרישתו מהחיים הפוליטיים של מי שכנראה אחראי לכך שריבלין הוא הנשיא, שר הפנים גדעון סער.

בריאיון לחדשות סוף השבוע בערוץ 2 התייחס ריבלין להתנהלות הקבינט במהלך 'צוק איתן' וסבור כי בהחלטות עורבו גם שיקולים פוליטיים. "לפעמים פוליטיקה יוצרת מצבים שבהם צרכים פוליטיים מבקשים לומר דברים מסויימים. להערכתי, ההתנהלות בתוך הקבינט הביאה לחמיצות. מישהו חושב שהחמצנו משהו כי השיקולים היו רחבים ביותר".

עם זאת ריבלין יודע מהו המקור לתחושת החמיצות שהגיעה לאחר סיום הלחימה."תחושת החמיצות נובעת מחוסר הידיעה. אני יכול לומר לכל עם ישראל שהממשלה, צה"ל ויתר כוחות הביטחון, פעלו בצורה שאנו צריכים לומר להם תודה – עם כל הביקורת".

בריאיון התייחס ריבלין גם לפרישתו של גדעון סער מהחיים הפוליטיים ומבהיר כי הוא כלל לא הופתע מכך. "אני וגדעון מדברים מדי פעם, והוא סיפר לי. אני חשבתי שהוא צריך להתאפק ושהוא יכול להתמודד עם רגעים לא קלים, אבל הוא קיבל את החלטתו. ידעתי שהוא מתכוון להכריז על פרישה באירוע הרמת הכוסית".

נושא נוסף אליו מתייחס הנשיא החדש הוא יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שניכר כי עשה כמעט הכל בכדי למנוע מריבלין את הנשיאות. "אנחנו נמצאים בקשר מתמיד, נפגשים ומטלפנים זה לזה כשכל אחד חושב שהוא צריך להעיר את תשומת לבו של האחר ולבקש ממנו עצה. ביבי, ראש הממשלה, הוא כמו אח בשבילי, אחי הצעיר. כמובן שעברנו תקופות רבות (עליות ומורדות) ביחסים".

לשאלה האם הוא פתח דף חדש עם נתניהו מבהיר ריבלין כי "הדף החדש שפתחתי הוא ביחסים עם ראש הממשלה, לא עם ביבי נתניהו. אני מארח במשכן את חבריי, כפי שפרס פגש כאן את חבריו שלו".

ריבלין אף הביע דאגה מכך שכרגע לא נראית באופק שום אלטרנטיבה לנתניהו ומגדיר זאת סכנה לדמוקרטיה. "מדינה דמוקרטית בלי אלטרנטיבה היא סכנה לדמוקרטיה עצמה. יש לנו ראש ממשלה שיכול להיות פי אלף יותר טוב אם מישהו קורא תיגר על כסאו. אני מסתכל על הסקרים המתפרסמים ורואה שיש מישהו שזוכה ל-40 אחוזי תמיכה, בעוד האחרים מתחת ל-10 אחוזי תמיכה. זה משהו שהוא מדאיג מאוד".

עם זאת ריבלין סבור כי זו אינה העת לבחירות. "בחירות במקום לעסוק במשימות הלאומיות הוא דבר שאינו ראוי. בחירות לא טובות משום שדמוקרטית הן לא ישנו את סדר העדיפויות בכנסת שתבוא".

בהתייחסו לסוגיית הנסיעות של קודמו שמעון פרס לפגישות עם מנהיגים בעולם מבהיר ריבלין כי הוא אינו מתכוון לנהוג כך. "נשיא מדינה צריך לנסוע בשליחות המדינה רק כאשר הוא מיישר קו עם ראש הממשלה. אם אבו מאזן נבחר להנהיג את הפלסטינים, ואם החלטנו שאיתו מנהלים משא ומתן, יש לדבר איתו".

על הטענות כי פרס מתקשה להיפרד ממשכן הנשיא אומר ריבלין: "אני לא מרגיש את זה. אנחנו מדברים בינינו, ויכול להיות שלפרס יש מידה הרבה יותר גדולה בנעליים. אני מרגיש מאוד נוח במידה 43".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רו בי עכשיו אני מבין למה ביבי לא סובל אותך
רז | 30-10-2014 14:05