ראשי החמאס יצאו מהבונקר; איסמעיל הנייה התקבל בתשואות

ראשי החמאס יצאו מהבונקר; איסמעיל הנייה התקבל בתשואות

בכיר חמאס איסמעיל הנייה התקבל על ידי תושבי עזה בתשואות רמות. בנאום "הניצחון" אותו הוא נושא כעת אמר: "עזה מנצחת ומכינה את הדרך לירושלים"

author-image
הנייה: "עזה מנצחת ומכינה את הדרך לירושלים"
  איסמעיל הנייה (צילום ארכיון: פלאש 90)

כמעט יממה לאחר כניסתה של הפסקת האש לתוקף, וכ-50 מתחת לאדמה, יצא היום (רביעי) בכיר חמאס, איסמעיל הנייה, מהבונקר בו שהה בשבועות האחרונים.

הנייה, שזאת כאמור הופעתו הראשונה מאז תחילת הלחימה במסגרת מבצע 'צוק איתן', התקבל על ידי הרחוב העזתי בתשואות רבות ובחגיגות שמחה. עם עלייתו של הנייה מתחתית האדמה, הוא סקר את ההרס הרב שנגרם בעקבות פעילות צה"ל ברצועת עזה.

לאחר מכן, כשלצדו חמושים שמשלהבים את הקהל, החל הנייה לנאום את נאום "הניצחון" של חמאס על ישראל.

"השבח לאללה שבמהלך המערכה נתן לאל-קסאם ולהתנגדות את המילה המכרעת", אמר הנייה בפתיחת דבריו.

בהמשך נאומו התייחס ראש ממשלת חמאס לשעבר להרוגים בצד הפלסטיני ולבכירי הארגון שחוסלו על ידי צה"ל. "אלה שנשפך דמם והשהידים היו הדלק של הניצחון הזה", אמר הנייה והוסיף כי "לכל מערכה יש סמל, ואל-עטאר אבו שמאלה וברהום, הם הסמלים של המערכה הזו. ההרוגים הם סמל הניצחון שלנו. עזה מנצחת ומכינה את הדרך לירושלים".

עוד הוסיף הנייה: "אי אפשר להסתפק במילים ונאומים כדי לבטא את הניצחון הזה. הניצחון הזה הוא מעבר לגבולות הזמן והמקום. המערכה הזאת היא מלחמה שלא הייתה כדוגמתה בתולדות הסכסוך עם האויב".

בדבריו התייחס הנייה להסטוריית המלחמה עם ישראל ולהתקדמותו של החמאס. "תסתכלו איך במהלך שמונה שנים הצליחה ההתנגדות להשתדרג. ב'עופרת יצוקה' ההתנגדות הצליחה לעמוד איתן. במבצע 'עמוד ענן' זה היה ניצחון בזק, הניצחון במערכה הנוכחית הוא כפול פי כמה ממה שהיה בעמוד ענן. ההתנגדות הדהימה את העולם והפתיעה את ישראל".

הנייה אמר כי "ההתנגדות" השתדרגה בכל החזיתות. לדבריו: "ההתפתחות של ההתנגדות הייתה בים, באוויר וביבשה. כל העולם ראה זאת, הניצחון הזה הוא תוצר של עבודה שנים רבות. עשינו הכנות ומאמצים ולא רק לקראת המערכה הנוכחית, אלא לקראת שחרור אל-אקצה. הכנו תוכניות התקפיות לפני תוכניות הגנתיות. עזה חיבקה את כל הפלגים".

הנייה אף שיבח את כל תושבי עזה ש"חיבקו את ההתנגדות למרות כל ההפצצות וההפגזות מהאוויר, מהים ומהיבשה. כל ה-1.8 מיליון תושבים בעזה היו גיבורים", לדבריו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו