צפו: בנט מעביר שיעור במכינה בעלי - סרוגים

צפו: בנט מעביר שיעור במכינה בעלי

במפגש עם חבריו של אייל יפרח במכינה בעלי העביר בנט שיעור אמונה קצר בו אמר: "עלינו לעבור מלהיות 'יעקב' ללהיות 'ישראל'. המשיכו לשדר את החוסן הנצחי של עם ישראל"

author-image
צפו: בנט מעביר שיעור במכינה בעלי
  לעבור מיעקב לישראל. בנט (פלאש90)

 יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, מסר אתמול (ג') שיעור חיזוק לתלמידי הישיבה בעלי, בה למד בעבר החטוף אייל יפרח.

במלך השיעור, בנט קישר בין פרשת ההיערכות של יעקב לקרב עם עשיו, והפיכתו מ"יעקב" ל"ישראל", לבין המקום אליה מדינת ישראל צריכה לשאוף להגיע מהגלותיות של "יעקב" לישראליות של "ישראל". השיעור מצטרף לסדרת ביקורים שבנט ערך השבוע בבתי משפחות החטופים באלעד, בטלמון ובנוף איילון, בישיבות בהן השלושה למדו – שבי חברון ומקור חיים ובטרמפיאדה ממנה נחטפו.

"מדינת ישראל במבחן היום", פתח בנט. "יעקב, כשהוא חוזר לעשיו, ברצף האירועים כשהוא מחלק את המחנה ומכין את המחנות ורואים את האימה והפחד שהוא נושא לקראת החזרה אולי למותו והשמדת משפחתו אצל עשיו, הוא עובר את האירוע התמוה של המאבק עם האיש, עם המלאך. וזה לא מאבק של שתי דקות. זה ממשיך עד השחר, מאבק ארוך ועיקש, ואחריו הוא מתעקש בסופו לקבל ברכה מהמלאך. הוא לא מרפה. המלאך אומר לו: 'שחרר אותי'. והוא אומר לו: 'לא אעזוב אותך עד שתברך אותי', ואז הוא מברך אותו ומשנה את שמו ל'ישראל'.

"וזה התהליך שאנחנו עוברים, וחייבים לעבור, מלהיות 'יעקב' ללהיות 'ישראל'. 'יעקב' שהוא עקב בצד אגודל, הוא זהיר, מקמבן, מתוחכם. יעקב הופך באתו לילה להיות ישראל, 'כי שרית'. אבל אותו אירוע הוא לא אירוע נקודתי, אלא מותיר בו כאב. המלאך נוגע בירך שלו ובסוף האירוע הוא נשאר צולע, סוחב איתו פציעה שתישאר.

"כדי שאנחנו, מדינת ישראל, נעבור את התהליך מלהיות 'יעקב', מתוחכם, זהיר – היינו כאלה 2000 שנה – ולהפוך להיות 'ישראל', מדינה חופשית, ריבונית בארץ שלנו, אנחנו צריכים לעבור מבחנים קשים ופציעות קשות ומחירים קשים, כולל מחירים שיישארו איתנו. לא הכל מתפוגג, לא הכל נגמר בקלות.

"מי שלא רואה את זה ולא מבין שאנחנו בתהליך, מאותו עם שהיה בגלות 2000 שנה, לעם ריבוני, עצמאי פה, ולא מבין מראש שהוא צפוי למכות כאלה, כל מכה מרעידה אותו, מפחידה אותו, מדכאת אותו, נכנסים לקורבנות, לנהי, לקיטורים. אבל מי שמראש יודע שככה זה, וזה מה שצפוי כדי שנגיע למימוש הייעוד שלנו בארץ הזאת, הוא מקבל את זה באהבה ובשמחה.

"האירוע שקרה הוא אירוע קשה מאוד. אנחנו עוד בעיצומו. מחפשים את הבנים, את אייל, את נפתלי ואת גיל-עד. אבל יש לנו גם תפקיד מעבר ללהביא אותם הביתה, והתפקיד הוא לא רק של הממשלה. התפקיד הוא שלנו, של מי שיושב פה בחדר, שלכם: לרומם את העם הזה. עברנו חוויה דומה לפני כמה שנים וההתייחסות הפעם חייבת להיות שונה, חייבת לא להיות 'יעקב', אלא להיות 'ישראל'. תגובה ישראלית.

"ואני אומר לכם שהממשלה, אתם לא מבינים כמה היא מושפעת מרוח העם. אם הממשלה חשה שאין לעם את החוסן, היא הולכת על מהלכים מסוימים. הייתי חייל ב- 93'. היתה תקופה שבלבנון היה ריכוז של היתקלויות ונפילה של עשרות חיילים באותה שנה, כולל בוגרי עלי, כמו יוסי אוחנה ז"ל שפגשתי אותו כמה ימים לפני בריחן. והתחיל הלחץ של 4 אמהות. אני סבור שיש קשר בין זה לבין מהלך אוסלו. אני לא יכול להוכיח את זה, אבל רה"מ, רבין, להערכתי, הסתכל על העם ואמר: 'זה מה יש, אז אין ברירה'.

"ולכן לחוסן של העם יש משקל מכריע באיך אנחנו מתקדמים מכאן – לכיוון ישראלי או לכיוון אחר. אתם יושבים פה עם אחריות עצומה. כשגדעון יוצא למדיין הוא מביא בהתחלה 32 אלף אנשים. מיד הוא שואל מי פוחד, מנפה, נשארים 10,000, אבל גם הם לא מספיק חדים ואמיצים. אז הוא לוקח אותם למסע ובסוף בוחר מתוכם בסף הכל 300, אלו שלא כרעו רוחנית ומבצעית. שמרו על עצמם בזמן שהם שותים. כי הוא הבין שה- 300 האלה ירוממו את רוח העם, יהיה בהם את העוז, ואיתם הוא יוצא למלחמה ומנצח. זה מה שבטקס סוף מסלול ב'יחידה' מקריאים על המלקקים.

"לכם יש פה אחריות מיוחדת. התפקיד הוא שלכם, להכניס חוסן לעם הזה, אמונה, ביטחון, לשדר לנו ש'אנחנו יכולים, אנחנו נעמוד בזה, תעשו אתם הממשלה את הדבר הנכון'. זאת הקריאה שאנחנו צריכים לשמוע, כי זו הסוגיה המרכזית של הדור. הסוגיה היא: מלחמה על הרוח הישראלית.

"ותמיד יש מי שמנסה לקחת את זה לכל מיני מקומות מוזרים, שאולי זה הטרמפים. תרבות הטרמפים אשמה, כי בוודאי תרבות הטרמפים היא שרצחה את החייל עדן אטיאס שנסע באוטובוס בעפולה ונרדם, ותרבות הטרמפים רצחה את תומר חזן מבת ים, ותרבות הטרמפים ביו"ש היא שחטפה את סספורטס, את נחשון וקסמן. זו הסטה – מסיטים את תשומת הלב. זה לא הטרמפים ולא המשטרה. אנחנו צריכים להגיע למצב שבארץ שלנו כל בנאדם יוכל לטייל איפה שהוא רוצה, להיות איפה שהוא רוצה בלי לפחד.

"אני יודע שחלק מכם בשיעור א' אתם חברים של אייל והייתי גם בשבי חברון אתמול. ראיתי את השולחן שלו שעוד ממתין לו ומקווים שבמהרה הוא עוד יחזור. אני רוצה לדרוש מכם להמשיך להתחזק, להמשיך ללמוד תורה, להמשיך לשדר את החוסן הנצחי של העם היהודי, ואנחנו בהנהגה נפעל באותה רוח. מלמטה, מלמעלה, מכל הכיוונים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
בנט צריך לעשות תשובה
| 19-06-2014 7:31
נקווה שהדברים בשיעור השפיעו עליו
2
החטופים
י' ד' ה' | 20-06-2014 5:28
מספיק להאשים אחד את השני, אנו עם ישראל מוקפים בזאבים צמאי דם וידם מגועלות בדם וצריך להתפלל ולבקש מהקדוש ברוך הוא רחמים על שלושת הפרחים המתוקים האלו ושיחזרו הביתה בריאים ושלמים, וכל אחד מאיתנו יקבל עליו תשובה, ולאהוב אחד את השני כי האחדות שוברת כל גורם רע.
3
אתה שיטפת פעולה עם לבן הארמי רות קלדרון את פירון
| 22-06-2014 16:27
וגם ה"ליפמן" המוטציה נילווה עימם אתה צלחת הפטרי של לפיד הטומאה
4
בנט מצער שאתה מנצל ארע כזה בציניות כדי להרויח הון פוליט
ניר | 24-06-2014 10:10
אומנם אתה פוליטיקאי קטן, אבל את כל הקופונים אתה מנסה לגרוף מהארוע הטרגי הזה.
5
זה היה נסיון תשובה לרב קלנר, שדבר קשות על הבית היהודי
אחד שיודע | 27-06-2014 13:32
הרב סדן נקרע בין שכלו ונאמנותו התורנית ורגשותיו האוהדים את בנט כדגם על של מכיניסט ונציג המגזר
6
כל אחד יודע קצת תורה. מי אתה שתעביר שיעור???
אתה איש עשייה ולא מתווה דרך רעיוני | 27-06-2014 17:45
7
נפתלי בנט -מדהים
יואב | 29-06-2014 22:29
הבחור הזה מדהים אותי מחדש בכל פעם. הוא פשוט עשוי מחומר של מנהיגים!! לדעת להגיד את מה שצריך ואיפה שצריך- כל הכבוד!!!