הרב דרוקמן קובע: החלת ריבונות ביו"ש היא מצוות עשה - סרוגים

הרב דרוקמן קובע: החלת ריבונות ביו"ש היא מצוות עשה

ראש ישיבת אור עציון קובע כי מצוות והורשתם את הארץ היא ש"אנחנו צריכים לדאוג שהארץ תהיה בשלטון עם ישראל ולא רק שנחיה כאן"

author-image
הרב דרוקמן קובע: החלת ריבונות ביו"ש היא מצוות עשה
  לא רק לגור, אלא גם לשלוט. הרב דרוקמן (פלאש90)

בראיון לכתב העת 'ריבונות' שגיליונו השלישי יוצא לאור היום (ו'5) קובע ראש ישיבת אור עציון וראש ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, כי החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון היא מצוות עשה מדאורייתא.

 "התורה היא זו שמצווה אותנו את מה שצריך להיות. אנחנו לא נמצאים כאן במקרה אלא משום שהקב"ה קבע שזהו מקומנו וציווה אותנו בתורתו במצוות יישוב ארץ ישראל", אומר הרב דרוקמן ומפרט: "במצווה הזו יש שני מרכיבים. המרכיב הראשון הוא ריבונות, 'והורשתם את הארץ וישבתם בה כי לכם נתתי את הארץ לרשת אותה'. המצווה הזו תובעת מאיתנו שלא נעזוב את ארץ ישראל ביד זולתנו מהאומות או לשממה, כלומר יש לנו מצוות עשה שלא לעזוב את ארץ ישראל לשלטון של עם אחר. אנחנו צריכים לדאוג שהארץ תהיה בשלטון עם ישראל ולא רק שנחיה כאן. זוהי ריבונות".

עוד מוסיף הרב דרוקמן וקובע כי המרכיב השני במצוות יישוב הארץ הוא ההתיישבות. "שלא נעזבה לשממה. זו מצוות עשה על אף שהיא נאמרת בלשון שלילה 'שלא נעזבנה', המשמעות בפועל של המצווה הזו היא מעשה של התיישבות. חובתנו לדאוג לריבונותינו בארץ ולהתיישבותנו בה. לכך שאפנו במשך כל השנים, אבל אנחנו צריכים גם ליישם ולא רק לשאוף".

בהמשך דבריו מזכיר הרב דרוקמן את המימרא תלמודית ולפיה הרואה ערי יהודה בחורבנם חייב לקרוע קריעה כאבל על אביו או על אמו, ואומר: "מהי אותה ראייה של ערי יהודה בחורבנן? יכול אדם לחשוב שהכוונה היא לישובים הרוסים וחרבים, אבל הבית יוסף, רבי יוסף קארו, דן בכך ואומר שהכוונה חורבן אינה להרס וחורבן אלא שאם הם בנויים ונתונים לשלטון זר שאינו יהודי על זה צריך לקרוע קריעה. זהו החורבן, וכך פוסקים הפוסקים אחריו. כלומר ישוב הבנוי לתלפיות שהשלטון בו הוא של גויים על זה קורעים קריעה כי זה נקרא חורבן. הבית יוסף אומר שאיני קורע על החורבן הטכני אלא על החורבן הלאומי, ואם עם ישראל אינו שולט כאן זהו חורבן לאומי".

הראיון המלא עם הרב דרוקמן מפורסם [ בגיליון 'ריבונות' החדש שיופץ במאה וחמישים אלף עותקים בעברית ובאנגלית, בארץ ובעולם כהמשך ישיר לשורת הפעילויות של תנועת 'נשים בירוק' לקידום רעיון החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הפרעה בשכל
| 05-05-2014 7:57