הפלסטינים: ב-19:00 נכריז על הפסקת אש - סרוגים

הפלסטינים: ב-19:00 נכריז על הפסקת אש

מקורות פלסטינים מדווחים כי הערב יכריזו מצרים ואבו מאזן על הפסקת אש ברצועה החל מהשעה 19:00. החמאס והג'יהאד מצטרפים להכרזה

author-image
הפלסטינים: ב-19:00 נכריז על הפסקת אש
  יכריזו על הפסקת אש? מחבלי החמאס (פלאש90)

היום החמישים של מבצע צוק איתן, הוא גם היום של הפסקת האש?

מקורות פלסטינים מדווחים כי מצרים והרשות הפלסטינית יודיעו בשעה 19:00 על הפסקת אש ברצועת עזה. הפעם מדובר על הפסקת אש ארוכת טווח, הפלסטינים מדווחים כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל הנמצא בקטאר הסכים להפסקת אש, וליוזמה מצטרפים גם ראשי זרוע המדינית של חמאס בעזה.

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחס גם הוא למגעים ואמר כי הם הסתיימו במה שהוא מכנה "הגעה להבנות להפסקת התוקפנות הישראלית". גם הג'יהאד האיסלאמי מצטרף ליוזמה ויודיע שגם הוא מצטרף להפסקת האש.

על פי הפלסטינים, החמאס מוכן להפסקת אש בתמורה ל"הסרת המצור" יפתחו מעברים לסחורות ומעבר אנשים כולל חומרים לשיקום הרצועה תחת פיקוח, העברת כספים לעזה והרחבת איזור הדיג. התנאים האלה הם מה שדרש החמאס עם תחילת המבצע. בישראל עדיין לא הגיבו באופן רשמי על ההצהרות של הפלסטינים ולא ברור האם יקבלו את התנאים.

במקביל להכרזה על הפסקת האש, ישיק היום יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את התכנית המדינית שלו, לפינ ישראל תיסוג לקווי 67' והקמת מדינה פלסטינית.

משעות הבוקר סופגת ישראל מטחים של רקטות, בעיקר באזור עוטף עזה. מחצות, נורו לעבר ישראל מעל ל-80 רקטות, טילים ופצצות מרגמה. מוקדם יותר היום רקטה פגעה פגיעה ישירה בבית באשקלון. עם הישמע האזעקה, המקנה לתושבי אשקלון 15 שניות להיכנס למרחב מוגן, מיהרו ההורים לחדרי השינה של ילדיהם בכדי להעיר אותם. רגע אחרי פגעה הרקטה בחדר השינה בו שהו ההורים אך לפני מספר שניות, ולמרות שלא הספיקו להגיע לממ"ד איש מבני המשפחה לא נפגע. עם זאת, עשרה בני אדם נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית ו-8 נוספים לקו בחרדה. טיל נוסף פגע בחצר בית בעיר. אין נפגעים בנפש באירוע זה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אוי! מתי כבר נזכה לזה! מתי כבר נראה את זה!
אוי! מתי כבר נזכה לזה! מתי כבר נראה את זה! | 26-08-2014 17:13
סיפור לר"ח אלול הבעל ה"תניא" זי"ע, נכנס פעם לבית מדרשו וראה שם את אחד מתלמידיו לומד את הפרשה "פרשת פקודי" את הפסוק: וְאֶת הָאֶלֶף וּשְׁבַע הַמֵּאוֹת וַחֲמִשָּׁה וְשִׁבְעִים עָשָׂה וָוִים לָעַמּוּדִים וְצִפָּה רָאשֵׁיהֶם וְחִשַּׁק אֹתָם (שמות פרק לח' פסוק כח') הרים בעל ה"תניא" את קולו ואמר: אוי! מתי כבר נזכה לזה! מתי כבר נראה את זה! אותו תלמיד שהיה תלמיד חכם ובעל מדריגה, הבין שרבו לא מתכוין בדבריו, לזכות ולראות אלף ושבע מאות וחמשה ושבעים 'כסף', אלא כנראה הוא מתכוין לדברים נשגבים יותר... הוא חשב וחשב עד שעלה בדעתו, שכנראה רבו בעל ה"תניא" התכוין לתאריך של זמן הקץ של הגלות והגאולה השלימה בביאת משיח צדקנו. וכך הוא הסביר: "ואת ה-אלף" הכוונה לה' אלפים שנה, "ושבעה מאות וחמשה ושבעים", הכוונה לשנת "תשע"ה" הבעל"ט – השנה ה"שבע מאות ושבעים וחמש" לאלף השישי ממנין בריאת העולם, אז נזכה שיהיה ווים לעמודים למשכן ה'... לגואל צדק משיח צדקינו. כלומר, התלמיד הבין, שכשהוא קרא את הפסוק הנ"ל, ורבו הרים את קולו אוי! מתי כבר נזכה לזה! מתי כבר נראה את זה! הוא התכוין, הלואי שנזכה כבר לראות את הרגע הזה של קץ הגלות וביאת משיח צדקנו שיהיה בשנת "תשע"ה" היא השנה הבאה לקראתנו לחיים טובים ולשלום!...