הרב חיים אמסלם שוקל לרוץ לרבנות ירושלים - סרוגים

הרב חיים אמסלם שוקל לרוץ לרבנות ירושלים

"לאור פניות רבות בימים האחרונים מאישים שונים, שוקל הרב חיים אמסלם בחיוב להיענות ולהגיש את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים" פרסמו תלמידיו

הרב חיים אמסלם שוקל לרוץ לרבנות ירושלים
  מי שלא רצה אותו בכנסת יקבלו אותו כרב של ירושלים? הרב אמסלם (פלאש90)

"לאור פניות רבות בימים האחרונים מאישים שונים, שוקל הרב חיים אמסלם בחיוב להיענות ולהגיש את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים.", כך נכתב הערב בדף הפייסבוק של תנועת עם שלם.

"לעת כזאת זקוקה העיר ירושלים למנהיגות רבנית ציונית, מאחדת ומקרבת את הלבבות, ברוחו ובדרכו של רבה הראשי האחרון של ירושלים ומנהיג יהדות מרוקו מורנו ורבנו רבי שלום משאש זצ"ל."

העיתוי של ההכרזה על הכוונה לרוץ לבחירות לרבנות ירושלים אינו מקרי, הבחירות אמורות להערך בכ"ז בתשרי, והיום מתפרסמים שמותיהם של אנשי הגוף הבוחר, בהם נראה כי לחרדים בכלל ולש"ס בפרט אין רוב מוחלט, כפי שהיה להם בבחירות לרבנות הראשית לישראל בשנה שעברה. בנוסף, הפילוג בש"ס ובתוך החברה החרדית עשוי לתת סיכויים למועמד חיצוני.

הרב אמסלם שהיה חבר בש"ס ונזרק ממנה על ידי הרב עובדיה יוסף, ניסה לרוץ לכנסת ברשימה עצמאית ולא עבר את אחוז החסימה, בינתיים הוא פנה לליכוד, ובינתיים הוא פעיל למען הקלות בגיור, בעיקר של 'זרע ישראל' כשהוא טוען שיש להקל בהחזרתם לחיק היהדות. בעבר עלה שמו כמועמד אפשרי לרב ראשי ספרדי, ואף בבית היהודי היה מי שאיים בכך לאחר הכשלת הדיל להרצת הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית.

כרגע למעט המועמד של הציונות הדתית לרב אשכנזי – הרב אריה שטרן, אין מועמדים רשמיים. ההערכה כי מולו יתמודד הרב משה לאו והרב שולזינגר ולתפקיד הרב הספרדי עלו שמותיהם של הראשון לציון מרן הרב שלמה עמאר, הרב שמואל אליהו, הרב דוד יוסף והרב יהודה דרעי.

"אנו מקורבי ותלמידי הרב מעריכים כי סיכוייו להיבחר כרב העיר מצויינים, וכי הרב אמסלם כפוסק הלכה מובהק בעל הסמכה לרבנות עיר, אשר חיבר עשרות ספרים ושו"תים בכל תחומי התורה, וכמי שכיהן בתפקידים רבניים שונים בעבר, הנו האדם הראוי לתפקיד." נכתב בהודעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו