הרב אביחי רונצקי לסרוגים: להכניס עד 30% חילונים לבית היהודי

הרב אביחי רונצקי לסרוגים: להכניס עד 30% חילונים לבית היהודי

בשיחה ל'סרוגים' מבהיר הרב אביחי רונצקי כי למרות החוקה החדשה לדעתו החלק הדומיננטי במפלגה צריך להשאר דתי. על הרבנים שתוקפים את בנט: "הם לא מכירים אותו"

הרב רונצקי: להכניס עד 30% חילונים לבית היהודי
  בנט כולו ספוג יהדות. הרב רונצקי (פלאש90)

יום לאחר אישור חוקת 'הבית היהודי' ברוב מוחץ של למעלה מ-90%, אומר הרבצ"ר לשעבר וראש ישיבת איתמר הרב אביחי רונצקי ל'סרוגים' כי "מפלגת הבית היהודי לא תיהפך להיות ליכוד ב'. חס וחלילה". לדבריו: "יושב הרב דרוקמן, רב כזה גדול שידיו רב לו גם בענייני מדינה, על הבמה ומברך את ראשי המפלגה אחרי החלטה של העברת החוקה, אז איך אפשר להגיד דברים שכאלה?"

בנט ספוג כולו ביהדות

הרב רונצקי, המשמש בעצמו כחבר מרכז השתתף אף הוא בהצבעה, ואף מגלה כי הוא הצביע בעד החוקה. "נפתלי בנט בכוחו ובזכותו קיבלנו מספר מנדטים כזה אחרת זה לא היה. השינוי הגיע בעיקר בזכות נפתלי (בנט) ואיילת (שקד)", טוען הרב רונצקי ומספר על ההיכרות שלו עם בנט.

"את נפתלי אני מכיר מאוד מאוד טוב הוא חבר קרוב שלי. ואני אומר לך שהוא ספוג כולו ביהדות. חיבור לארץ ישראל ולעם ישראל. למרות שהוא לא למד הרבה שנים יש לו את זה באופן טבעי. וכל כוונותיו וכל מה שהוא, זה באמת לראות איך להשפיע על עם ישראל בקהלים מאוד מאוד רחבים ולכוון אותם לכיוון הזה של היהדות, של חיבור לעם, לארץ ולמסורת. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט משקיע המון כסף להנחלת ערכי הזהות היהודית".

הרב רונצקי לא נבהל מהאיומים שכעת, עם אישור החוקה, הציונות הדתית שוב תתפצל. "אין שחר לאמירות שנפתלי יפלג את הציונות הדתית. כל האיומים לצערי נובעים משיקולים פוליטיים ומרבנים שלא מכירים אותו ואת האנשים האחרים במפלגה".

"אני הייתי מתחילת הדרך עם נפתלי ואיילת להקים בכלל את הדבר הזה", מספר הרב רונצקי שבסופו של דבר לא הצטרף לכנסת, "כי לא רציתי לעזוב את עולם החינוך", כדבריו. הרב רונצקי סבור שמה שהוא רואה כרגע לנגד עיניו זה בדיוק מה שהם תכננו. "בסופו של דבר התכנית שלנו מתממשת בגדול והיא לראות איך מנחילים את ערכי היהדות לקהלים רחבים מאוד. ואת זה אפשר לעשות רק על ידי פתיחת השורות. מה לעשות, אתה מתפשר פה מתפשר שם. אתה לא יכול ללכת עם האמת המוחלטת שלך ולומר 'אני בית שמאי וזהו' ועוד לחשוב שיצטרפו אליך".

גם את הטענות שנפתלי בנט אינו מתייעץ עם רבנים שולל הרב רונצקי מכל כל. "אנחנו מתייעצים כל העת עם תלמידי חכמים, הרב דרוקמן הוא המוציא ומביא אצלנו. אנו לא עושים אפילו דבר אחד שהוא חושב שהוא לא נכון. אנו מובילים ימי עיון עם רבנים בכירים בציונות הדתית ועשינו זאת המון בשנה האחרונה".

עד 30% חילונים

בנושא פתיחת השורות לקהלים חדשים אומר הרב רונצקי: "אנו צריכים להיות יותר פתוחים ולהכניס עוד אנשים לא דתיים אבל מחוברים למסורת, לעם, לארץ ולציונות. נניח עד 30%, והחלק הדומיננטי יהיו דתיים וחובשי כיפות. והלוואי שנתברך בעוד ארבעה חמישה כמו איילת שקד. זה חשוב גם מצד עצם העניין, השיח וההפריה שיכולה להיות בתוך המפלגה. אבל גם קבלת קהלים אחרים שאינם חובשי כיפות".

ש: מה בדבר מקומה של 'האיחוד הלאומי' בתוך 'הבית היהודי'?

ת: "חייבים לשמור על האיחוד הלאומי קרוב אלינו. זה הא'-ב'. אני חבר סיעה ואני נמצא בישיבות, ואני אומר לך שהחיבור כל כך טוב, כל כך טבעי שאתה לא מצליח להבחין מי שייך לבית היהודי ומי שייך לאיחוד הלאומי".

ש: הבית היהודי מכוונת להנהגת המדינה?

ת: "כן. בעזרת ה' הבית היהודי הולכת להנהגה"

ש: נראה את הרב מתמודד בפריימריז הבאים?

ת: "כרגע איני יודע. זאת החלטה מאוד משמעותית כי זה אומר שאצטרך לוותר על עולם החינוך, וזאת הסיבה שלא הלכתי אז למרות שהיה יותר קל להיבחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
שאלה לרב
שלום | 11-09-2014 19:02
שלום לכבוד הרב. א. האם זה נכון שבפסיקת הלכה הרב הולך ע"פ הרב נבנצאל ,הרב ליאור והרב אבינר? ב. האם אחד משלושת הרבנים הגאונים מסכים לדרך של הרב ב"הלכות ציבור"?
2
איך הרב חבר סיעה?
אליהו | 11-09-2014 19:13
הרב נבחר? או שכל אחד יכול?
3
הפליית חילוניים? מה עם הגויים?
אבי | 11-09-2014 19:54
מאיפה המספרים הללו? בחוקה זה לא מופיע. להיפך. לפי החוקה החדשה, גם גויים יכולים להצטרף. כל אזרח ישראלי, שאומר שהוא מזדהה עם ערכי התנועה. אז על איזה בית יהודי ועל איזו ציונות דתית אתם מדברים?
4
הומו יקבלו למפלגה???? ומחלל שבת כן?
מה ההבדל?? | 11-09-2014 21:08
5
עם כל הכבוד לרב רונצקי. . .
יוסי | 12-09-2014 5:19
כדאי שאזכיר שהוא אמר ההליכה עם יש עתיד היתה לכתחילה ואני שואל על זה אולי כדאי שתספרו לנו מה אתם מתכננים לעשות יש חוקים שעשיתם בהם סחר מכר עם יש עתיד האם זה תקין ולסיום אתה לא יכול להיות גם מפלגה של חילונים וגם של דתיים אי אפשר לרקוד על 2 חתונות
6
הרב רונסקי - בנט נגד תורת ישראל הרבנות הראשית והרבנים
ומחשיב את עצמו כפוסק הלכה בעניין גיורים נגד הרבנות הראש | 12-09-2014 9:13
הרב קוק זצ"ל הקים את הרבנות הראשית לישראל, והציונות הדתית לקחה בתפקידה כל השנים לכבד ולהרים קרנה של הרבנות הראשית. אך בנט, בגלל שיקוליו הפוליטיים המצומצמים והאינטרסים האישיים שלו לקידומו להנהגת המדינה, בועט ברבנים הראשייים, ברבנים ציבוריים אחריים כגון הרב ליאור, הרב ליאור , הרב שמואל אליהו הרבנים החרדיים . בושה לתורת ישראל ולתלמידי הרב קוק לדורותיהם לתמוך באיש בנט וחבריו לסיעה . עד כמה לצערינו הגאון הרב עובדיה יוסף צדק וראה בבנט במי שהולך להרוס עולמה של תורה . לא האמנו בו בעבר ציבורים שלמים בתוך הכיפותץ הסרוגות והיום רוב הציבור החרדלי לא סומך עליו ו קל יותר לתמוך ולסמוך על נתניהו כי לפחות אינו משתמש כאילו בערכי הציונות הדתית כדי לקדם את תורת הרפורמים ...
7
"בנט לא למד הרבה שנים"????
סתם אחד | 12-09-2014 18:18
הוא לא למד בכלל!!! ובכל זאת הוא מאד קרוב לדברים והתורה טבועה בו. ממש מדהים. כנראה שהוא ממש משיח שהוא יודע תורה ללא לימוד בשורה חדשה לעם ישראל