מחשבים ישנים לצד תפוחי אדמה ובננות - סרוגים

מחשבים ישנים לצד תפוחי אדמה ובננות

המציאות בבתי הספר הכפריים של דרום אפריקה שנת 2014. ד"ר יורם חדאד מהמרכז האקדמי לב ביקר בדרום אפריקה כנציג תכנית COST של האיחוד האירופאי וגילה דור צעיר שמנותק מהכפר הגלובלי

author-image
מחשבים ישנים לצד תפוחי אדמה ובננות
  ירקות ומחשבים באותו חדר (יח"צ)

ד"ר יורם חדאד, חוקר ומרצה בכיר במרכז האקדמי לב בחוג להנדסת מערכות תקשורת ובתכנית לתואר שני במערכות מתוקשבות, ביקר בדרום אפריקה כנציג תכנית COST של האיחוד האירופאי לבקשת משרד המדע והטכנולוגיה בדרום אפריקה והמועצה למחקר במדע ובתעשייה (CSIR).

COST הינה תכנית אירופית לשיתוף פעולה בתחומי המדע והטכנולוגיה וליצירת רשתות וקשרים בין חוקרים ואף עם חברות תעשייתיות, והיא ממומנת על ידי האיחוד האירופי. מטרת הביקור של ד"ר חדאד הייתה לעודד מדענים ונציגי אוניברסיטאות ומכוני מחקר בדרום אפריקה להצטרף לפעילות תכנית COST, וכן למצוא פתרונות לחיבורם של בתי הספר במדינה לרשת האינטרנט כך שיהיו חלק מ'הכפר הגלובלי'. כמו כן, הוא הוזמן להרצות על העבודות המדעיות האחרונות בתחום הרשתות המתוכנתות המכונות SDN  וכן רשתות סלולריות של העתיד (דור 5).

"במהלך הביקור הציגו בפניי נתונים לפיהם בדרום אפריקה יש למעלה מ – 27 אלף בתי ספר, אולם רק אחוז קטן מהם מחוברים לרשת האינטרנט" ציין ד"ר חדאד והוסיף כי: "מדובר במכשול המונע מאותם ילדים גישה להיסטוריה, מדע ולהתרחשויות השונות בעולם, עובדה שמקשה על השתלבותם במוסדות להשכלה גבוהה".

דר חדאד עם תלמידות באחד מבתי הספר

ד"ר חדאד עם תלמידות באחד מבתי הספר (יח"צ)

כחלק מהביקור סייר ד"ר חדאד במספר בתי ספר כפריים על מנת לבחון את האמצעים הטכנולוגיים הקיימים. "התלמידים אומנם נראו דומים לכל תלמיד אירופאי, כאשר הם לבושים תלבושת אחידה ומוקפדת, אולם בו בזמן האמצעים הטכנולוגים העומדים לרשותם רחוקים מאד מאלה הקיימים במדינות אירופה והמערב" מציין ד"ר חדאד ומוסיף כי: "באחד מבתי הספר בהם ביקרנו, היינו עדים לחדר המחשבים המשמש גם כמחסן בו ניצבים זה לזה צד מחשבים ישנים, ערמות תפוחי אדמה, בננות ושאר מלאי האספקה של בית הספר".

ד"ר חדאד הציג מספר פתרונות אפשריים למצב הקיים, ביניהם פיתוח אפשרות לאחסון מידע ברשת פנימית שתעניק לתלמידים גישה למידע וכן שימוש בתדרים נמוכים ששימשו עד אז את רשת הטלוויזיה, כבסיס לתקשורת אלחוטית. "אני מקווה שההצעות שהעליתי יסייעו להם ושנמשיך בשיתוף הפעולה בעתיד להקטנת הפערים והנגשת הידע לדור הצעיר".

בנוסף, במהלך הביקור קיים ד"ר חדאד הרצאות ומפגשים באוניברסיטת לימפופו, במסגרתם הציג למשתתפים הן את הפעילות של תכנית COST והן את מחקריו. בנוסף, נפגש ד"ר חדאד עם מנהלי הפרויקט הבינלאומי SKA  לבניית טלסקופ הרדיו הגדול והרגיש בעולם. וערך הרצאות ב-CSIR  שב-CAPE TOWN  וכן ב- PRETORIA.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו