רקטה נחתה בבית כנסת של חב"ד בתל אביב - סרוגים
מבזק

רקטה נחתה בבית כנסת של חב"ד בתל אביב

author-image

לפני כשעה ספג בית כנסת של חב"ד ברחוב סוקולוב בתל אביב פגיעה ישירה של חלק מרקטת גראד שיורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

בית הכנסת נמצא במבנה יביל וחלק גדול מהרקטה נחת על גג המבנה וגרם נזק. מנקה שעבדה באותו זמן בבית הכנסת נכנסה למרחב מוגן ובכך נמנעה פגיעה בנפש.

בפיקוד העורף מזכירים כי בהשמע אזעקה ישנה חובה להכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות. יש לשים לב כי לכיפת ברזל אין 100% הצלחה, וגם אחרי יירוט יש חשש לפגיעה משברים של הרקטות. דיירי בניינים מתבקשים להשאיר את דלתות האינטרקום פתוחות (גם ביום חול) במטרה לאפשר כניסת אזרחים במקרה של אזעקה.

אתמול סייר סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, בבאר שבע, שדרות ועוטף עזה וראה כי כמעט ואין מענה לבתי כנסת מבחינת מיגון הורה להצטרף להחלטת הממשלה לחיזוק הדרום וכן אמר כי בשלב ראשון יפעלו לאשר מיגוניות בסך של 20,000.


סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר כי: "במשך שנים היערכות שירותי הדת לשעת חירום הוזנחה. זה מצב בלתי מתקבל על הדעת ואני אפעל ככל יכולתי לשנותו ולהביא לאזרחי ישראל בטוחים וידידותיים שירותי דת בשעת חירום.

נדהמתי לראות אתמול שאפילו בעוטף עזה אין מיגון ראוי למתפללים שמגיע שלוש פעמים לבית הכנסת." עוד הוסיף:  " אנו מקווים כי האוצר יבין  שמיגון מבני הדת הוא בעדיפות עליונה ויתקצב את המטרה הזו בהתאם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ממשלת הרפיסות של נתניהו
יו | 11-07-2014 12:32
למה שאנחנו יורים פצצות אנחנו מודיעים בגלל ממשלת השמאל של נתניהו וחבריו .גם שר הביטחון ככוכב עולה .לא מבין את המכשלה הזאת שנקראת ממשלה
2
כדאי להם שיפשפשו במעשיהם.
יהודי | 12-07-2014 20:06
זו לא הפגיעה הראשונה בחב"ד ע"י ירי רקטות (הזוג משדרות ב-2012) ואירועי טרור אחרים (המתקפה על מרכז חב"ד בדלהי). אנשי חב"ד צריכים לפשפש במעשיהם ולבדוק איך המציאות מתיישבת עם קביעת חז"ל ש"שליחי מצווה אינם ניזוקים".
3
מבני דת מבזים את צלם האישה
מבני דת בציבור=ביזוי וגידוף האישה | 19-07-2014 2:34
ועוד לחזק אותם? היכן האמונה שלכם? כמה שקופים...