הבוקר: האפיפיור מבקר בכותל המערבי - סרוגים

הבוקר: האפיפיור מבקר בכותל המערבי

יומו השני של ביקור האפיפיור בישראל יחל בסיור בהר הבית ובכותל המערבי. בהמשך: ביקור ב'יד ושם', פגישה עם הרבנים הראשיים, הנשיא וראש-הממשלה. כל הפרטים

הבוקר: האפיפיור מבקר בכותל המערבי
  האפיפיור פרנסיסקוס עם הנשיא פרס, אתמול (צילום: פלאש 90)

ביקורו של האפיפיור פרנסיסקוס בישראל מגיע אל יומו השני. בשעה זו מבקר האפיפיור בהר הבית, ובשעות הקרובות הוא צפוי להגיע אל הכותל המערבי.

בהמשך, צפוי האפיפיור להניח זר על קברו הרצל, לפגוש את הרבנים הראשיים ולבקר ב'יד ושם'.

בהמשך היום, ייפגש האפיפיור בבית הנשיא עם שמעון פרס ואחר-כך עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו. אחרי ביקור בכנסייה, יעזוב האפיפיור את ישראל לקראת השעה 20:00 בערב.

האפיפיור פרנציסקוס הראשון נחת אתמול בישראל וזכה לקבלת פנים רשמית מנשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. יחד איתם עמדו בקבלת הפנים כל סגל א' של המדינה הכוללים שרים, חברי כנסת, רבנים, שופטים ועוד.

כפי שפורסם בסרוגים, מקבלת הפנים נעדרו כל חברי הממשלה של הבית היהודי, שלושת השרים ושני סגני השרים. מבירור של סרוגים, יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה נפתלי בנט, היה עסוק בעבודה במשרדו, ומלשכתו נמסר כי הוא היה אמור להפגש עם האפיפיור היום. גם, סגנו במשרד לשירותי דת הרב אלי בן דהן נעדר מקבלת הפנים והיה בפגישה היום. השר אורי אריאל לא חש בטוב,  והשר אורי אורבך מתאושש מהליך רפואי אותו עבר בשבוע שעבר.

השר אורי אורבך שאושפז בשבוע שעבר בבית החולים, כנראה עדיין מתאושש וגם הוא נעדר. סגן שר החינוך אבי וורצמן גם הוא נעדר מהטקס ונמצא בירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
האם הרב אפרתי יהיה שם לקבל את פניו?
| 26-05-2014 8:59
2
בושה לכולנו מי זה שמואליק?
| 26-05-2014 20:28
השכינה שצועקת על עלבונה. הקב"ה בוכה ואומר... על כבודכם מחיתם על כבודי לא מחיתם - מחאה גלויה נגד שמואליק רבינוביץ שעשה מעשה נבלה שאיפשר לאפיפיור The Pope להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעודו. הנבלה סרוחה שאיפשר לאפיפיור-pope (אבי אבות הטומאה) להתייצב מול הכותל המערבי עם צלב בעוד שמולו ולא כיסה את הצלב, אם הוא לא היה מכסה את הצלב במקום כלשהו וכך גם בכותל, זה היה כואב לי מאוד על שמאפשרים לו להתייצב ככה מול הכותל המערבי אבל לא הייתי בא בטענות לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, הוא היה בודאי טוען כי אין בכוחו לעשות כאן דבר. אבל כשמצאנו כי הוא כיסה את הצלב בהר הבית בשל כבוד למוסלמים ואף כיסה את הצלב כשהוא היה מול פני הרב שמואל רבינוביץ ומול הציבור היהודי שם, אבל כאשר התייצב מול הכותל המערבי שם הוא היה עם הצלב ושמואל רבינוביץ לא הבין כי עליו היה למחות מחאה גדולה? מפני שיש בכך חילול ה’ ופגיעה קשה בכבודו של קודשא בריך הוא, כאילו על כבודו של רב הכותל צריך לכסות את הצלב אך על כבודו של הקדוש ברוך הוא כאן זה לא משנה כלל, זה מעשה שחייב לזעזע כל יהודי אם הייתי שם לא רק שהייתי מוחה בכל כחי, הייתי קם ועוזב את המקום תוך גילוי דעת, כי כבודו של הקב”ה קודם לכבודו של רב הכותל-שמואליק, ואדרבה, לכסות היה צריך גם כאן וגם כאן, אי הצבת תנאים מוכיח כי משהו חולה מאוד בכח היהודי. המוסלמים הציבו תנאי קודם למעשה שאם הוא בא להר הבית עליו לכסות את הצלב והוא אכן עשה כך, ואילו בכותל המערבי מותר לו לבא עם צלב על דבר שכזה ציפיתי שנשמע קול מחאה אני כאן מוחה מחאה גדולה: אני רואה בזה מעשה חמור חילול ד’ ופגיעה קשה וגסה בקדושת המקום ובקב"ה, ואעיר כאן לרבה של הכותל, בתפקיד שלך יש הרבה רגעים לא נעימים, ואם אתה רב אמיתי היה עליך להוכיח זאת כאן, כשלא נעים, זה היה מרים אותך ומוכיח כי אתה ראוי לתפקיד, להתחנף להתרפס לשחק מה יפית בפני מבקשי נפשנו בפני עבודה זרה, ככה נהגו מי שגרמו שאלפים ורבבות הובלו לשחיטה. וידוע לנו שאתה (שמואליק) הוא זה שרוצה ששליטת "מירון" דהיינו מקום הקדוש של הרשב"י שיעבור למדינה הטמאה - מדינת איזראל ר"ל, לעשות דבר כזה שייך רק לערב-רב. וד"ל!!!!!