האזינו: עימות בין הרב שרלו לרב בלוי - סרוגים

האזינו: עימות בין הרב שרלו לרב בלוי

בעקבות מאמר שפורסם ב"יתד נאמן", התרחש עימות בין הרב מרדכי בלוי לרב יובל שרלו סביב השאלה האם הפגיעה בעולם התורה הביאה לחטיפת שלושת הנערים. הרב בלוי: "אני מאמין שאם פוגעים בתורה אז יש אסונות. חד משמעית"

author-image
האזינו: עימות בין הרב שרלו לרב בלוי
  הרב יובל שרלו. עימות עם הרב מרדכי בלוי (צילום: פלאש 90)

העסקן החרדי הרב מרדכי בלוי הודף את הביקורת נגד בטאון "יתד נאמן", בעקבות פרסום מאמר שקשר בין הפגיעה בעולם התורה לחטיפת שלושת הנערים. "אם יש מישהו שמרגיש שהאצבע מופנית כלפיו הרי שייתכן ויש צדק בדברים, אבל לא כתוב את זה במאמר במפורש", טען הרב בלוי בראיון למרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה'.

הרב יובל שרלו התייחס גם הוא למאמר ואמר כי "בחלק מהדברים אני מסכים עמו ובחלק לא. אני מאמין שהקב"ה נמצא מאחורי כל המאורעות אבל אני לא מבין את החוצפה של אנשים לחשוב שהם יודעים את כל החשבונות שמיים, ואיך שהוא יוצא שתמיד הם צודקים, ומה שהם חשבו קודם נכון גם לאחר כך".

"עצם העוז רוח לבוא ולומר אני יודע לפרש מעשה עליון ולומר לשני אני יודע במה אתה לא בסדר ואני יודע למה חטפת זה גם מנוגד להלכה וגם ליחסים של בין אדם לחבירו ובנוסף זה מנוגד למערכת האמונית כי זהו תפקידו של הנביא אבל לא של כל אחד", טען הרב יובל שרלו.

הרב בלוי הגיב ואמר: "כבוד הרב מכער בפסוקים, 'אם בחוקתי תלכו' ומפרש רש"י 'שתהיו עמלים בתורה'. האם הרב מסכים שאלו שאינם שומרי תורה ומצוות מכניסים אותנו לסכנה?".

הרב שרלו: "אני מכיר גם דברים אחרים אבל ברור שאי שמירת תורה מסכנת אותנו".

לביא פנה אל הרב בלוי ושאל: האם אתה מכיר בעובדה שאם יש מלחמות עולם בציבור הליטאי מלחמות שהגיעו לשפל חסר תקדים זה גם משהו שמסכן אותנו?

הרב בלוי: "אין שום מלחמות עולם, תפסיק לקרוא קווי נייעס. הדברים נעשים רק ע"י הוראת גדולי ישראל. תפסיקו לחפש אשמים במקום שזה לא נמצא".

הרב שרלו: "השם ירחם. לגופם של דברים מדובר בכפירה בתורת ישראל לקחת יומרה להבין מה הסיבה לאסונות וזה בניגוד לדברי הנביאים. יש עוד נושאים כמו פגיעה בצדק חברתי ונושאים נוספים כל אחד צריך לשאול את עצמו מה הוא צריך לתקן, במקום לכתוב כזאת כותרת מכוערת המנוגדת להלכה ולאמונה".

"מה שנכתב ביתד נאמן זו אחת הבושות הקשות", טען הרב שרלו, "גם אצלנו עושים בדיקה פנימית כמו שכל אדם מאמין עושה כשבאים עליו ייסורים".

הרב בלוי: "נא לקרוא את כל הטקסט ולא להוציא מה שנוח. אני מאמין שאם פוגעים בתורה אז יש אסונות. חד משמעית. האסונות לא באים בגלל פגיעה בצדק חברתי אלא בגלל עלבונה של תורה. אנחנו כנראה לא מאמינים באותה אמונה".

האזינו לעימות המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
אני לא תמיד עם הרב שרלו- אבל עכשיו אני פשוט מסכים
טל | 18-06-2014 16:02
הרב יצא במילה אחת -"שפיץ".
2
מדוע החרדים לא מכירים את המקורות - הרי כמה מקורות
משה | 18-06-2014 16:40
"איולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף לבו" "צינים ופחים ביד אדם שומר נפשו ירחק מהם" אגב מפורש שאם מזלזלים בא"י תהיה שואה - כמו ביציאת מצרים שהושמד רוב העם היהודי שלא רצו לעלות. כך גם נגרמה השואה בגלל שלא רצו לעלות...וכו' וגו'!
3
אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַ
עם ישראל חי ! | 18-06-2014 17:20
אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי -> תִּשְׁמְרוּ ! וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם ! "ציונות" ודתיות זה סתירה גמורה היא ! החילוניות זה אנטי אמונתנו הק' ! זה היא מרידה בבורה העולם ! אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם" - תזכו לשפע !.. הברכות יחולו אם ישראל ילכו בדרך התורה ! = בלבד !
4
ל-2: אתה (טועה ו)מטעה אחרים!
שמשון | 18-06-2014 18:20
הם נענשו לא בגלל שלא רצו לעלות לא"י, אלא משום שלא רצו לצאת ממצרים ולקבל על עצמם את עול מלכותו יתברך.
5
ל-1: עד מתי את פוסח על שתי הסעיפים!?..
שמשון | 18-06-2014 18:24
אם הרב קרלו עם האמת - לך אחריו, ואם לאו, א ל תתטרח לחזור.
6
מעניין למה בעת צרה עמך ישרא ל הולך לרבנים החרדים
עזרא | 18-06-2014 18:36
7
לא נערים צדיקים - גנבים
עוז | 18-06-2014 19:32
לא נערים צדיקים - גנבים
8
ירושלים
אורן | 18-06-2014 21:41
מעניין 1.ומה עם שתי הבנות הקטנות שנפטרו בירושלים לזוג חרדי לא עלינו.? 2. ומה עם כמה וכמה בחורי חמד חרדים שטבעו לאחרונה למה זה קרה?
9
הרמב"ם אומר שאתה צריך לפשפש במעשיך
| 18-06-2014 23:30
לא במעשי אחרים.
10
לא מזמן הלכו לעולמם כמה וכמה בחורי ישיבות
| 18-06-2014 23:31
חרדים,האם מוטק'ה בלוי ,האם לבלרי יתד נאמן,פשפשו במעשיהם? אמרו "אבל אשמים אנחנו"???
11
"תינוקות שנשבו תרתי משמע"
| 18-06-2014 23:36
חוצפה.כשרבנים חרדים מדברים בחוצפה כזו,בעזות מצח,לא פלא שתלמידיהם בריונים כמותם ואף גורעים מהם (כאשר הדבר אפשרי) וכל מי שמכיר את הציבור הזה רואה את הבריונות והעזות. חבל במוטקה בלוי ושה"רדיו" הזה,מעורר שנאה עד שיש אחדות!
12
האמת כואבת !!!!!
יוסי | 18-06-2014 23:39
נלחמו נגד התורה , נגד ילדים חרדים .... הגיע הזמן לחשבון נפש
13
ל- 10 - בקרובי אקדש
יוחנן ויצמן | 19-06-2014 7:37
ה" אמר "בקרובי אקדש" - וראינו שמדובר בילדים צדיקים. צריך לפשפש במעשים שלנו ולא בשל אחרים. "אבל אשמים אנחנו" ולא הגיעה אלינו הצרה הזאת ביגלל אחרים.
14
חברה
המצליף | 19-06-2014 8:07
עד שיש אחדות בעם למה לפצל בדיוק בפרשת קורח למה ליצור קרעים בשעה קשה זו בה אנו צריכים להיתפלל ולהיתאחד ברור שהכל משמים והתורה שואלת בשביל מי הרעה הזו בגלל כולנו בלי הבדל כל היהודים בעולם יש לנו לחזור בתשובה ולהיתאחד כל העולם נגדנו
15
לא סתם הנפגעים היו בחורים סרוגים
זאבי | 20-06-2014 6:52
קשה להגיד אך אין מנוס נפתלי בנט וחבורת הזבל שלו שהעלתה לשלטון את לפיד השנאה הוא זה שבגללו העונש הנורא הזה לבני הגינה בה צמח פרי ביאושים זה הורס התורה.
16
הסיבה לחטיפה היא הטרור האלים שמנהלים מחנה בלוי כנגד
יוני | 20-06-2014 8:08
תלמידי הרב אוירבך בשיתוף פעולה מלא של המדיה החרדית והסרוגה! כולל התעללות בילדי אותה קהילה במוסדות החינוך!
17
ל10: אתה משווה בין הלם מקומי להלם לאומי?
שלומי | 20-06-2014 9:27
כשיהודי מקומי נפגע ח"ו - חובתם של חבורתו מוכי ההלם לעשות חשבון נפש על מה ולמה. כשההלם והמכה הם ברמה הלאומית - חשבון הנפש צריך להיות בהתאם! יש לנו שני נתונים וודאיים השונים מכל מקרה רגיל אחר : ההלם היה ברמה הלאומית - וזה אומר שעל המדינה לעשות חשבון הנפש - והמגזר הנפגע בגדול היה הדתי לאומי - וזה אומר ששם צריכים לעשות חשבון הנפש! הכתובת על הקיר ורק בת יענה הטומנת ראשה בחול - תתכחש לה! מצביעי הבית היהודי נושאים באחריות מושתפת עם מפלגת הבית היהדי ועם יאיר לפיד - להרס הדת בארץ ישראל. לכן המכה היתה כאן!! אין שום טעם להתעלם מזה!! יש לתקן את המעוות ולפרק את הקואליציה הכפרנית הזו ולתקן חזרה את הפגיעה בעולם התורה - ושב ורפא לנו!! מי שלא עושה חשבון נפש אינו מאמין בשכר ועונש! כל יום בשמע ישראל אנו מצהירים על ענין שכר ועונש! ירחם השם ויסלח ויושיע
18
מחזק את תגובה 10
שמעון | 23-06-2014 17:27
משפחה שמת לה מת תדאג כל המשפחה. קהילה שמת לה מת תדאג כל הקהילה. לכן תגובה עשר סגנן תשובה מאוד אמיתית ונכונה.
19
ל: "שומרי המסורת בישרא ל" (המגיב המוזר מ-facebook)
טל | 23-06-2014 19:29
לו היית טורח להבין אפילו מה כתבת, לא היית מעיז לשקר כך במצח נחושה. עשית פה ממש עירבוב בין אמת לשקר. אתה מטעה את הבריות! ועכשיו הסכת והבן היטב את הדברים הבאים: [א]. הטענה על האבות היתה על שלא נתנו לתמנע בכלל אפילו את האפשרות להתקרב אלי הם (דהיינו לבורא יתברך) ורק הוכחת אמיתות הגירות והמאמץ היתה צריכה להיות על תמנע כידוע. [ב]. הפסוק: "אֶת הַנִּדַּחַת לֹא הֲשֵׁבֹתֶם וְאֶת הָאֹבֶדֶת לֹא בִקַּשְׁתֶּם", מתייחס כנגד הפסוק: " וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם". אובד = לא ידוע על מיקומו, כמו אבידה. נידח = מרוחק ממקומו (לא נמצא במקומו הטבעי). כלומר, יש ביקורת מאוד קשה מצד הבורא יתברך על כל המנהיגים של ישרא ל הרעים (והטובים) , דאז והיום - כל אחד לפי עניינו הוא, מדוע לא טרחו לדאוג לעמם אלא רדו בהם בפרך וניצלו אותם עד לשד עצמותם. מדוע לא מילאו את תפקידם כראוי שלשמו הם נבחרו.