יחימוביץ' מפרגנת: "אי אפשר שלא להעריך את ראש הממשלה"
מבצע צוק איתן

יחימוביץ' מפרגנת: "אי אפשר שלא להעריך את ראש הממשלה"

ח"כ שלי יחימוביץ' מהאופוזיציה פרסמה הודעת הערכה להתנהלותו של ראש הממשלה. "כבר ראינו לצערי התנהגות הפוכה של ראשי ממשלה בעת חירום, בין היתר את ההפקרות והפזיזות של אולמרט ביציאה הנמהרת למלחמת לבנון השניה"

יחימוביץ': "אי אפשר שלא להעריך את ראש הממשלה"
  מפרגנת לנתניהו. יחימוביץ' (פלאש90)

לא פעם חווינו כי בעת משבר אין אופוזיציה וקואליציה וכי ברגעים כאלו קיימת תמימות דעים בין כל הפוליטיקאים אשר מעדיפים לשמור את הביקורות לאחר שוך הסערה. רק לפני מספר שבועות חווינו זאת עם חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים.

אבל גם מי שמכיר את התופעה הזאת לא יכול שלא להתפעל מהפרגון של שלי יחימוביץ' לראש הממשלה נתניהו על התנהלותו בשבועות האחרונים. בהודעה שפרסמה יחימוביץ', בה היא מתייחסת גם לעבר הירי לתל אביב ויישובי גוש דן, ועל הפגיעה הכלכלית של העסקים הקטנים בעקבות המצב, היא כתבה: "טילים על תל אביב. דמם של תל אביבים לא אדום יותר מזה של תושבי שדרות, ולכן ירי טילים על תל אביב הוא לא פחות ולא יותר חמור מירי על שדרות. אבל פגיעה מתמשכת ומתישה בישובים שהחוסן הכלכלי ש"להם נמוך, היא אנושה מפגיעה באזורים חזקים ומבוססים יותר. המהלומה של כמה ימי ירי רצוף על עסק קטן בשדרות שממילא מתקשה לנשום היא קשה במיוחד".

בדבריה מזמינה יחימוביץ' את תושבי המדינה לערוך קניות ביישובי הדרום: "בסיור מקיף כעת בין ישובי הדרום, אני גם, בין היתר, פשוט עושה קניות לסוף השבוע, ומזמינה גם אתכם לעשות זאת. כאן בתמונה ב"הכל כלול" באשדוד, עם הבעלים, כפיר אוחנה (וצוות העובדות), שמדווח על ירידה של 60% במכירות. אחלה חנות, וגם מאוד זולה. הקניה שלי אצלו כעת לא תכסה את ההפסדים, אבל אם רבים מכם יבואו לקנות כאן זה בהחלט עשוי לעזור. כעת אנחנו בדרך לשדרות".

עוד ממשיכה יחימוביץ': "לישראל יש זכות מלאה ואף חובה להגיב בפעולה צבאית על גשם הטילים שניתך על ישראל, וגם לפגוע בתשתיות חמאס. חשוב להיות ריאליים ולא להציב מטרות דמיוניות. אין גורם אחד רציני שמשלה את עצמו שאחרי המבצע הארץ תשקוט. או שהחמאס יעלם. הפסקת הירי, פגיעה קשה בתשתיות החמאס, שקט לזמן ארוך ככל האפשר – אלה היעדים הרציונליים".

ואז הגיעה השורה המפתיעה בה מפרגנת יחימוביץ' לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני המבקרת הראשית והקשה של נתניהו, מדינית וכלכלית. אבל אי אפשר שלא להעריך את ההתנהלות האחראית והמאופקת שלו בכל המשבר הזה. כבר ראינו לצערי התנהגות הפוכה של ראשי ממשלה בעת חירום, בין היתר את ההפקרות והפזיזות של אולמרט ביציאה הנמהרת למלחמת לבנון השניה. הלחץ הפוליטי שמופעל על נתניהו מליברמן, בנט ושות' מחייב אותנו כאופוזיציה להעניק לו גיבוי כל עוד הוא נוהג כך, ונאחל לו שידע להמשיך ולשמור על אחריות וקור רוח".

לדברי יחימוביץ': "המצב מתוח ולא פשוט, אבל חשוב לזכור שישראל היא מאוד מאוד חזקה, שהצבא שלנו הוא מהצבאות הטובים בעולם, שחמאס הוא ארגון טרור מוחלש עם יכולות מוגבלות, ושנסיונות התקיפה שלהם פשוט כשלו ולא השיגו את יעדם. מתוך העוצמה הזאת טווח הפעולה שלנו כמדינה מאוד רחב. גם העוצמה האזרחית שלנו בולטת. בניגוד להתלהמות של חלק מההנהגה, דווקא הציבור מגלה בגרות ומתנהג באופן שנותן לממשלה מרחב תמרון שהוא חיוני לקבלת החלטות מושכלת. כזו שתאפשר לכלכל את מעשינו בתבונה, לעשות את מה שצריך לעשות, ולהימנע מפעולות שרק תחילתן ידועה וסופן מי ישורנו. אז תמשיכו ותהיו חזקים ורגועים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פששש יפה יפה.
יוסי | 14-07-2014 20:13