חודש לפני: השעון עבר לשעון חורף - סרוגים

חודש לפני: השעון עבר לשעון חורף

כחודש לפני המועד הרשמי, במכשירים רבים עברה השעה משעון קיץ לשעון חורף. הפתרון לתקלה הוא מעבר ידני של התאריך והשעה לשעון אתונה עד 26 באוקטובר והגדרת השעה באופן ידני ולא באופן אוטומאטי על ידי הנתונים שהוזנו ברשת. עיקר התקלה במכשירי האייפון.

author-image
חודש לפני: השעון עבר לשעון חורף
  צילום: פלאש 90

אם התעוררתם מאוחר אתם יכולים להתנחם בעובדה שאתם לא לבד.

כחודש לפני התאריך הרשמי בו אמורה לזוז השעה משעון קיץ לשעון חורף, מכשירים טכנולוגיים רבים, ביניהם סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים, עברו בצורה עצמאית לשעון החורף והזיזו את השעון שעה אחת אחורה.

הסיבה למעבר השגוי נובעת מכך שחלק גדול מהמכשירים עדיין לא מעודכן לפי החוק החדש, הקובע כי שעון הקיץ יחל רק בסוף חודש אוקטובר. כתוצאה מכך מכשירים רבים, בעיקר הישנים יותר, מסונכרנים לפי המועד הקודם של שינוי השעון בישראל שהיה צריך לחול אמש בלילה שבין שבת לראשון. הבעיה הזו התרחשה בכל המכשירים הסלולרים הפועלים על מערכות הפעלה ממוחשבות.

עם זאת, הפתרון אינו מסובך כלל. כל מה שעליכם לעשות הוא להעביר באופן ידני את התאריך והשעה לשעון אתונה עד 26 באוקטובר. על פי גורמים מחברות הסלולר, התקלה אמורה להשפיע על הרבה פחות אנשים מאשר בשנה שעברה.

חברת הסלולר 'סלקום' צפתה את שעלול לקרות כבר לפני מספר ימים ושלחה למכשירים של לקוחותיה הודעה לפיה כי "בשל השינויים התכופים בשנה שעברה במועדי המעבר לשעון חורף, בחלק מהמקרים ההגדרות במערכות ההפעלה של המערכות השונות אינן מותאמות לשעון החורף החדש שפורסם בשנה שעברה…. אנו סבורים כי חלק ממחזיקי ציוד המחשבים והתקשורת בישראל עלול לחוות שיבושים בהצגת השעה (השעה עשויה להופיע בסטייה של שעה קדימה או איחור) וכן ביומן הפגישות (הפגישות עשויות להופיע בסטייה של שעה הקדמה או איחור)".

ליתר ביטחון, מלבד סלקום, חברות סלולר רבות שלחו הבוקר הודעות סמס אישיות ללקוחות רבים עם הסברים שמטרתם להתמודד עם הבעיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו