ח"כ אלעזר שטרן לשר הביטחון בוגי יעלון: "גייס תלמידי ישיבות ההסדר"
מבצע צוק איתן

ח"כ אלעזר שטרן לשר הביטחון בוגי יעלון: "גייס תלמידי ישיבות ההסדר"

ח"כ אלעזר שטרן שיגר מכתב לשר הביטחון שבו הוא כותב כי ניתן היה לשלב את חיילי השל"ת במקום אלפי מילואימניקים בעלי משפחות

שטרן ליעלון: "גייס תלמידי ישיבות ההסדר"
  ח"כ אלעזר שטרן (צילום: פלאש 90)

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), שיגר מכתב לשר הביטחון משה יעלון ובו הצעה לגייס את תלמידי ישיבות ההסדר במקום חיילי המילואים.

וכך כתב שטרן: "עשרות אלפי חיילי מילואים נמצאים בשירות מילואים פעיל. רבים מהם נשלפו ממקומות העבודה, ממבחנים באוניברסיטאות ורבים מאוד נאלצו לבטל בשל כך חופשות משפחתיות".

עוד הוסיף שטרן במכתב: "בהכירי את משימות הבט"ש ואת יכולת הארגון של צה"ל, משוכנע אני שניתן היה ונכון היה לשלב את חיילי השל"ת, בין אם במסגרות אורגניות ובין אם במסגרות שייבנו אד-הוק לטובת החלפתם של מאות ואלפי מילואימניקים בעלי משפחות שאולי למען הצדק נכון לומר שהשלימו הרבה יותר מאשר שירות סדיר מלא".

שטרן ציין כי דבריו אינם באים לערער על הגיבוי שניתן למסלולי ההסדר והנח"ל בוועדה ל"שוויון בנטל", ואמר: "להערכתי, בהכירי את חשיבותם של המסלולים, הגיבוי העיוור שניתן להם, רק פוגע בהם עצמם".

"עוד הוסיף שטרן: על כן, על אף שאיני יודע עד מתי יימשך המצב הנוכחי, בהתחשב באבסורד (לעניות דעתי) של חיילים בני 20 בחופשות ובעלי משפחות בעמדות שמירה או בפטרולים תחת צווי 8 נראה לי שהנושא ראוי לבחינה או להנחיות מיידיות. אם לא לפעם הזאת, אזי לקראת האתגרים הדומים שעוד נכונו לנו".

בתגובה לדברים אומרים באיגוד ישיבות ההסדר: "מחלקות רבות של חי"ר, שריון, תותחנים ,לוחמי האיסוף הקרבי, אנשי המודיעין ,הרבנות וטכנאי התקשוב מבני ישיבות ההסדר השתתפו בלחימה ובביטחון השוטף בשאר הגזרות  במבצע צוק איתן, ביניהם חיילים רבים שהיו צריכים לחזור לישיבות אך נשארו ביחידותיהם על פי הצעת איגוד ישיבות ההסדר לצבא ואחרים שהופעלו בצו 8 מהישיבות.  לצערנו, גם בין הנפגעים בקרבות לא נגרע חלקם של בני הישיבות .

תלמידי ישיבות ההסדר נכונים ומוכנים לכל משימה שהצבא יטיל עליהם ולכל צורך, ואלו מהם שלא ידרשו למשימות הצבאיות יחזרו בשבוע הבא לישיבות להגביר את לימוד התורה החשוב לא פחות ממשימות הביטחון."

בתוך כך, היום (חמישי)אישרה הממשלה גיוס של 10,000 חיילי מילואים בנוסף לאלו שכבר נמצאים בשטח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שטרן קשקשן
רינת | 21-08-2014 21:29
מיטב הנוער הדתי היה מגויס-בחורי הסדר וראה כמה מהם נפלו במערכה- מלח הארץ-הפרחים של הארץ- מעניין איך מקבלים את שטרן בקהילה שלו ובבית הכנסת שהוא מתפלל..
2
אולי במקרה שכחתם להוסיף
| 21-08-2014 22:01
"בדבריו לשר הביטחון יעלון, ביקש שטרן כי חיילי ישיבות ההסדר ימוקדו דווקא בחזית ורצוי ללא נשק" השנאה של האדם הזה,מעבירה אותו על דעתו!!
3
ומי שיחידת המילואים שלו כבר מגוייסת - יגויס פעמים
עמוס | 22-08-2014 9:36