פרסום ראשון: ערוץ מאיר בטלויזיה בפני סגירה - סרוגים

פרסום ראשון: ערוץ מאיר בטלויזיה בפני סגירה

בשל קשיים כלכליים של 'מכון מאיר' הודיע היום ראש המכון הרב דב ביגון על סגירת 'ערוץ מאיר' בטלויזיה. המכון עצמו קיצץ במשרות ובמלגות לאברכים ומתחנן לתרומות כדי שיוכל לשרוד

פרסום ראשון: ערוץ מאיר בטלויזיה בפני סגירה
  יורד מהאוויר. ערוץ מאיר (צילום מסך)

הקשיים הכלכליים הכריעו, 'ערוץ מאיר' המשודר למנויי הכבלים והלויין נסגר.

בכנס חירום שכונס היום בבית המדרש של 'מכון מאיר' בקרית משה בירושלים, ששודר בשידור חי באתר סרוגים, הכריז הרב דוב ביגון על סגירתו של הערוץ כחלק מצעדים כלכליים שנערכים בישיבה הנמצאת במשבר כספי עמוק, בגלל גזירותיהם של שרי 'יש עתיד' לפיד ופירון שמנעו תקציבים מהישיבה.

לפני כחודש פרסמנו ב'סרוגים' את דבריו של הרב ביגון לפיהם "היינו בעבר מקבלים תקציב על תלמידים בני חו"ל שלומדים במכון. אולם לאחרונה התקציב הזה הופסק לחלוטין ואנו לא מקבלים שקל על כל התמיכה שלנו בהם" סיפר הרב.

לדבריו "נוצרה מציאות שבה דווקא בגלל העובדה שאנו מלמדים תלמידים בוגרי צבא אנו כלל לא מקבלים עזרה משמעותית מהמדינה אלא רק פרוטות. את רובה התמיכה מקבלים גופים שמכינים חיילים לצבא ואנו בנקודה זו במקום אחר."

10352614_590162061097015_1237922110640218067_n

המודעה המזמינה לכנס החירום במכון (ערוץ מאיר)

המשבר הכספי הביא לכך שבישיבה התקשו לשלם לספקים והיום הוחלט על צמצום משמעותי בהוצאות בית המדרש. ההחלטה הראשונה היא לסגור את 'ערוץ מאיר' המשודר באפיק 96 בלווין ובכבלים, ערוץ שעלה לאוויר לפני כשנה וחצי. ושידר תוכן יהודי איכותי, אמוני ברוח המכון, כולל רצועות שידור מיוחדות לילדים.

●   צפו בשידורי ערוץ מאיר בשידור חי ובאיכות HD

בנוסף גם עתידו של 'ערוץ מאיר' באינטרנט בו צופים עשרות אלפי גולשים מהארץ ומהעולם לא ברור, וייתכן ויעבור לשידורים חוזרים מתוך מאגר התכניות המוקלטות. בבית המדרש עצמו, נעשה קיצוץ במשכורותיהם של עובדי המכון ובחלק ממלגות האברכים, כשלחלק מהם נאמר כי אין לישיבה יכולת להחזיק אותם עוד והם מתבקשים למצוא ישיבה אחרת.

"פנינו לכל העולם בתחום הזה אבל בפועל לא יצא כלום. העסק פשוט לא מתקדם. אנו נמצאים בקשיים כלכליים וכל פעם אנו עושים מגביות ופעילות למען המכון. אולם למרות הבקשה שלי לסיוע מגופים פוליטיים הקרובים אלינו אנו לא מקבלים סיוע" אמר הרב ביגון בצער, שביקש מתומכי המכון לתרום ככל יכולתם כדי להמשיך את קיומו של בית המדרש.

"זה המשבר הקשה ביותר בו נמצא מכון מאיר מאז ומעולם", נאמר בכנס החירום, "אנחנו מבקשים שכל אחד יתרום את מה שהוא יכול כדי שהמכון ימשיך לשרוד".

מאוחר יותר בשיחה עם הרב ביגון הוא אמר לסרוגים כי הערוץ לא ייסגר באופן מיידי. "היה לנו תורם שהחזיק את הערוץ, בשל קשיים הוא הפסיק את המימון ולנו אין תקציב להחזיק את הערוץ שעולה מיליונים. אם לא יימצא תורם בזמן הקרוב, אנחנו נאלץ לסגור את הערוץ. זה לא יקרה מחר אבל בהחלט ייתכן בחודשים הקרובים. זהו יום עצוב מאוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
חייבים לעזור למכון מאיר שמפיץ תורה
דן | 09-06-2014 13:18
מכון מאיר נתן לי ולעוד עשרות אנשים תורה עם חיוך באהבה ובאמונה הטלויזיה זה נכס שנתן אור בהרבה בתים בכל עם ישראל אסור שהמפעל הזה יסגר
2
הפרחים ניתן לשלוח ללשכת השר
| 09-06-2014 13:30
בנט
3
למה בנט לא נלחם בשביל תקציב תלמידי חו"ל?
יובל | 09-06-2014 13:35
חשבתי שהבית היהודי בממשלה והם דואגים , אבל בכל מה שקשור לתורה אפילו לציבור שלהם הם לא דואגים. כי כמובן הצעד הזה נעשה על ידי שי פרעון על מנת להצר את תלמידי הישיבות החרדיות אך דא עקא על הדרך הוא פגע גם בציונים , מה לעשות, המטרה לדפוק את החרדים מקדשת את כל האמצים
4
מידע לא מדויק
שמי | 09-06-2014 14:06
הרב ביגון לא ציין שמות של אנשים שבגללם תקציבים קוצצו אלה אמר רק ממשלה
5
ערוץ
המצליף | 10-06-2014 7:21
מה הבעיה למכור את הערוץ ולממן את האברכים ותורה נגד כולם החרדים יקנו אותו
6
ערוץ מאיר
ירין | 21-04-2021 0:44
אין כמו ערוץ מאיר לילדים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!