"עם הנצח לא מפחד מעם הרצח" - סרוגים

"עם הנצח לא מפחד מעם הרצח"

בעצרת ואזכרה במלאות 30 לקבורת שלושת החטופים, אמר ראש מועצת גוש עציון: החלטנו להקים ישוב על שמם. הרב ישראל רוזן אמר: לא מפחדים מעם הרצח.

"עם הנצח לא מפחד מעם הרצח"
  אביו של אייל יפרח באזכרה (שלומי שלמוני)

בגבעת 'עוז וגאו"ן' שמעל צומת גוש עציון התקיימה היום (שישי) עצרת הזיכרון במלאת שלושים לקבורתם של שלושת הנערים החטופים גיל-עד איילן ונפתלי הי"ד.

מנחה האירוע היה הרב ברוך אפרתי, ראש רבני 'דרך אמונה' ומהשותפים הראשונים להקמת הגבעה בידי ראשי 'נשים בירוק', יהודית קצובר ונדיה מטר, ופעילי התנועה.

את דבריו פתח הרב אפרתי ב"דברי תודה בשם גבי האדמה ל'נשים בירוק', ליהודית ונדיה. אי אפשר לדמיין איך היה נראה גוש עציון ללא נשים בירוק. כמה גבעות כאן היו ריקות", אמר הרב אפרתי וציין את ייחודו של טקס האזכרה שבו אין רק עצב וכאב אלא חיזוק שובו של עם ישראל לארצו, שיבה "המזעזעת את הרשעים בעולם. יש בהם גם צדיקים", העיר הרב אפרתי והדגיש: "אבל הרשעים לא מסוגלים לשאת זאת".

"אנחנו כאן כדי לומר שככל שיפגעו בנו נעמיק שורשים בארץ ישראל ולכן התשובה שלנו לרצח היא ריבוי יישוב הארץ וריבוי אחדות", דברי הרב אפרתי.

בין הדוברים היה הרב דב רבינוביץ', ראש ישיבת מקור חיים, שהזכיר את קריאת וזעקת 'ממעמקים קראתיך ה'" שנזעקה מפיות רבים בעם ישראל בשבועות האחרונים. הרב רבינוביץ' ציין כי מעמקים אלו הם אותו יסוד סגולי שקיים בעם ישראל ומתגלה בימים אלה לאחר שתקופה ארוכה היה נסתר ומכוסה. "בימים הללו, ימי התקדמות, המעמקים נחשפו, עם ישראל נחשף. כל מה שלמדנו בבית המדרש על סגולת ישראל, אמונה ואהבת הארץ, הכול פתאום נראה ממשי. פתאום מתגלית המציאות", אמר ותיאר את משפחות הנערים שנרצחו כ"משפחות פשוטות שאיש לא הכין אותן להיות בחזית. איש לא הכשיר אותן לעמוד בפני העם, והנה הסגולה יצאה החוצה. המעמקים שזעקנו עליהם מתגלים במציאות".

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, הודה גם  הוא ליוזמות העלייה ל'עוז וגאו"ן', יהודית קצובר ונדיה מטר השותפות עימו לדרך ההתיישבות תקופה ארוכה. "כשחשבנו להקים שלוש נקודות ישוב לזכר הנערים היה ברור שהן תהיינה שותפות ואכן, מיד הן עלו לשטח", סיפר והזכיר את ההחלטה שהתקבלה במועצת גוש עציון על הקמתו של ישוב חדש בגוש עציון לזכרם של החטופים.

פרל קרא בדבריו לשר הביטחון "נצח את המלחמה וחזק את ההתיישבות", קריאה המקבלת משמעות מיוחדת בעיקר לנוכח הניסיון לבצע הרס של תקוע ה' לפני ימים אחדים בידי אנשי המנהל האזרחי.

"תשובתנו נחושה – חזרנו אחרי אלפיים שנות גלות כדי להישאר כאן לנצח. נמשיך להיאחז בהר", אמר פרל ובפנייה להורי החטופים אמר: "ימים ולילות היינו בקשר עם כוחות הביטחון ועם המשפחות אבל כפי שאמרו ההורים בעוצמה גדולה 'הקב"ה לא עובד אצלנו'. בחרתם בדרך ראויה לעם הנצח, להוסיף אור ועשייה שתהיה לעילוי נשמתם ומענה לטרור".

הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת, נשא דברים שהתמקדו במשמעות הביטוי 'עזה' כביטוי לעזות של כוח שטני, כוחה של סיטרא אחרא, כדבריו. הרב רוזן הדגיש כי מול העזות הזו המענה הוא עזות ונחישות כדוגמת זו של שמשון הגיבור, "מעז יצא מתוק", הזכיר הרב רוזן וקבע כי "כנגד העזות הזו אנו מצווים להעמיק בעזות של מלכות ישראל, העזה שלעיתים אינה רציונאלית, אבל רק בעזות כזו נעשה כל בניין ההתיישבות, בהעזה שאינה תלויה בחישובים פוליטיים ותקשורתיים. זו ההעזה של מקימות גבעת עוז וגאון שהיא התשובה שלנו".

את דבריו חתם הרב רוזן בסלוגן שעליו לא ייבקש קרדיט, כלשונו: "עם הנצח לא מפחד מעם הרצח".

SHS_0097

דוידי פרל באזכרה (שלומי שלמוני)

במהלך טקס האזכרה נשאו דברים גם אורי יפרח, אביו של אייל יפרח הי"ד, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ זאב אלקין, ואחרים. מאות מרחבי הארץ כולה השתתפו באירוע שהתקיים בגבעה שהוכשרה כפנינת תיירות וקמפינג בידי פעילי 'נשים בירוק' בלילה שלאחר היוודע דבר הירצחם של שלושת הנערים.

את האירוע כולו פתחה יהודית קצובר, מראשית 'נשים בירוק', התנועה העומדת מאחורי העלייה לגבעה שהפכה לפנינת תיירות וקמפינג חדשה בגוש עציון. קצובר תיארה את השינוי שחל בעם ישראל מאז החטיפה והרצח, עם שגילה את יופיו ואת עצמת הנוער שבו. "אנחנו גאים להיות חלק מהעם הזה", אמרה קצובר והודתה לתושבי הדרום "הנכונים לספוג עד הניצחון", לעם כולו התורם לחיילים עד שהוא נדרש לחדול. קצובר תיארה את תרומתם של בני הנוער מישובי גוש עציון לשיקומו והכשרתו של מתחם הגבעה לפנינת תיירות וציינה את הפעילות המשותפת עם אנשי גרעין המדרשה הציונית, חבורת סטודנטים שגיבשו זהות יהודית בקייב ובמוסקבה, הגיעו לפני חודשים אחדים כשהם חמושים באידיאולוגיה ובפעילותם המעשית "מזכירים את ימי ראשית התקומה בארץ הזו" כלשונה של קצובר.

ABC_0310

ח"כ אלקין באזכרה (שלומי שלמוני)

נדיה מטר, מראשי 'נשים בירוק', הודתה בדבריה לתושבי גוש עציון המעודדים, מאכילים ומשקים את הפעילים שמקימים ומכשירים את הגבעה, לראש מועצת גוש עציון דוידי פרל ואנשיו שפועלים לביסוס המקום וחיזוק הנאחזים בו, לבני הנוער שהגיעו מכל הארץ כדי לסייע בהכשרת המקום ופיתוחו, למעבירי השיעורים והסדנאות ולתורמים "שבזכותם אנחנו יכולים לקיים את המקום הזה".

עוד סיפרה מטר כי בזכות העירוב שהוסדר למתחם הגבעה מגיעים רבים רגלית מאלון שבות וישובי הסביבה במהלך השבתות "בשבילים שלא צעדו בהם שנים רבות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו