הרב יוסף: עדיף לבטל את הרב הראשי האשכנזי - סרוגים

הרב יוסף: עדיף לבטל את הרב הראשי האשכנזי

בשיעור בבית המדרש ב"מרכז אקדמי לב" אמר הרב יצחק יוסף כי "ביטול תקן הראשון לציון יפגע קשות במסורת בת מאות שנים. אם רוצים לחסוך ולבטל תקן, יש לבטל את תפקיד הרב הראשי ולהשאיר את הראשון לציון"

הרב יוסף: עדיף לבטל את הרב הראשי האשכנזי
  הראשון לציון הוא מסורת של 380 שנה. הרב יוסף (פלאש90)

"הראשון לציון הינו תפקיד שכבר קיים 380 שנה, ואסור בתכלית לבטל מסורת חשובה זו. אם רוצים לחסוך ולבטל תקן, יש לבטל את תפקיד הרב הראשי ולהשאיר את הראשון לציון", דברי הראשון לציון, מרן הרב יצחק יוסף, בשיעור שנשא אתמול בפני סטודנטים ב"מרכז האקדמי לב".

השיעור שקיים הרב יוסף עסק בנושאי הלכה, תורה ומדע, ושאלות של הלכה למעשה ואופן הלימוד הנכון. בין הדברים, התייחס הרב יוסף בקצרה לנושאים אקטואליים והסביר את חשיבות תפקיד הראשון לציון. בדבריו סיפר הראשל"צ על פגישתו עם נתניהו, בה פירט בפניו את תחילתה של מסורת הראשון לציון לפני 380 שנה, ובה שימשו גדולי עולם בתפקיד זה. עוד הסביר הרב יוסף: "הרב קוק הקים את הרבנות הראשית, הוא פנה אל הראשון לציון דאז, ושאל אם יהיה מוכן שיהיה לצידו רב אשכנזי. גדול השלום, והוא הסכים. לכן, אם רוצים לבטל את התפקיד, יש לבטל את מה שהתחדש באחרונה ולא את מסורת של מאות שנים".

בסיכום דבריו קרא הרב יוסף לתלמידי בית המדרש ב'מרכז אקדמי לב', ללמוד הלכה למעשה ולתרגם את הלימוד למעשים בפועל.

פרופ' חיים סוקניק, נשיא המרכז האקדמי לב אומר: "כבוד גדול הוא לנו לארח בבית המדרש את הרה"ג, הראשון לציון, לשיעור תורני מיוחד עבור התלמידים. אנו מקפידים להזמין רבנים לשאת דברים ולתת שיעורים אצלנו, וחשוב שתלמידי בית המדרש יבינו את חשיבות הלימוד ומקומו בעם היהודי. שיעור זה הוא המשך מסורת ארוכה אצלנו, ואנו נקפיד להמשיך בה ולדבר עוד על החיבור שבין תורה ומדע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
רק לי נדמה שמאחורה יש את הסמל של באטמן?
סטודנט | 03-09-2014 16:57
2
כולכם צודקים
טמבליקו | 03-09-2014 18:14
תמשיכו לריב ובסוף הכל יבוטל
3
צריך שגם אשכנזים יוכלו להיבחר לתפקיד הראשל"צ
| 03-09-2014 18:55
אין כל מניעה. תפקיד הראשל"צ בהיווסדו לא היה "הרב הספרדי" אלא רבה של א"י. מטבע הדברים באותה תקופה רוב אוכלוסיית הארץ היתה ספרדית וכך גם רבניה. והיה גם תקדים של ראשל"צ אשכנזי - הרב יצחק הכהן רפפורט. ובימינו שאוכלוסיית היהודים בא"י מורכבת מאשכנזים וספרדים (ותימנים וכו') גם הראשל"צ יכול לבוא מכל העדות
4
למה להוציא דברים מהקשרם??
יאיר | 03-09-2014 21:17
על מה שאמר הרב שמעתי מחבר שלי שהיה בשיעור. מיד לאחר שהרב אמר את המשפט שמצוטט בכתבה הוא אמר שזה בצחוק וודאי שאין לבטל את מוסד הרבנות לכל עדה שהיא. למה לעורר ריבים ע"י פירסום של חצאי דברים??
5
ביטול משרת הראשון לציון
הים | 04-09-2014 9:15
מהראשון לציון הראשון רבינו משה גלאנטי זצ"ל ועד שלטון התורכים, ראש הרבנים בירושלים היה נבחר ל"ראשון לציון" והיה תוארו הראשון לציון וראש רבני ירושלים", ומשלטון התורכים תוארו היה "הראשון לציון וחכם באשי", ומקום הרבנות הראשית לישראל בשנת תרפ"א עד ימינו, התואר היה "הראשון לציון הרב הראשי לישראל", ולא מחייב מי ישא בתואר הזה אשכנזי או ספרדי העיקר שיהיה "אדיר במלוכה - בחור כהלכה" צאו וראו בספרי ההסטוריה הרבנית כמו "תולדות חכמי ירושלים" ו"הראשונים לציון".
6
לפי מסורות מוסד "הראשון לציון"-הרב יוסף לא יכול לכהן -כ
יהודי | 04-09-2014 10:03
התפקיד שייך רק לצאצאי מגורשי ספרד ולא לבני עדות המזרח