שוב בוטלה ההצבעה בועדת החוקה על חוק הגיור של אלעזר שטרן

שוב בוטלה ההצבעה בועדת החוקה על חוק הגיור של אלעזר שטרן

שוב נדחתה ההצבעה על חוק הגיור של אלעזר שטרן בשל חוסר הסכמות בקואליציה. אתמול ביקש הרב יצחק יוסף מראש הממשלה למנוע את החוק אותו כינה "הרסני"

נמנע מחטף: שוב בוטלה ההצבעה על חוק הגיור
  שוב בוטלה ההצבעה על חוק הגיור. שטרן (פלאש90)

גם היום לא תעלה להצבעה הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן בועדת החוקה של הכנסת.

הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן, שכבר אושרה בהכנתה לקריאה שנייה ושלישית, עדיין תקועה בשל דרישה לרביזיה (הצבעה חוזרת) של הבית היהודי, עוד מסוף מושב החורף של הכנסת. בשבוע שעבר הייתה אמורה להעלות הצעת החוק להצבעה חוזרת, אך בשל חוסר הסכמה בין סיעות הקואליציה, בראשן הבית היהודי, בוטלו הדיון וההצבעה על החוק.

אמש כמעט במחטף, נקבע הדיון בהצעת החוק להיום, מה שגרר פנייה של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף לראש הממשלה להתערב בנושא. במכתבו כינה כבוד הרב את הצעת החוק של ח"כ שטרן "הרסנית" וכתב בין היתר: "למותר לציין את ההשלכות החמורות שיש לחקיקה מסוג זה ללא הסכמת הרבנות הראשית, העברת הצעת החוק האמורה תגרום לכך שבמדינת ישראל יווצר מצב של יהודים סוג ב' והפיכת הליך הגיור להליך שלא יהיה מקובל על ציבורים רבים, כתוצאה מכך, אנו כיהודים המצווים במצות "ואהבת את הגר" עלולים להיכשל חלילה בעוון של "הונאת הגר" כאשר בבואו להינשא ייתקל במכשולים של אי הכרה ביהדותו".

במכתבו ביקש מראש הממשלה למנוע את העלאת ההצעה האמורה ותחת זאת לגבש הצעה המוסכמת על הרבנות  הראשית. בעת הזאת סיים הראשון לציון את מכתבו – "כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו , עלינו להרבות באחדות פנימית, דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו".

הבוקר עוד התנהלו דיונים בין סיעות הקואליציה יחד עם נציגי ראש הממשלה, פרח לרנר ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט. הבית היהודי הטילו וטו על החוק משום שהם מבקשים לקדם הצעת חוק ממשלתית של הרב אלי בן דהן בהסכמת הרבנים הראשיים לישראל. אך זו עדיין לא עלתה לדיון בועדת השרים לחקיקה, מה שיעכב את הצבעתה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

גורם בבית היהודי אמר לסרוגים, כי כל עוד לא תהיה הסכמה על החוק, הוא לא יאושר ואפילו לא יעלה להצבעה. "זה יגרום למשבר קואלציוני" אמר אותו גורם.

כזכור, רבני הציונות הדתית מתנגדים בצורה נחרצת להצעת החוק הנוכחית. הרב דב ליאור כינה את ההצעה 'קו אדום' שעליו יש להפיל את הממשלה, וגם כאמור, הרבנים הראשיים לישראל  מתנגדים להצעת החוק. הראשון לציון הרב יצחק יוסף אמרשגיור כהלכה כולל קבלת מצוות, ולא די באמירה בעלמא, ואם יש לנו אומדנא ברורה שמועמד לגיור לא מתכיון לקיים מצוות, אין לקבלו. וגיור שלא כהלכה, יגרום חלילה פילוג שלא היה כמותו בהיסטוריה: ניהול ספרי יוחסין המבדילים ביו יהודים כהלכה וכאילו יהודים שבאים מגיורים שלא כהלכה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מי שמדבר דוקא א-לאזר שטרן משניא את היהדות
ישרא-ל | 20-07-2014 23:49