הרבנות: לביה"ח אסף הרופא אין תעודת הכשר - סרוגים

הרבנות: לביה"ח אסף הרופא אין תעודת הכשר

אגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל מודיע כי בית החולים אסף הרופא בצריפין פועל ללא הכשר בתוקף כולל עסקי המזון במתחם

הרבנות: לביה"ח אסף הרופא אין תעודת הכשר
  אין תעודת כשרות. בית החולים אסף הרופא (ויקימדיה)

הרבנות הראשית לישראל מפרסמת היום אזהרת כשרות על בית החולים אסף הרופא בצריפין.

בהודעה שנמסרה מטעם אגף הכשרות נאמר כי "הרבנות הראשית לישראל מודיעה כי בית החולים אסף הרופא בצריפין פועל ללא הכשר בתוקף. מזה כחודשיים לא מועסק באסף הרופא רב בית חולים. לפי שעה אין תעודת הכשר במטבחי בית החולים וכן בעסקי המזון הפועלים במתחם."

בבית החולים ישנן כ-800 מיטות והוא נחשב לרביעי בגודלו בארץ. הוא משרת את תושבי ראשון לציון, רמלה, לוד והסביבה, כמו גם את אלפי חיילי צה"ל הממוקמים באגד הבסיסים הצבאיים בסמוך, ובסך הכל אוכלוסייה של כמיליון איש.

ברבנות אומרים כי הם עומדים בקשר עם עם משרד הבריאות בנושא ומבטיחים לעדכן עם פתרון הבעיה.

ממשרד הבריאות אמרו לסרוגים כי מבירור עם בית החולים אסף הרופא עולה כי רב בית החולים הושעה מתפקידו. כל זמן ההשעיה היה תקן משרתו תפוס . בזמן ההשעיה העסיק בית החולים רב חיצוני כיועץ וכן את הרב של בית החולים באר יעקב, כאשר שניהם פיקחו על הכשרות בבית החולים.  כמו כן בעיות הלכתיות שעלו טופלו ע"י עובד שומר מצוות שעבד מול שני רבנים אלה.

רב ועדת האתיקה היה בבית החולים באופן תדיר וסייע בנושא. לפני 10 ימים תם ההליך המשפטי מול הרב המושעה. בימים אלה מתנהל מכרז, תוך כוונה לאייש בתקן משרה זו של רב בית החולים.

מאוחר יותר מסרו מבית החולים: "בית החולים אסף הרופא מקפיד על הכשרות ומפוקח ע״י משגיח כשרות של הרבנות הראשית לישראל.

הודעת הרבנות הראשית תמוהה מאוד,  מטעה את הציבור ועשויה לסכן חיי חולים שיסרבו לאכול או נפגעים דתיים שיסרבו להתפנות לבית החולים בשל מצג שווא שכביכול בית החולים הפסיק להיות מפוקח על ידה. בית החולים נאלץ לסיים את עבודתו של רב בית החולים לפני כחודשיים לאחר שנשפט על ידי בית הדין למשמעת של נציבות המדינה ונמצא אשם במעשים חמורים. בית החולים המשיך להיות מפוקח כל העת ע״י משגיח כשרות של הרבנות הראשית ומ״מ הרב של בית החולים. תמוה שהרבנות החליטה להוציא הודעה  שכזו בשל פיטורים של רב שסרח.״

גורמים ברבנות אמרו לסרוגים, "לפי מיטב ידיעתנו בבית החולים אסף הרופא פועל משגיח כשרות, אולם אין בכך כדי להבטיח את כשרות המקום. משגיח אחד אינו מספיק כדי לפקח על הכשרות במטבח המספק שלוש ארוחות ביום, בשריות וחלביות, לבית חולים שבו כ-800 מאושפזים. זאת בנוסף על מספר עסקי מזון הפועלים במקום ללא קשר למטבח בית החולים עצמו. לאור זאת עמדתנו היא כי עד למינוי רב נותן הכשר לא ניתן לסמוך על הכשרות במקום.

הודעת הרבנות הראשית פורסמה לאחר מגעים ארוכים ואינטנסיביים עם משרד הבריאות שלא נשאו פרי. הודעה מסוג זה היא מוצא אחרון לאחר מיצוי כל האפשרויות להסדרת הכשרות באמצעים אחרים. אחריות הרבנות הראשית היא להבטיח כי הציבור שומר הכשרות יוכל לצרוך מזון כשר, ואין באפשרותנו להימנע מפרסום במצב שבו חשש להטעיה, כגון זה. אנו מצפים לפתרון הבעיה בהקדם ועומדים לרשות משרד הבריאות בכל עניין בדרך לפתרון. ברגע שבו תיפתר הבעיה נוציא בע"ה הודעת עדכון".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
במילים אחרות, הרבנות מנצלת את הסמכות הדתית שלה
במאבק למען השחיתות | 06-06-2014 14:39
במאבק למען השחיתות. כלומר, למען רבנים מושחתים שימשיכו לכהן. אם בי"ח מפטר רב מושחת, הוא לא כשר. כי כשרות=שחיתות
2
הרבנות איבדה את הבושה. אבל היא אבדה גם את יראת השם
yy | 09-06-2014 15:40
בית החולים מינה משגיח במקום הזייפן - אבל הרבנות "מלמדת" את בית החולים נמי כאן בעל הבית - באמת.