סטס מיסז'ניקוב הוא השר לשעבר החשוד בהטיית מכרזים

סטס מיסז'ניקוב הוא השר לשעבר החשוד בהטיית מכרזים

הבוקר הותר לפרסום כי השר החשוד בשוחד ובהטיית מכרזים בהיקף של מיליוני שקלים, הוא שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב

מיסז'ניקוב הוא השר החשוד בהטיית מכרזים
  שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב (צילום: פלאש 90)

הבוקר (חמשי) הותר לפרסום כי השר לשעבר שעוכב ביום שלישי השבוע לחקירה ביחידת להב 433 בחשד לעבירות שוחד ולהטיית מכרזים, הוא שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב.

מיסז'ניקוב חשוד כי הטה את מכרז של פסטיבל סטודנטים בינלאומי באילת בשנת 2010 לטובת חברה שבה עבדה ידידתו, יוליה רוט. בנוסף, מיסז'ניקוב חשוד כי העביר תקציבים בסך מאות אלפי שקלים לערוץ האופנה על מנת לעודד את הנהלת הערוץ להעסיק את רוט, ובמשטרה קיים חשד כי חלק מהסכום הגיע לכיסו של השר לשעבר.

ראשיתה של הפרשה, נחשפה בתכנית המקור של ערוץ 10, בממצאי דו"ח מבקר המדינה, יוסף שפירא, לשנת 2013 המתייחסים לאופן התנהלותו של השר לשעבר במכרזים שונים שהיו בתחום אחריותו הנאמדים בסכום של מיליוני שקלים, תוך הטייתם על פי החשד למקורביו. בדו"ח הוקדש פרק שלם לבחינת התנהלותו של מיסז'יקוב ומשרד התיירות במימון פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי באילת. מבקר המדינה מצא כי יש "ספקות בכל הקשור להתנהלותו התקינה של השר".

במהלך השנה האחרונה ניהלה יחידת להב 433 חקירה סמויה נגד השר לשעבר שכיהן בין השנים 2009-2013, וכעת עם הגעתה של החקירה לבשלות, הוחלט ע"י פיקוד להב 433 לעבור לשלב החקירה הגלויה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו